Strona 1 z 2

wycieraczki - dziwne objawy

: czw cze 25, 2009 21:38
autor: Viking
witam,


w moim gofrze mk3 "straciły się wycieraczki"

- otóż działa tylko najszybszy bieg. Wycieraczki zatrzymują się w dowolnym miejscu (muszę "celować" z wyłączeniem.

Podmieniłem zarówno silniczek, jak i przełącznik pod kierownicą -kicha. Domyslam się, że coś jest nie tak w instalacji. Podpowiedzcie jak najbardziej łopatologicznie jak wygląda ten kawałek instalacji - co i jak.

W skrzynce znalazłem tylko 1 bezpiecznik od wycieraczek -oczywiście sprawny. Po podpięciu na krótko silniczka - działa zarówno w biegu szybkim, jak i wolnym. Czy jest jakiś przekaźnik ? Mam przerwę w obwodzie pomiędzy przełącznikiem, a silniczkiem wycieraczek -ratunku :-(

: czw cze 25, 2009 21:42
autor: jeryk10
podstaw drugi przekaznik czasowy powino pomuczapomnialem jaki to numer glowa nie ta ale pamietam jakie oznaczenia maja jego wyjscia
15 53c 31b 31 53e i razem szejsc bolcow taki musisz znalez i wymienic

: czw cze 25, 2009 21:44
autor: Viking
jeryk10 pisze:podstaw drugi przekaznik czasowy powino pomuc

otóż nie wiem który to ? np które miejsce licząc od górnego lewego rogu ?

: czw cze 25, 2009 21:49
autor: webster1987
przekaźnik nie koniecznie może okazać się rozwiązaniem... mogą nie łączyć tak jak należy styki przy silniczku... miałem identyczne objawy w swoim mkII... tam są takie blaszki które należy podgiąć by bardziej dolegały do powierzchni po której się ślizgają i powinno pomóc...

: czw cze 25, 2009 21:55
autor: jeryk10
webster1987 pisze:przekaźnik nie koniecznie może okazać się rozwiązaniem... mogą nie łączyć tak jak należy styki przy silniczku... miałem identyczne objawy w swoim mkII... tam są takie blaszki które należy podgiąć by bardziej dolegały do powierzchni po której się ślizgają i powinno pomóc...
Tak ale drugi silniczek terz podstawial masz racje blaszki sa tez powodem tycz problemow i terz jak silnik niema zerowania czyli plusa po stacyjce Niech sprobuje podstawic drugi przekaznik czasowy

: czw cze 25, 2009 22:37
autor: bradley
Mialem podobne objawy, ze wycieraczki stawaly gdzie chcialy, a w szczegolnosci na czasowkach. Ale skoro piszesz, ze podmieniales silniczek to nie mam pojecia. U mnie w silniczku te blaszki slizgaly sie po jakims szlamie zmieszanym ze smarem, czasem byl styk, czasem go nie bylo i czasowki glupialy.
Viking, jakbys byl w BB to moglbys sobie podmienic przekaznik 99 bo mi zostal jeden, bo najpierw go podejrzewalem, ale to nie on :]

: pt cze 26, 2009 00:43
autor: rafalkul9
Viking pisze:
jeryk10 pisze:podstaw drugi przekaznik czasowy powino pomuc

otóż nie wiem który to ? np które miejsce licząc od górnego lewego rogu ?
Tutaj masz schemat:
Obrazek

Mam podobny problem. Nr. na przekazniku bedzie 99 lub ewentualnie 19.
Dla mnie podmiana nie pomogla

: pt cze 26, 2009 01:21
autor: fleshu
Etam> blaszka się obłamała > norma > właśnie przy ślimaku silniczka >>> kwas i cyna> będzie jak nowe śmigać > tylko pamiętaj > przy odkręcaniu ramienia od silniczka zaznacz jego pozycję > chyba że chcesz mieś śmigające wycieraczki za szybę lub walące w podszybie. Dodatkowo możesz sprawdzić ten przekaźnik > lubi się wypalić > tak samo można lutownicą zaradzić!

[ Dodano: 26 Cze 2009 01:23 ]
A jak by ktoś chciał sprawdzić z podmienianiem przekaźnika > działa tylko z VW T4 > nie jest czarny i wysoki tylko szary i niski > no ale działał! eheh To nie zmieni faktu że krańcówki są połamane na ślimaku.

[ Dodano: 26 Cze 2009 01:26 ]
No i to jest Nr 99 w goferku MK3!

: pt cze 26, 2009 12:17
autor: rafalkul9
fleshu pisze: A jak by ktoś chciał sprawdzić z podmienianiem przekaźnika > działa tylko z VW T4 > nie jest czarny i wysoki tylko szary i niski > no ale działał! eheh
A jesli przekladalem z golfa 3 rocznik 97, tez byl mniejszy, tylko ze rowniez czarny?

Mial prawo nie dzialac pomimo ze byl sprawny?

: pt cze 26, 2009 13:30
autor: fleshu
rafalkul9 pisze:Mial prawo nie dzialac pomimo ze byl sprawny?

Tak > mi z żadnego autka nie działały > jak zmieniłem dopiero na taki z T4 to miałem zonk > wszystko zadziałało > pomimo że nadal blaszka była złamana > dopiero naprawa blaszki daje efekt działania na oryginalnym przekaźniku.

: pt cze 26, 2009 13:34
autor: bradley
Poprzednio mialem niski czarny 99, kupilem na szrocie 99 ale wysoki czarny. Obydwa dzialaja.

: pt cze 26, 2009 13:51
autor: fleshu
No ale nic nie zmiania faktu że obiegamy od tematu > bo to nie przekaźnik wyznacza dolną pozycję wycieraczki na szybie tylko krańcówki w mechaniźmie ślimakowym silnika.

: pt cze 26, 2009 14:29
autor: Viking
fleshu pisze:No ale nic nie zmiania faktu że obiegamy od tematu > bo to nie przekaźnik wyznacza dolną pozycję wycieraczki na szybie tylko krańcówki w mechaniźmie ślimakowym silnika.

tylko, że ja silnik podmieniałem już - blaszki w obu są ok -sprawdiłem ! Rozumiem, że na przekaźniku jest napis 99 ? czy miejsce na niego tez oznaczone jest 99 ?

: pt cze 26, 2009 14:45
autor: bradley
99 to jest od programowalnych czasowek, a 19 to sa zwykle czasowki, ustawiony staly czas machniec.