Strona 1 z 1

Czy to usterka pompy oleju ??

: ndz paź 16, 2005 22:36
autor: tommmeek
Problemem są wysokie obroty. po odpaleniu sięgają nawet 1800 obr/min. Podczas jazdy na biegach wszytko jest OK ale gdy znów wrzuca się luz obroty wzrastają i samochód strasznie wyje. Po rozgrzaniu silnika obroty spadają do 900-950. Ale przykładowo przy dłuższej jeździe w trasie obroty po wrzuceniu na luz znowu są bardzo wysokie mimo ze samochód jest rozgrzany. drugim problem (być może wiążącym sie z obrotami) jest to, iż praca silnika jest bardzo głośna i mało płynna. Mechanik powiedział mi, że możliwa jest usterka pompy oleju. Nie wiem własnie czy np wysokie obroty wiążą się z pompą oleju czy mogą to być oddzielne usterki(wysokie oborty i głośna praca silnika przez usterke pompy oleju) Pytam sie bo naprawa i sama pompaoleju są dość drogie a nie chce żeby mnie mechanik wykołował. Pozdrawiam Forumowiczów. Bede wdzięczny za opinie.

: ndz paź 16, 2005 22:52
autor: Siara
Widze ze masz LPG. Moze byc tak ze obroty i nie rowna praca silnika sa przez zła regulacje gazu.
A jezeli chodzi o głosną prece silnika to jaki to jest dzwiek? Cos ci wali, obciera a moze stuka jak disel?

: ndz paź 16, 2005 23:28
autor: Siara
Rzeczywiscie moze to byc krokowy.
Ale tak wiąząc jeszcze do tego nierówną prace silnika to moze byc cos z regulacja. Jezeli na benzynie tak samo to warto jeszcze spr. ustawienie zapłonu.

: pn paź 17, 2005 06:55
autor: tommmeek
Siara pisze:Widze ze masz LPG. Moze byc tak ze obroty i nie rowna praca silnika sa przez zła regulacje gazu.
A jezeli chodzi o głosną prece silnika to jaki to jest dzwiek? Cos ci wali, obciera a moze stuka jak disel?

jeśli chodzi o dzwięk to jest to właśnie takie szorowanie.

[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 06:59 ]
slonko pisze:Obroty podnosza sie na gazie i na paliwie? Nie pamietan czy w twoim silniku tez jest silniczek krokowy od regulacji wolnch obrotow, jeseli tak to to moze byc to. Sam walczylem ze wzrostem obrotow przy swoim mk2 i pomogla wymiana silniczka krokowego. Druga sprawa moze byc jeszcze zabrudzony czujnik polozenia przepustnicy.
Obroty są takie same na paliwie jak i na gazie z tymże na gazie szybciej schodzą do "normalności". W jakiej cenie mniej więcej może być ten silniczek krokowy?

: pn paź 17, 2005 10:18
autor: Siara
Czyli moze to byc przez pasaek rozrządu, sprawdz czy gdzies tam jest zrodło tego hałasu, jezeli tak to moze trzeba bedzie troszke poluznic pasek lub rolke wymienic

: pn paź 17, 2005 11:35
autor: tommmeek
Siara pisze:Czyli moze to byc przez pasaek rozrządu, sprawdz czy gdzies tam jest zrodło tego hałasu, jezeli tak to moze trzeba bedzie troszke poluznic pasek lub rolke wymienic
kiedy byłem u mechanika to on właśnie powiedział że możliwe ze coś jest z paskiem nie tak i by było trzeba zdjąć i zobaczyć co tam sie dzieje, ale za chwile podszedł drugi mechanik i powiedzial ze mial podobny kiedys przypadek i to nie pasek tylko własnie pompa oleju.Że tam niby jakiś smok nie tak chodzi czy jak( nie znam się :-) ) Dlatego napisałem ten post żeby sie dowiedziec czy coś kręcą żeby tylko kase wyciągnąc czy mozliwa jest taka usterka

: pn paź 17, 2005 12:19
autor: Siara
Ja tez sie az tak bardzo nie znam zeby ci powiedziec ze na 100% to pasek, ale jezeli mowisz ze dzwiek jak by cos tarło... a poza tym wydaje mi sie ze jezeli było by cos z pompa oleju to by ci sie paliła kontrolka i piszczeł brzęczek ze cos jest nie tak z cisnieniem oleju. Pojedz do innego i tylko zobacz co powie, moze wystaczy zmienic napiecie paska.