Strona 1 z 1

Napięcia na akumie i BLOOS

: ndz paź 16, 2005 20:15
autor: Romek13
Witam, mam pytanie dotyczące napięć jakie macie przy uruchomionym silniku, u mnie jest 13,90 V, jak włącze światła i ogrzewanie to mam 13,80 V (wolne obroty), chciałbym wiedzieć czy nie jest to za mało.
Moje następne pytanie dotyczy instalacji gazowej z BLOS-em, chcioałbym uzyskać jakieś informacje na ten temat o raz wskazówki, chciałbym też wiedzieć gdzie można coś takiego dostać.
Mój samochód to Golf II GTi 1.8 16v

: ndz paź 16, 2005 20:22
autor: miomio1
napięcie masz OK. a co do drugiego pytania to niewiem

: ndz paź 16, 2005 20:24
autor: Malecki
napięcie masz dobre

: ndz paź 16, 2005 20:33
autor: Paweł Marek
To jest rodzaj "gaźnika" do instalacji gazowej, zamiast zwykłego miksera. *#cenzura#* sie m. in. tym że nie zwęża dolotu i co za tym idzie nie ogranicza osiągów auta na benzynie, a i na gazie są też lepsze. Szczegółow nie znam ale wiem że montaż tego nie jest taki prosty, trudny jest szczególnie dobór dyszy to tego gaźnika i mało gaziarzy ma w tym doświadczenie. Wpisz w google czakram i blos (jedno "o" nie jak w tytule napisałeś), tam to m. in. sprzedają. Przeszukaj forum gazowe na autokąciku. Koszty to jakieś 300-400 zł.

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 8:38 pm ]
poczytaj jeszcze to:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828

: ndz paź 16, 2005 21:26
autor: Alatus
napięcie powinno być w granichach 13,5 do 14,2V. Jeżeli na wysokich obrotach z wyłączonymi światłami i ogrzewaniem szyby, jak i na wolnych obrotach z włączonymi to jest ok.

: pn paź 17, 2005 10:51
autor: B_O_N_K
BLOS jest to specjalny mikser, a raczej gaźnik gazowy, który stawia minimalne opory dla przepływającego przez niego powietrza. Instalacja z BLOSem pozbawiona jest zwężki na dolocie więc silnik dostaje o wiele więcej powietrza. Do zaistalowania instalacji z BLOSem nie potrzebna jest żadna elektronika - do tego idzie najprostrza instalacja LPG. Jednak reduktor powinien być nie słabszy niż 140kW - nie mylić z KM!!! oraz przwody którymi ma iść gaz mają mieć 7 - 8mm przekroju.
Na silniku 1.8 16v straty mocy po założeniu instalacji z BLOSem to 1-2KM na benzynie i 3-5KM na gazie. Są to bardzo małe, niemal niezauważalne zmiany.
Koszt BLOSa to 360zł - mam gościa który załatwia je w takiej cenie. Właśnie czekam aż załatwi go dla mnie.

Od strony przepisów taka instalacja jest zabroniona, ponieważ silniki wyposażone w katalizator i sondę lambda powinny mieć instalację LPG z komputerem i silnikiem krokowym, więc coś z tym trzeba przykombinować aby autko przechodziło przeglądy ;)

PozdraVWiam ;)

: pn paź 17, 2005 14:29
autor: Romek13
Jeśli chodzi o katalizator to nie ma go juz 3 lata, sonda lambda jest, czy w tym wypadku jest to bardziej legalne??:)

: pn paź 17, 2005 15:30
autor: B_O_N_K
Ale silnik ten oryginalnie wychodził z katalizatorem więc jest to obojętne a nawet gorzej bo jak się gość na przeglądzie uprze to bez katalizatora nie podbije Ci dowodu.