Strona 1 z 1

Zapłon - znów się przestawił ?!?

: czw cze 18, 2009 12:11
autor: pablodesign
Witam,

Jakieś pół roku temu pisałem na forum o problemach z 'dzwonieniem zaworów' przy gwałtownym przyspieszaniu. Tak jak pisaliście po ustawieniu zapłonu na lampie problem zniknął całkowicie - winnym było spalanie stukowe. Silnik to 1.8 ADZ 90KM na monowtrysku.

Jednak po pół roku problem powrócił (aparat zapłonowy jest dobrze dokręcony, nie mógł się sam przestawić). Rozrząd wymieniany niecałe 5tys km temu.

Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Możecie polecić w Szczecinie jakiś warsztat gdzie tanio i od ręki ustawią mi zapłon lampą?

: czw cze 18, 2009 13:18
autor: CQ
no to teraz pewnie dla odmiany szklanki klepią bo kwalifikują się do wymiany

: czw cze 18, 2009 13:27
autor: pablodesign
Ze szklanki sie kwalifikuja do wymiany to tez wiem, bo przy zapalaniu sobie troche poklepia. Ale tak jak klepaly pol roku temu tak klepia i teraz, zadnych zmian nie ma. A wtedy ustawienie zaplonu pomoglo.

Inne potwierdzenie jest takie ze po podlaczeniu do vag'a widac ze kat wyprzedzenia zaplonu sie zmienil, wiem bo wtedy po ustawieniu tez to sprawdzalem i bylo idealnie 6 stopni.

: czw cze 18, 2009 16:23
autor: dziabi3
a ja ci piwom troszkę inaczej

samo regulatory czyli twoje szklanki zawsze klepią na zimnym

jeśli klepią na jałowych gdy silnik rozgrzany i to klepią intensywnie jak orkiestra to do wymiany

a co do powracającego zjawiska , mówisz ze po wymianie paska 5 tyś

a nie pomyślałeś ze nowy pasek jest nie rozciągnięty jak stary lub się troszkę rozciągną ułożył i trzeba zapłon ustawić znowu :bigok:

jedz ustaw ten zapłon i będzie ok

dla ciekawostki mi samo regulator jeden klepał ciągle wiec wymieniłem wszystkie i co dziwne jeden leciutko cyka jak jest auto nie do końca rozgrzane w momencie kiedy sonda pokazuje na jałowych jałowo

a gdy pokarze bogato ucicha , ale to lekkie cykanie cichutkie a nie jak przedtem traktor

: czw cze 18, 2009 17:12
autor: CQ
pablodesign pisze: Inne potwierdzenie jest takie ze po podlaczeniu do vag'a widac ze kat wyprzedzenia zaplonu sie zmienil, wiem bo wtedy po ustawieniu tez to sprawdzalem i bylo idealnie 6 stopni.
no to jest marna szansa ze rozrząd przeskoczyl albo zle zalozony.
albo zalales jakiegos shell v-power extra super mixol :P

: czw cze 18, 2009 17:33
autor: pablodesign
Zapłon był ustawiany po wymianie rozrządu, a paliwo leję ciągle na tej samej stacji. Wiec podejrzewam że nie tutaj leży przyczyna. Oczywiście (sprawdzałem to poprzednio) po zalaniu 98 benzyny silnik działa super, żadnego dzwonienia nie ma.