Strona 1 z 2

obniżyć??

: wt paź 18, 2005 11:38
autor: moment
mam przy swoim vw kółka 195/55/15 i nosze się z zamiarem wstawienia krótszych sprężyn. czy musze zmienić też amortyzatory i czy kola nie będą tarły o blache bo nie ukrywam ze gdy mam samochód zaladowany full to na wybojach opony tylni trą o blache. :rolleyes:

: wt paź 18, 2005 11:42
autor: kkkubek
Zalezy jakie obnizenie bedziesz mial i jakie kola maja et.

: wt paź 18, 2005 11:54
autor: moment
et tzn. a obniżyć nie za dużo tak mniej więcej zeby dłoń można bylo wlożyć pomiedzy blace a opone

: wt paź 18, 2005 17:42
autor: Puki
ET to rozmiar na feldze który oznacza w jakim stopniu felga jest oddalona od auta można to tak mniej więcej wytłumaczyć :bigok: czym mniejsze ET tym felga jest bardziej wypuszczona na zew. pojazdu.Normalnie w golfach ET jest około 37
Standardowe opony do golfa to 195/50 r15 wiec masz troche za wysokie.
Amorki musisz wymienic gdy obniżenie bedzie większe niz -40.Ale dużo osób radzi kupić komplet tz amorki+springi.Ja w moim bede zakładać -35 na orginalne amorki ale to dopierona wiosne bo teraz to niema senu wtedy Ci moge napisać jak to bedzie sie sprawowało. :pub:

: wt paź 18, 2005 17:46
autor: Vwmaniak
Kup najlepiej cały Kit (sprężynki + amorki), jeśli założysz same twardsze i nizsze sprężynki to auto będzie sie źle prowadzić. Będzie podskakiwało jak piłeczka pingpongowa.

: wt paź 18, 2005 17:56
autor: martin
Ja mam -40mm i nie ma problemu a mam 195/50/15 i nic nie obciera pozdrowienia :)

: wt paź 18, 2005 22:49
autor: micab
jeżeli już na seryjnym zawieszeniu mówisz że czasami obcierają to na sportowych sprężynach na 100% też będzie tarło ;)

jak już obniżać to porządnie....czyli sprężyny i amorki sportowe, mogą być używane.....to już zależy ile masz na to kasy.....same sportowe sprężyny teoretycznie można założyć na seryjne amorki ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, amorki szybciej się zużyją a i prowadzenie nie będzie takie pewne jak na kompletnym kicie ;)

: wt paź 18, 2005 23:03
autor: DamianCU
Masz opony na jakim profilu ? Napisales ze 55 a takie sa w calibrach. Najlepsze byly by na profilu 50 i wtedy gleba na zestawie 60/40.

[ Dodano: Wto Paź 18, 2005 23:05 ]
Wiecie jak mowi sie na auto z seryjnym zawieszeniem ??

Buda na dwa bernardyny :grin:

: śr paź 19, 2005 10:12
autor: B_O_N_K
Ja w mk2 GTI mam przód obniżony o -60mm, tył z regulowaną wysokością, ustawiony tak aby ładnie wyglądał względem przodu. Oponki mam założone 185/55R15, felgi ET 35 i... przy skręcie na nierównościach potrafi przytrzeć oponą o nadkole.
Tu są zdjęcia jakby ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda: http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=3158 ;)

PozdraVWiam ;)

: śr paź 19, 2005 12:51
autor: Dioda83
Ja zwolennikiem obnizania nie bylem i nie bede, widzielem juz kiedys auto porzadnie posadzone i dziekuje za cos takiego :P u mnie jest to samo jak mam 2 osoby z tylu to pupa niezle mu siada, a po obnizeniu to juz wogole nikogo nie moglbym zabierac :) wiec wole zostac przy swojej standardowej wysokości :D Poza tym kazdy lubi co innego :D Pozdroowka!!!

: śr paź 19, 2005 12:55
autor: tauka
Dioda83 pisze:jak mam 2 osoby z tylu to pupa niezle mu siada, a po obnizeniu to juz wogole nikogo nie moglbym zabierac
Ja mam tak samo. Tylko weż pod uwage ,że obniżając go jednocześnie utwardzasz, więc po obnizeniu bie bedzie ci już siadał :P

: czw paź 20, 2005 12:25
autor: moment
A JAK MOGE SPRAWDZIĆ ET?

: czw paź 20, 2005 12:28
autor: B_O_N_K
moment pisze:A JAK MOGE SPRAWDZIĆ ET?
Na feldze najczęściej od środka jest wytłoczony napis: "ET..." (w miejscu kropek dwie cyfry) ;)

PozdraVWiam ;)

: czw paź 20, 2005 12:36
autor: ćwikła
ja mam 60/40 na oponach 205/50/15 i jest git!!!!!w zime moze byc gorzej ale zyje nadzieją ze nie bedzie duzych sniegów:)