Olej przekladniowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Olej przekladniowy
Witam serdecznie -panowie poradźcie proszę, jaki olej przekładniowy wlać do skrzyni 5-tki (golf II silnik 1,3 NZ-91rok)-wymieniłem skrzynię-w niej jest mało oleju-wiem, iżnormalnie oleju tego sie nie wymienia ale u mnie zachodzi taka potrzeba-proszę o radę co do nazwy oleju i klasy jego lepkości-za wszelkie sugestie z góry dziękuję-pozdr.
Najlepiej syntetyk,co do lepkości to powinni ci dać w sklepie bo zbyt dużego wyboru nie ma, o ile jest jakiś wybór.Po prostu olej do przekładni jest całkiem inny niż silnikowy.A wchodzi ci ponad jedno litrowe opakowanie 1litrowe kup 2.Możesz dodać jakiś dodatek np Lucas(na bazie ropy) bądź ceramiczny płyn,ale płynu ci nie polecam coś zostawia w skrzyni(cienką warstwę ceramiczną)
śprawdzałem w książce serwisowej-co do oleju przekładniowego-jest tylko ogólna niemiecka nazwa-nie ma klasy lepkości, a do skrzyni pięciobiegowej wchodzi prawie trzy litry tego oleju-sam sie zdziwiłemm, że tak dużo. Może ktoś jednak zna parametry oleju jaki należy zalać-w sklepach wiedzą tyle co ja-czyli niewiele-pozdr.
- vasyl22
- Mały gagatek
- Posty: 88
- Rejestracja: śr paź 05, 2005 20:43
- Lokalizacja: Braniewo, Olsztyn, Giżycko
- Kontakt:
A ja do swojego nalalem arala syntetyk i sprawuje sie bardzo dobrze olej godny polecenia apropo nie wiem tylko kto yoland powiedział tobie że oleju w przekładni sie nie wymienia :pewnie ze sie wymienia on tez traci swe własciwosci lepkości nie napisze ci co ile bo nie mam przy sobie tabeli z wymianami oleju w golfach
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- lukimaster
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: czw sty 06, 2005 22:17
- Lokalizacja: cch
- Kontakt:
Rowno rok temu tez zostalem zmuszony do wymiany oleju w skrzyni biegow- i z racji pospiesznego wyboru- nie z oszczednosci bo w takich sprawach nie warto oszczedzac(tylko taki byl) zmuszony zostalem do wlania polskiego mineralnego oleju od LOTOSA (Parus -sie nazywa)chyba 80 W 90 GL 4.Zrobilem ok.20 tys, jak narazie zadnych szumow,zgrzytow ,problemow ze zmiana biegow-wszystko ok, a wrecz lepiej jak bylo. No jest mala roznica przy duzym mrozie(-10) wtedy czuc na poczatku zanim sie skrzynia rozgrzeje lekka roznice(tzn.opor) , ale to przypuczczam z racji ze olej jest mineralny.Oczywiscie dla swietego spokoju wlalbym cos lepszego(i polecam to zrobic!!!) , no ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac
Bardzo dziękuje za wszelkie sugestie-mechanior polecił mi również castrola albo quakerstate-dla ludzi z mniej zasobnym portfelem-lotos atf II d-do sjrzyń automatycznych-no i taki zalałem-ogólnei lepiej o niebo niz było-mój stary olej był tak gęsty i zużyty, że maił kolor-czarno-brązowo-żólty-teraz wiem czemu tak ciężko działała skrynia. Pozdrawiam serdecznie
Chciałbym wymienić olej przekładniowy mk IV 1.4 16V i teraz mam pytanie w eTech-u pisze, że ma być to olej:
VW G50/ VW G51
SAE 75W-90.
Pytanie czy ten olej będzie dobry?
http://www.allegro.pl/item682646178_mob ... tanio.html
Czy ta "norma": G50 to samo co API /GL-5/ ?
VW G50/ VW G51
SAE 75W-90.
Pytanie czy ten olej będzie dobry?
http://www.allegro.pl/item682646178_mob ... tanio.html
Czy ta "norma": G50 to samo co API /GL-5/ ?
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 20:42 przez Maxelerty, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości