Zapłon - znów się przestawił ?!?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Zapłon - znów się przestawił ?!?

Post autor: pablodesign » czw cze 18, 2009 12:11

Witam,

Jakieś pół roku temu pisałem na forum o problemach z 'dzwonieniem zaworów' przy gwałtownym przyspieszaniu. Tak jak pisaliście po ustawieniu zapłonu na lampie problem zniknął całkowicie - winnym było spalanie stukowe. Silnik to 1.8 ADZ 90KM na monowtrysku.

Jednak po pół roku problem powrócił (aparat zapłonowy jest dobrze dokręcony, nie mógł się sam przestawić). Rozrząd wymieniany niecałe 5tys km temu.

Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Możecie polecić w Szczecinie jakiś warsztat gdzie tanio i od ręki ustawią mi zapłon lampą?
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 12:12 przez pablodesign, łącznie zmieniany 1 raz.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » czw cze 18, 2009 13:18

no to teraz pewnie dla odmiany szklanki klepią bo kwalifikują się do wymiany



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » czw cze 18, 2009 13:27

Ze szklanki sie kwalifikuja do wymiany to tez wiem, bo przy zapalaniu sobie troche poklepia. Ale tak jak klepaly pol roku temu tak klepia i teraz, zadnych zmian nie ma. A wtedy ustawienie zaplonu pomoglo.

Inne potwierdzenie jest takie ze po podlaczeniu do vag'a widac ze kat wyprzedzenia zaplonu sie zmienil, wiem bo wtedy po ustawieniu tez to sprawdzalem i bylo idealnie 6 stopni.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw cze 18, 2009 16:23

a ja ci piwom troszkę inaczej

samo regulatory czyli twoje szklanki zawsze klepią na zimnym

jeśli klepią na jałowych gdy silnik rozgrzany i to klepią intensywnie jak orkiestra to do wymiany

a co do powracającego zjawiska , mówisz ze po wymianie paska 5 tyś

a nie pomyślałeś ze nowy pasek jest nie rozciągnięty jak stary lub się troszkę rozciągną ułożył i trzeba zapłon ustawić znowu :bigok:

jedz ustaw ten zapłon i będzie ok

dla ciekawostki mi samo regulator jeden klepał ciągle wiec wymieniłem wszystkie i co dziwne jeden leciutko cyka jak jest auto nie do końca rozgrzane w momencie kiedy sonda pokazuje na jałowych jałowo

a gdy pokarze bogato ucicha , ale to lekkie cykanie cichutkie a nie jak przedtem traktor


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » czw cze 18, 2009 17:12

pablodesign pisze: Inne potwierdzenie jest takie ze po podlaczeniu do vag'a widac ze kat wyprzedzenia zaplonu sie zmienil, wiem bo wtedy po ustawieniu tez to sprawdzalem i bylo idealnie 6 stopni.
no to jest marna szansa ze rozrząd przeskoczyl albo zle zalozony.
albo zalales jakiegos shell v-power extra super mixol :P
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 17:14 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » czw cze 18, 2009 17:33

Zapłon był ustawiany po wymianie rozrządu, a paliwo leję ciągle na tej samej stacji. Wiec podejrzewam że nie tutaj leży przyczyna. Oczywiście (sprawdzałem to poprzednio) po zalaniu 98 benzyny silnik działa super, żadnego dzwonienia nie ma.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 449 gości