problem z szyberdachem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzemien7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 23:14
Lokalizacja: Gostynin

problem z szyberdachem

Post autor: krzemien7 » ndz cze 21, 2009 21:40

Witam
dziś reanimowałem szyber według instrukcji z forum (pęknięta lewa prowadnica), wszystko fajnie się udało naprawić i co najważniejsze złożyć tak że nie zostało części. Ale jest jeden mały problem nie mogę zsynchronizować szyberdachu z silnikiem całkowicie się rozregulował. Jak go ręcznie ustawie w jedno z krańcowych położeń to i tak silnik tego nie "widzi" i chce jeszcze przesuwać dach. Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją.... Czy jest na to jakiś magiczny sposób??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 21:41 przez krzemien7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 21, 2009 21:47

najpierw szyber ustaw ręcznie w danej pozycji na przyklad zamknietej. Potem włącznikiem silnik w tej samej pozycji. I dopiero go zakładaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz cze 21, 2009 22:00

a nie jest to tak,że jest wyłącznik termiczny?i jak widzi opór to wyłącza i ustawienie silnika nie ma nic wspólnego.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 21, 2009 22:07

wyłącznik termiczny (a raczej bezpiecznik polimerowy zdaje mi się) działa awaryjnie. Przy normalnym używaniu jest odpowiedni układ włączników przy silniku i dlatego ma to być ustawione w konkretnej pozycji


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzemien7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 23:14
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzemien7 » ndz cze 21, 2009 22:11

czyli czeka mnie jeszcze jedna rozbiórka podsufitki i wyjecie całego szybra?? żeby to poustawiać.... ciężka sprawa...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz cze 21, 2009 22:14

Prawdę mówiąc nie znam akurat dokładnie tego rozwiązania ,ale często widziałem ,że przy ciężko pracującym szyberdachu ,przy uszkodzonych prowadnicach potrafi się wyłączac w różnych pozycjach,a przy wymianach silnika nigdy nie zwracałem uwagi na montaż w odpowiedniej pozycji i działało dlatego tak myślę,ale mogę się mylic.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 21, 2009 22:18

krzemien7, a skąd, silnik tylko


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzemien7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 23:14
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzemien7 » ndz cze 21, 2009 22:43

jutro po pracy pokombinuje może coś się da z tym zrobić... jak narazie to odłączyłem kostkę od silnika żeby mi się dach nie otwierał jak zamykam samochód :)



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » ndz cze 21, 2009 22:58

zrób tak zamknij szyberdach imbusem potem podłącz silnik nie wkładając go do szybra i przyciskiem "zamknij szyber" jak silnik się zatrzyma to wsadz go w szyber i powinno być dobrze


Obrazek

GUCCIO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pn gru 06, 2004 23:47
Lokalizacja: Ostrów wlkp
Kontakt:

Re: problem z szyberdachem

Post autor: GUCCIO » ndz cze 21, 2009 23:20

krzemien7 pisze:Witam
dziś reanimowałem szyber według instrukcji z forum (pęknięta lewa prowadnica), wszystko fajnie się udało naprawić i co najważniejsze złożyć tak że nie zostało części. Ale jest jeden mały problem nie mogę zsynchronizować szyberdachu z silnikiem całkowicie się rozregulował. Jak go ręcznie ustawie w jedno z krańcowych położeń to i tak silnik tego nie "widzi" i chce jeszcze przesuwać dach. Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją.... Czy jest na to jakiś magiczny sposób??
Pozdrawiam
Krzemień mam do ciebie wielką prośbę czy możesz porobić kilka zdjęć tego co naprawiłeś.
Bo ja za cholerę nie rozumiem tego co jest opisane na forum.
Z góry dziękuje.


Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Mariuszj324
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 31, 2009 12:19
Lokalizacja: ugana

szyber otwiera sie kiedy chce

Post autor: Mariuszj324 » pn cze 22, 2009 12:22

koledzy ja mam taki problem i niezabardzo wiem o co temu mojemu szyberdachowi chodzi :chytry: A mianowicie otwiera sie tylko z rana tak do godziny 7 góra 8 i później dopiero po godzinie 17 gdzieś tak a w dzień a chiny się nie otworzy nie wiem co mu jest czy jestam jakis czujnik który to reguluje? tak jak by w tych godzinach prad nie dochodził bo żaróweczka sie nie swieci a zaczyna trybic tak około 17 nie mam pojecia co to moze być Koledzy podrzucie jakies pomysły i rozwiązania Pozdro Mariuszj324 :cool:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 22, 2009 15:13

GUCCIO, zdjecia masz w dziale FAQ, porada o naprawie szybra.



Awatar użytkownika
krzemien7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 23:14
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzemien7 » wt cze 23, 2009 12:31

dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem. już wszystko działa cacy
dzięki jeszcze raz. pozdrawiam



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt cze 23, 2009 12:42

krzemien7, to jest proste.
Najpierw za pomoca korbki dolaczanej do zestawu (imbusu) uchylasz dach(czyli nie otwierasz a uchylasz :) Nastepnie odkrecasz silniczek (2 torxy) i trzymajac go w rekach naciskasz guziczek na panelu od uchylu dachu. Pozniej montujesz silniczek, 2 srubeczki przykrecasz i mozesz juz zamykac normalnie szyber.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości