Strona 1 z 2

Przy ostrym skrecaniu zapala sie kontrolka oleju...

: pn cze 22, 2009 19:28
autor: wasyl1234
Witam . Od pewnego czasu zauważyłem że jak ostro na jałowym zacznę skręcać kierownicą to zaczyna mi mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Automatycznie spadają obroty do 700.
Czy to normalny objaw?




p.s
W silniku jakieś 2 miesiące temu wymieniłem panewki i pompę oleju.

: pn cze 22, 2009 19:30
autor: artur1902
moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa

: pn cze 22, 2009 19:54
autor: krisgolf
Może coś ze smokiem, albo ta przegroda w misce jest połamana i olej się przelewa raz na jedną raz na drugą stronę

: pn cze 22, 2009 21:52
autor: wasyl1234
Może coś ze smokiem, albo ta przegroda w misce jest połamana i olej się przelewa raz na jedną raz na drugą stronę
Kolego co to jest "smok" ? A co do przegrody to lekko skruszona była jak dobrze pamiętam.

moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa
oleju mam tak na 3/4 podziałki. gdzie tego wężyka szukać ? mógłbys podac mi jakieś namiary

: pn cze 22, 2009 22:13
autor: wojtek0231
wasyl1234 pisze:moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa


oleju mam tak na 3/4 podziałki. gdzie tego wężyka szukać ? mógłbys podac mi jakieś namiary
Czujnik od ciśnienia oleju masz nod filtrem oleju a smok to jest ta czapka z sitkiem przez którą pompa ssie olej

: pn cze 22, 2009 22:52
autor: wasyl1234
czujnik ciśnienia nowy, pompa tez nowa (ojciec mi ja zregenerował tak że nawet wodę pompowała na sucho )

: pn cze 22, 2009 23:33
autor: maniek128
witam. wydaje mi sie że przy obrotach rzędu 700 jak już silnik ma troche nalatane to ma prawo zaświecić sie lampka oleju. jeżeli obroty spadają podczas kręcenia kierownicą to pewnie masz wspomaganie, i pompa stawia opór silnikowi.

: pn cze 22, 2009 23:51
autor: wasyl1234
mam kolego wspomaganie. a jak można troszkę "ułatwić" prace pompie? wymian płynu wspomagania, regeneracja pompy (wspomagania) ...?


p.s
zapomniałbym dodać moje spostrzeżenie: takie dziwne zachowanie kontrolki tez uzależnione jest od pogody (jak chłodny dzień to rzadko tak sie dzieje jak upał to notorycznie) i temp oleju. Jak olej ma 75-85 to nie świeci jak przekracza 85< to już wariuje.

: wt cze 23, 2009 00:10
autor: Drifter
mało oleju badz czujnik

: czw cze 25, 2009 00:17
autor: maniek128
Drifter pisze:mało oleju badz czujnik
kolego difter kolega wasyl1234 mówił o kręceniu kierownicą na postoju a nie podczas jazdy pod czas jazdy niski poziom ojeju mogł by sie objawiać zapalaniem kontrolki
pozdrawiam.

: sob cze 27, 2009 00:38
autor: wasyl1234
dolałem oleju i nadal to samo :( może to wina oleju ? Mam wlany Orlen Lubro 15w40. Moze zalać motor castrolem ? Mam w garażu magnatec i Motor Oil.


p.s
dziwne ze wcześniej nie było takich problemów

kierownicą to pewnie masz wspomaganie, i pompa stawia opór silnikowi.
Mozna jakoś polepszyć prace pompy (nasmarowanie itp) ?

: sob cze 27, 2009 11:11
autor: kwadrat
Wyrzuć tego Lubro bo to chyba najgorszy syf. Może to właśnie wina oleju, po rozgrzaniu robi się z niego woda i nie trzyma ciśnienia

Re: Przy ostrym skrecaniu zapala sie kontrolka oleju...

: sob cze 27, 2009 11:21
autor: jeryk10
wasyl1234 pisze:Witam . Od pewnego czasu zauważyłem że jak ostro na jałowym zacznę skręcać kierownicą to zaczyna mi mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Automatycznie spadają obroty do 700.
Czy to normalny objaw?




p.s
W silniku jakieś 2 miesiące temu wymieniłem panewki i pompę oleju.
A cos takiego jak szlif walu robiles Bo piszesz ze wymieniales panewki a co z walem

[ Dodano: 27 Cze 2009 11:28 ]
Bo jak wymieniles panewki a nie szlifowales walu to sprawa prosta zawsze na wolnych obrotacz zaswieci sie kotrolka smarowania Nowe panewki niesa dopasowane plaszczyzna do walu poniewaz wal ma delikatne progi i dlatego gubi cisnienie Podstawowa zecz to kazda wymiana panewek to wal musi byc szlifowany w specjalistycznym warsztacie

: sob cze 27, 2009 19:03
autor: wasyl1234
A cos takiego jak szlif walu robiles Bo piszesz ze wymieniales panewki a co z walem

[ Dodano: 27 Cze 2009 11:28 ]
Bo jak wymieniles panewki a nie szlifowales walu to sprawa prosta zawsze na wolnych obrotacz zaswieci sie kotrolka smarowania Nowe panewki niesa dopasowane plaszczyzna do walu poniewaz wal ma delikatne progi i dlatego gubi cisnienie Podstawowa zecz to kazda wymiana panewek to wal musi byc szlifowany w specjalistycznym warsztacie
Kolego wymieniałam panewki rzeczywiście bez szlifu, ale znajomy mechanik zobaczył go i powiedział że nie jest potrzebny bo nie jest porysowany. Stare panewki były oryginalne wiec kupiłem w sklepie STD (do wału bez szlifu) załozyłem i problem który miałem wcześniej: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242991 został rozwiązany. Dioda miga od jakiś 1,5 tyg. Jutro biorę się za wymianę oleju.

Poradźcie co zalać? dyspnuję tak jak wczesniej napisałem Castrolem magnatec i Motor Oil .