Strona 1 z 1

Silnik się grzeje

: czw cze 25, 2009 19:46
autor: dr Dre
Mam Golfa II/1,8l./90KM/1990r. - mam problem z grzaniem się silnika, czy ok. 5 min. jazdy po mieście jest uzasadnionym powodem aby silnik się grzał, włączał się wiatrak przez co podwyższają się obroty, że aż mało mi kierownicy nie wyrwie?

: czw cze 25, 2009 19:56
autor: dziejo
dr Dre pisze:przez co podwyższają się obroty,
czy masz kompletny dolot powietrza ????
przy sprawnym dolocie nie powinno byc znaczacej róznicy w pracy silnika
mogą jedynie obroty biegu jałowego się nieznacznie obnizyc
mysle ze u Cibie znaczacą role odgrywa podstawa wtrysku moze byc popękana

: czw cze 25, 2009 20:05
autor: bongo
, czy ok. 5 min. jazdy po mieście jest uzasadnionym powodem aby silnik się grzał, włączał się wiatrak przez co podwyższają się obroty, że aż mało mi kierownicy nie wyrwie?
_________________
Nawet na krótkim obiegu nie powinien się zagrzać do takiej temperatury w czasie 5 minut...

: czw cze 25, 2009 20:16
autor: Xabingo
Najpierw to wymień termostat np. na Wahler'a, jeśli to nie to, to wymień
dziejo pisze:podstawa wtrysku
, tak jak mówi dziejo.

: czw cze 25, 2009 20:26
autor: bongo
Najpierw to wymień termostat np. na Wahler'a,
Jakby termostat był walnięty to nigdy by nie doszedł do takiej temperatury żeby wentylator się załączył :bajer:

: czw cze 25, 2009 21:12
autor: dr Dre
bongo pisze:Jakby termostat był walnięty to nigdy by nie doszedł do takiej temperatury żeby wentylator się załączył :bajer:
dokładnie, termostat był wymieniony.

: czw cze 25, 2009 21:22
autor: Lucki
kolego może masz po porostu układ chłodzenia zajeba.y i nie ma odpowiedniej cyrkulacji płynu

: czw cze 25, 2009 22:50
autor: dr Dre
Lucki pisze:kolego może masz po porostu układ chłodzenia zajeba.y i nie ma odpowiedniej cyrkulacji płynu
Czy zanieczyszczenie ukł. chłodzenia można jakoś "wyczaić" w sposób "ręczno-wzrokowy"? Czy są preparaty do oczyszczania lub odkamieniania? Patrząc na petrygo to jego "czystość" nie uległa jakiś zmianom?

[ Dodano: 25 Cze 2009 22:54 ]
Dodam jeszcze tylko, ze w trasie jest bardziej niż idealnie, tylko w mieście jest z kłopot z temperaturą.

: pt cze 26, 2009 00:00
autor: Lucki
Może temperatura jest złudna i czujnik szlak trafił? Co do czyszczenia układu to jestem przeciwnikiem bo można sobie bardziej naszkodzić niż polepszyć bo zaraz powychodzą nieszczelności i będzie płyn uciekał.

Ja na Twoim miejscu przepłukałbym układ czysta woda ( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy ) później od nowa płyn i zobaczyc czy coś pomogło.

Ale przed tym sprawdź czujnik w chłodnicy

: pt cze 26, 2009 17:50
autor: guti
Lucki pisze:( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy
tylko nie wiem czy głowicy nie zrobi sie zle jak bedzie rozgrzana i dostanie zimnej wody :)

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 5:50 pm ]
Silnik: 1.8 V8 RP
robili taki motory ?:P czy to nie powinno byc 8V :)

: sob cze 27, 2009 00:34
autor: Lucki
robili taki motory ?:P czy to nie powinno byc 8V :)
czepiasz się kolego :bajer:


a co do wody to oczywiście poczekać aż silnik ostygnie :grin:

: sob cze 27, 2009 00:46
autor: guti
Lucki pisze:czepiasz się kolego :bajer:
ee no cos ty :)
Lucki pisze:a co do wody to oczywiście poczekać aż silnik ostygnie :grin:
no ok poczekac tak ? na suchym silniku :) ??tez nie bardzo wdług mnie :) nagrzac, spuscic i zostawic az wystygnie na sucho ? no , ale moze
no , ale jak ksiadz woli , mozna zalac tez roztwór z octu w układ, troszk moze odkamini, ale nie wiem jak to wpłynie na gume i czy ewentualne cos co sie oderwie od scianek , czy nie zapcha nagrzewniczki, chłodnicy , pompy nie zamuli ? hmm, na dwoje babka wrozyła :)

: sob cze 27, 2009 01:32
autor: Lucki
Kiedyś mówił mi znajomy mechanik że układy w Dużym Fiacie (pracował w FSO) czyścił poprzez nalanie roztworu h2o i proszku do prania. Zalewał taka "zupą" cały układ nagrzewał pozostawiał do ostygnięcia i znów nagrzewał, potem spuszczał i czysta woda przepłukiwał układ. Ja osobiście bym czegoś takiego nie wlał ale może jest to skuteczne :)

: sob cze 27, 2009 07:28
autor: bongo
Lucki pisze:układy w Dużym Fiacie (pracował w FSO) czyścił poprzez nalanie roztworu h2o i proszku do prania
A jaki to był proszek?Z wybielaczem czy bez?
Ja na Twoim miejscu przepłukałbym układ czysta woda ( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy ) później od nowa płyn i zobaczyc czy coś pomogło.
I co to niby da?
Czujnik trza sprawdzić....