nowy płyn chłodniczy i wentylator nie chodzi
: czw cze 25, 2009 00:12
witam
wymieniałem dziś płyn na nowy w kolegi aucie, spuściliśmy stary płyn, dmuchaliśmy w zbiornik wyrównawczy co by wszystko zleciało (na zimnym silniku), zalaliśmy nowy do znaczka MAX na zbiorniczku,
i odpaliliśmy (korek zbiornika pozostal odkręcony) grzał się, podnosił stan płynu jak już zaczął się gotować to wyrzucał, (zeby nie leciało w ziemie zbieraliśmy strzykawą z napełniającego sie zbiornika)
jak już się ustatkowało to temperaura miała około 100^C, i nie spadała, kontrolka się nie paliła, wentylator się nie załączył ani razu:/ wsiedliśmy i przejechaliśmy 2km,
nawiew THERMOTRONIC ustawiony na ciepło dmuchał ZIMNYM POWIETRZEM!!!, temperatura pomimo przedkości 50kmh nie spadała cały czas bylo 100^C,
w aucie wczesniej już przy 70^C potrafił chodzić wentylator, (tyle że płyn był troche poniżej stanu) ale w każdym razie chodził wentylator,
auto ma instalację LPG,
z tego co wiem silnik ABS ma wentylator II - biegowy, a TERMOSTAT sie otwiera słabo przy 87^C, a całkowcie przy 102^C i dla tych dwu temperatur są przydzielone te dwa biegi wentylatora.
CZY TO MOŻE BYĆ TERMOSTAT??????
Dzieki z góry za wasze porady i pozdrawiam
wymieniałem dziś płyn na nowy w kolegi aucie, spuściliśmy stary płyn, dmuchaliśmy w zbiornik wyrównawczy co by wszystko zleciało (na zimnym silniku), zalaliśmy nowy do znaczka MAX na zbiorniczku,
i odpaliliśmy (korek zbiornika pozostal odkręcony) grzał się, podnosił stan płynu jak już zaczął się gotować to wyrzucał, (zeby nie leciało w ziemie zbieraliśmy strzykawą z napełniającego sie zbiornika)
jak już się ustatkowało to temperaura miała około 100^C, i nie spadała, kontrolka się nie paliła, wentylator się nie załączył ani razu:/ wsiedliśmy i przejechaliśmy 2km,
nawiew THERMOTRONIC ustawiony na ciepło dmuchał ZIMNYM POWIETRZEM!!!, temperatura pomimo przedkości 50kmh nie spadała cały czas bylo 100^C,
w aucie wczesniej już przy 70^C potrafił chodzić wentylator, (tyle że płyn był troche poniżej stanu) ale w każdym razie chodził wentylator,
auto ma instalację LPG,
z tego co wiem silnik ABS ma wentylator II - biegowy, a TERMOSTAT sie otwiera słabo przy 87^C, a całkowcie przy 102^C i dla tych dwu temperatur są przydzielone te dwa biegi wentylatora.
CZY TO MOŻE BYĆ TERMOSTAT??????
Dzieki z góry za wasze porady i pozdrawiam