Strona 1 z 1
Problemy zapowiadające mały remoncik RP
: czw cze 25, 2009 14:55
autor: baloon21
Witam serdecznie
Po pierwsze chciałem oświadczyć, że szukałem tematu o takiej problematyce ale niestety nie znalazłem :/
Mianowicie posiadam MK2 z silnikiem RP, po krótkim czasie użytkowania od momentu zakupu (tydzień) zaczęły się problemy. Co sie okazało silnik puszcza dymka (biało-niebieska chmura) i są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn. I tu właśnie prośba do Was o diagnozę owego problemu. Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju. Z góry dzięki za pomoc
: czw cze 25, 2009 14:58
autor: mate64
Dymi kiedy? Gaz jest? Co masz na myśli pisząc że po otwarciu korka słychać powietrze a potem wylewa się płyn? To raczej normalny objaw jeśli otwierasz zbiornik układu pod ciśnieniem.
No i nie bardzo wiem z czym masz problem?
: czw cze 25, 2009 15:00
autor: baloon21
Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
Re: Problemy zapowiadające mały remoncik RP
: czw cze 25, 2009 15:02
autor: doggie
baloon21 pisze:
są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn.
nic nienormalnego w układzie podciśnieniowym, a płynu chłodniczego ubywa albo przybywa???
[ Dodano: 25 Cze 2009 15:03 ]
baloon21 pisze:Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
a wyżej napisałeś że
"Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju"
: czw cze 25, 2009 15:05
autor: mate64
baloon21 pisze:Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
ile tego oleju bierze? 50 100 ml na 1000 km?
: czw cze 25, 2009 15:16
autor: baloon21
W układzie płynu ubywa. Co do oleju to pobrał mi jakieś 30-50 ml na około 600-700 km
: czw cze 25, 2009 15:34
autor: mate64
Jeśli ubywa płynu to należy w pierwszej kolejności sprawdzić nieszczelności w układzie: połączenia węży, chłodnice, nagrzewnice itp, często cieknie spod plastikowego króćca powyżej skrzyni biegów, z boku bloku silnia. Musisz szukać białawego proszkowego nalotu.
Jeśli układ jest szczelny to należało by popatrzeć czy aby nie ma w oleju mazi wyglądem przypominającej masło/ i zaobserwować czy ciśnienie z silnika nie ucieka to układu chłodzącego.
Co do brania oleju to w starszych silnikach VW dopuszczalne jest branie oleju do 100 ml na 1000 km. Napisz jakim olejem jest zalane autko.
Generalnie niewielkie branie oleju może być spowodowane zuzytymi uszczelniaczami zaworowymi.
: czw cze 25, 2009 16:10
autor: baloon21
mate64, sprawdziłem już szczelność układu, wszystko jest ok nic nigdzie nie cieknie, w oleju nie zaobserwowałem takowej mazi. Auto jest zalane 15W40 z Elfa. A jak sprawdzić czy ciśnienie z silnika dostaje sie do układu chłodniczego?? i czy przyczyną dymienia i spadku poziomu płyny chłodniczego może być uszczelka pod głowicą ??
: czw cze 25, 2009 16:14
autor: kedzior
i czy przyczyną dymienia i spadku poziomu płyny chłodniczego może być uszczelka pod głowicą ??
moze, jak plyn bedzie mieszal sie z olejem to 'plynu' bedzie ubywac a 'oleju' przybuwac stad pytania kolegow
podbij do mechanika i zbada Ci sprawe i bedziesz wiedzial na 100% a tak to takie podchody
: czw cze 25, 2009 16:17
autor: mate64
A jesteś pewien że nie cieknie ci gdzieś z okolicach nagrzewnicy na dywaniki (wewnątrz auta)? Może przepuszcza któraś z zaślepek bloku? Może ucieka z okolic pompy wody? Jest wiele miejsc gdzie chłodziwo może uciekać. Ile tego płynu ci uciekło?
Jeśli były by problemy z głowicą to albo płyn dostawałby się do oleju (wyżej wspomniana maź, "przybywanie" oleju) albo olej do płynu (ciemne zabarwienie płyny i "przybywanie" płynu). Podjedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach.
: czw cze 25, 2009 16:23
autor: baloon21
kedzior, w sumie to masz racje, postaram sie poszukać kogoś kto to ogranie, wieczorem dam znać
[ Dodano: 25 Cze 2009 19:52 ]
mechanik powiedział ze na 100 % uszczelka pod głowicą, a reszta okaże się w trakcie roboty :/
[ Dodano: 26 Cze 2009 16:06 ]
Teraz nasuwa mi się pytanie z jakiej firmy zakupić uszczelkę pod głowicę, pod kolektory ssący i wydechowy?? Oraz zastanawiam się również, jak już będę miał rozebrany silnik, co bym jeszcze mógł wymienić tak abym mógł Golfikiem śmigać i nie martwić się, że znowu mi się coś wysypie ?? Z góry dziękuję za odpowiedz