kable wysokiego napiecia - kolejnisc?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 04, 2005 23:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

kable wysokiego napiecia - kolejnisc?

Post autor: tomi86 » sob cze 20, 2009 17:53

Witam.

Mam problem, czy jest jakaś ustalona kolejność podłonnczania kabli wysokiego napiecia do tej kopulki?? Jesli tak to jaka?? dziekuje za odpowiedz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob cze 20, 2009 17:57

1-3-4-2 , taka jest kolejność , znajdź sobie zapłon pierwszego cylindra , a potem za koleją



tomi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 04, 2005 23:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: tomi86 » sob cze 20, 2009 18:01

dzieki za odpowiedz, ale mam troszke wiekszy problem. Moze moglbys mi napisac mniej wiecej jak to wszystko zrobic, 1-3-4-2 a od ktorego miejsca zaczac , w ktora strone sie przesuwac i jak znalezc zaplon pierwszego cylindra?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob cze 20, 2009 18:05

pierwsze to napisz mi jaką pojemność ma ten silnik AAZ



tomi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 04, 2005 23:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: tomi86 » sob cze 20, 2009 18:13

Mam golfa III gti 1998 rok wersja usa/meksyk pojemnosc 2 litry silnik to chyba ABA. AAZ to zostalo jeszcze po golfie ktorym jezdzilem w polsce.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob cze 20, 2009 18:21

w takim razie aparat zapłonowy masz w bloku , zdejmij z niego kopułke , jest na dwa zatrzaski , na obwodzie aparatu masz znak , nacięcie , jest bardziej od strony bloku , kręcąc za koło pasowe ustaw blaszke palca na ten znak , to jest pierwszy cylinder , po założeniu kopułki otwór na kabel w tym miejscu to pierwszy cylinder , kabel od tego otworu daj na świecę która jest przy osłonie rozrządu , następny otwór kopułki zgodnie z ruchem wskazówek zegara to świeca 3 następny otwór to świeca 4 i na koniec świeca 2



tomi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 04, 2005 23:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: tomi86 » sob cze 20, 2009 19:48

dziala, dzieki wielkie za pomoc



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob cze 20, 2009 20:29

no i gitara :bigok:



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » ndz lip 12, 2009 20:31

Ja właśnie też muszę podłączyć kable zapłonowe, ale u mnie mechanik powiedział, że w kopułkę mam wsadzić kable tak....

W środek cewka zapłonowa, potem w najwyżej położony wtyk w kopułce, czyli ten na samej górze włożyć pierwszy cylinder, potem idąc w prawo, czyli zgodnie ze wskazówkami zegara będzie 2 cylinder, potem 4 i 3. Czy tak jest ok??

Samochód to Seat Cordoba 1.6 ALM, 2000 rok.


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 12, 2009 20:53

niestety nie znam tego silnika , może ma być 1243



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » ndz lip 12, 2009 21:02

zasadniczo to VW, podobny chyba do AEE... ale chyba ok, bo on mi podał według wskazówek zegara, czyli 1,2,4,3, a jak przeciwnie to 1,3,4,2

ale prawda to, że 1 cylinder jest na samej górze??


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lip 12, 2009 21:28

jeśli podobny do golfa , to ma być 1-3-4-2 , co do pierwszego cylindra to niekonieczni , bo ktoś mógł obrócić aparat zapłonowy , pierwszy musisz sobie znaleźć , znak na aparacie i palec rozdzielacza

[ Dodano: 12 Lip 2009 21:30 ]
przeciwnie to w aparatach ustawionych poziomo i mających napęd z wałka rozrządu a nie z wałka pośredniego , ale nawet w tym przypadku to 1 -3-4-2



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » ndz lip 12, 2009 23:23

Tak, to typowy Volkswagenowski silnik, czyli coś jak Golf :bajer:

Kurde poczekaj, bo tak jak piszesz czyli zakładając kable po kolei od pierwszego, ale w lewą stronę to 1,3,4,2 ale jak w prawo byś zakładał to 1,2,4,3. Tak miałem założone nowe kable (BERU) miesiąc temu (1 cylinder był na górze) i wypaliło się teraz gniazdo w fajce do świecy, ale przez ten miesiąc silnik chodził idealnie, aż w piątek zaczął działać na 3 cylindry... i tak pomyślałem, że może to wina złego podłączenia... ale przez miesiąc i 1000 km było ok, a tak pewnie od razu by źle działał...

A żeby znaleźć 1 cylinder to wystarczy kopułkę zdjąć i znaleźć tą kreskę, bo tym palcem to nie wiem o co chodzi... Ogólnie palec mi też zdejmował mechanik wtedy i go tam oglądał, bo chciał założyć nowy, ale coś nie pasował.. niby ten a w środku był jakiś dzyndzel i nie wchodził na aparat..., może palec źle był założony... ale to chyba od pierwszej chwili było by źle.... Bo już nie wiem od czego mogło się tu ufajczyć w tym kablu...

A palec też się jakoś zakłada specjalistycznie, czy typowo i inaczej się go włożyć nie da??


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 13, 2009 20:29

jeśli masz silnik volkswagena , to czy w prawo czy w lewo ma być 1-3-4-2 , obojętnie czy palec chodzi w lewo czy prawo , a to zależy od zamocowania aparatu zapłonowego , palec da się założyć tylko w jednym położeniu , ma w środku wypust który musi wejść do wycięcia wałka aparatu , znak masz na górnym rancie aparatu po zdjęciu kopułki , palca i plastikowej pokrywki , jak blaszka palca jest na tym nacięciu to masz pierwszy cylinder , a w okienku obudowy sprzęgła znak na kole zamachowym powinien się pokrywać ze znakiem na obudowie , wtedy masz zapłon na pierwszym cylindrze , tak samo znak na kole pasowym powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie paska rozrządu , nie wiem jak jeździłeś z tak podłączonymi kablami

[ Dodano: 13 Lip 2009 20:34 ]
w takim razie aparat zapłonowy masz w bloku , zdejmij z niego kopułke , jest na dwa zatrzaski , na obwodzie aparatu masz znak , nacięcie , jest bardziej od strony bloku , kręcąc za koło pasowe ustaw blaszke palca na ten znak , to jest pierwszy cylinder , po założeniu kopułki otwór na kabel w tym miejscu to pierwszy cylinder , kabel od tego otworu daj na świecę która jest przy osłonie rozrządu , następny otwór kopułki zgodnie z ruchem wskazówek zegara to świeca 3 następny otwór to świeca 4 i na koniec świeca 2



tu masz napisane jak ma być



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości