Strona 1 z 1

Czy w układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ?

: czw cze 25, 2009 20:04
autor: mishabest
Witam wszystkich
Tak się zastanawiam czy w układzie chłodzenia powinno się wytwarzać jakieś ciśnienie?
Zdarzyło mi się ostatnio otworzyć korek w zbiorniczku przy temp ok. 85 stopni i tylko było lekkie "pyk" a wydaje mi się, że powinno wywalić płyn..
Ogólnie cały układ chłodzenia sprawny, nowa pompa bo stara padła, od razu termostat też nowy i sprawny, nagrzewa się normalnie i nie przegrzewa się. Tylko na trasie jak jadę to temperatura spada tak do 80 stopni ale to chyba normalne.. zastanawia mnie tylko to ciśnienie :)

: czw cze 25, 2009 20:14
autor: misiek
oczywiście że tak, im wyższa temp. tym większe ciś, a co za tym idzie rośnie temp. wrzenia płynu, za ciś. w układzie odpowiedzialny jest korek na zbiorniczku a w zasadzie dwa zaworki w korku

: czw cze 25, 2009 20:15
autor: Paweł Marek
ma być ok 1.2 do 1.4 atmosfery. Przed wyższym chroni zaworek upustowy w korku zbiorniczka. Jak odkręcasz to masz psyk a nie fontannę, bo ulatuje gaz nad poziomem płynu w zbiorniczku

: czw cze 25, 2009 20:41
autor: dziabi3
czasami też poleci i płyn ale rzadko

ja kiedyś gdzieś czytałem ze ciśnienie panujące w układzie chłodzenia to 1 atmosfera a reguluje ją zaworek w korku zbiorniczka

: czw cze 25, 2009 21:17
autor: mishabest
Ok, znaczy że moje chłodzenie jest w porządku :) Dzięki za informacje :) Z ciekawości chyba wepnę manometr w układ i sprawdzę jak to faktycznie jest z tym ciśnieniem :)

: czw cze 25, 2009 21:29
autor: Andrzej1
Witam
Panowie to nie tak.Ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura wrzenia (zwykła fizyka).
Normalnie jeśli płyn chłodzący osiągnie temperaturę 90°C,to ciśnienie wynosi około 1,2-3Atm.
Odkręcając korek płyn zaczyna wrzeć (gotować się)gdyż ciśnienie obniża się do cisnienia
atmosferycznego,płyn jest wyrzucany pod ciśnieniem.
Skoro tak się nie dzieje to znaczy że płyn nie uzyskuje odpowiedniej temperatury(termostat)
trochę więcej pali lub układnie jest szczelny.
Pozdrawiam.Andrzej.

: czw cze 25, 2009 21:49
autor: morfeusz86r
ja też ostatnio miałem problem z ciśnieniem. winny okazał sie korek. rozbierz go (tylko uważaj na sprężynki żeby nie zgubić) wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.

: czw cze 25, 2009 22:34
autor: misiek
morfeusz86r pisze:wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.
nie raz wystarcza wygotowanie korka w roztworze soli kuchennej lub octu z wodą

: czw cze 25, 2009 23:13
autor: Paweł Marek
Andrzej1, żadnego wrzenia, poczytaj sobie na opakowaniach jaką temeperaturę wrzenia mają płyny chłodzące. Oczywiście może się wszystko zdarzyć jak masz wodę czystą albo się silnik przegrzeje

: pt cze 26, 2009 19:21
autor: Andrzej1
Witam
Faktycznie popełniłem błąd ,miałem pisać woda a nie płyn chłodzący.Wodę miałem
na myśli która dotkliwie może poparzyć .Płyn bez dolewek jest bezpieczny.
Pozdrawiam.Andrzej.

: pt cze 26, 2009 21:41
autor: morfeusz86r
misiek10111 pisze:morfeusz86r napisał/a:
wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.


nie raz wystarcza wygotowanie korka w roztworze soli kuchennej lub octu z wodą
zanim zagotuje sie woda to ja będe miał wyczyszczony już korek. najgorszy pierwszy raz bo nie wiadomo co można zepsuć. ja miałem już 3 więc poszłem na całość