Problemy zapowiadające mały remoncik RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Problemy zapowiadające mały remoncik RP

Post autor: baloon21 » czw cze 25, 2009 14:55

Witam serdecznie

Po pierwsze chciałem oświadczyć, że szukałem tematu o takiej problematyce ale niestety nie znalazłem :/

Mianowicie posiadam MK2 z silnikiem RP, po krótkim czasie użytkowania od momentu zakupu (tydzień) zaczęły się problemy. Co sie okazało silnik puszcza dymka (biało-niebieska chmura) i są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn. I tu właśnie prośba do Was o diagnozę owego problemu. Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju. Z góry dzięki za pomoc



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw cze 25, 2009 14:58

Dymi kiedy? Gaz jest? Co masz na myśli pisząc że po otwarciu korka słychać powietrze a potem wylewa się płyn? To raczej normalny objaw jeśli otwierasz zbiornik układu pod ciśnieniem.
No i nie bardzo wiem z czym masz problem?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » czw cze 25, 2009 15:00

Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problemy zapowiadające mały remoncik RP

Post autor: doggie » czw cze 25, 2009 15:02

baloon21 pisze: są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn.
nic nienormalnego w układzie podciśnieniowym, a płynu chłodniczego ubywa albo przybywa???

[ Dodano: 25 Cze 2009 15:03 ]
baloon21 pisze:Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
a wyżej napisałeś że "Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju"



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw cze 25, 2009 15:05

baloon21 pisze:Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
ile tego oleju bierze? 50 100 ml na 1000 km?



baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » czw cze 25, 2009 15:16

W układzie płynu ubywa. Co do oleju to pobrał mi jakieś 30-50 ml na około 600-700 km



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw cze 25, 2009 15:34

Jeśli ubywa płynu to należy w pierwszej kolejności sprawdzić nieszczelności w układzie: połączenia węży, chłodnice, nagrzewnice itp, często cieknie spod plastikowego króćca powyżej skrzyni biegów, z boku bloku silnia. Musisz szukać białawego proszkowego nalotu.

Jeśli układ jest szczelny to należało by popatrzeć czy aby nie ma w oleju mazi wyglądem przypominającej masło/ i zaobserwować czy ciśnienie z silnika nie ucieka to układu chłodzącego.

Co do brania oleju to w starszych silnikach VW dopuszczalne jest branie oleju do 100 ml na 1000 km. Napisz jakim olejem jest zalane autko.

Generalnie niewielkie branie oleju może być spowodowane zuzytymi uszczelniaczami zaworowymi.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » czw cze 25, 2009 16:10

mate64, sprawdziłem już szczelność układu, wszystko jest ok nic nigdzie nie cieknie, w oleju nie zaobserwowałem takowej mazi. Auto jest zalane 15W40 z Elfa. A jak sprawdzić czy ciśnienie z silnika dostaje sie do układu chłodniczego?? i czy przyczyną dymienia i spadku poziomu płyny chłodniczego może być uszczelka pod głowicą ??



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » czw cze 25, 2009 16:14

i czy przyczyną dymienia i spadku poziomu płyny chłodniczego może być uszczelka pod głowicą ??
moze, jak plyn bedzie mieszal sie z olejem to 'plynu' bedzie ubywac a 'oleju' przybuwac stad pytania kolegow

podbij do mechanika i zbada Ci sprawe i bedziesz wiedzial na 100% a tak to takie podchody



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw cze 25, 2009 16:17

A jesteś pewien że nie cieknie ci gdzieś z okolicach nagrzewnicy na dywaniki (wewnątrz auta)? Może przepuszcza któraś z zaślepek bloku? Może ucieka z okolic pompy wody? Jest wiele miejsc gdzie chłodziwo może uciekać. Ile tego płynu ci uciekło?

Jeśli były by problemy z głowicą to albo płyn dostawałby się do oleju (wyżej wspomniana maź, "przybywanie" oleju) albo olej do płynu (ciemne zabarwienie płyny i "przybywanie" płynu). Podjedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

baloon21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: baloon21 » czw cze 25, 2009 16:23

kedzior, w sumie to masz racje, postaram sie poszukać kogoś kto to ogranie, wieczorem dam znać :)

[ Dodano: 25 Cze 2009 19:52 ]
mechanik powiedział ze na 100 % uszczelka pod głowicą, a reszta okaże się w trakcie roboty :/

[ Dodano: 26 Cze 2009 16:06 ]
Teraz nasuwa mi się pytanie z jakiej firmy zakupić uszczelkę pod głowicę, pod kolektory ssący i wydechowy?? Oraz zastanawiam się również, jak już będę miał rozebrany silnik, co bym jeszcze mógł wymienić tak abym mógł Golfikiem śmigać i nie martwić się, że znowu mi się coś wysypie ?? Z góry dziękuję za odpowiedz :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości