Strona 1 z 2

1.9 Diesel - zrywanie paska na alternatorze

: wt cze 16, 2009 17:39
autor: buliking
witam, zerwal mi sie juz trzeci pasek w ciagu roku, w zime caly czas sie slizgal wiec probowalem wymienic napinacz - nie pomoglo, jednak po zmianie paska na nowy piszczenie ustalo, po kilku miesiacach pasek sie zerwal i teraz kolejny raz, dodam ze akumulator w zime czesto odmawial posluszenstwa, teraz czasami nie odpalal jak jezdzone byly krotkie trasy, dodam ze jak kupilem auto to do pierwszego zerwania paska przejechalo ok 10tys km, jednak pozniej to zrywal sie po 2tys. No i wczesniej nie bylo problemu z aku. samochod to polo 1.9 diesel 64km. Co moze byc przyczyna?

: wt cze 16, 2009 17:42
autor: Byku21
Jakieś dobrej firmy te paski???Za każdym razem ten sam kupowałeś???

: wt cze 16, 2009 18:20
autor: lmb4020
a sprawdzales po zerwaniu czy alternator sie obraca bez zadnych problemow? skoro napinacz wymieniales to moze szlak lozyska w alternatorze trafil no i wystepujace problemy z akumulatorem/odpalaniem czas chyba na jego regeneracje bo paski az tak czesto nie wysiadaja przynajmniej u mnie ( mam dopiero 2 od 10 lat i ponad 100kkm )

: wt cze 16, 2009 23:18
autor: buliking
paski dobrej firmy, najlepsze, ze sprawdzalem co jakis czas stan paska i bylo ok az nagle pęka... moze to napinacz? zostal wymieniony ale na uzywke, chociaz pasek nie piszczal wiec chyba byl dobrze naciagniety? a kolko na alternatorze obraca sie swobodnie i nie widac nic niepokojacego

: śr cze 17, 2009 01:22
autor: grandi
Polecam tylko Boscha sądzę że alternator nie jest w osi z silnikiem dlatego zrywa paski - sprwdz miałem tak samo w AAZ jak miałem walnięte koło pasowe wału korbowego

: śr cze 17, 2009 09:11
autor: MackoMan
Miałem to samo.Dwa dni temu wymieniłem koło dwumasowe na wale. Co bedzie dalej,czas pokaze.

: śr cze 17, 2009 10:05
autor: Sztomel
zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź koło pasowe alternatora czy obraca się swobodnie w przeciwnym kierunku niż normalny kierunek obrotu tego koła z paskiem - jeśli nie będzie się swobodnie obracał a będzie również kręcił wałkiem alternatora to znaczy, że padło w tym kole pasowym sprzęgło i to jest powodem wykańczania napinacza paska i samego paska wielorowkowego.

: śr cze 17, 2009 10:11
autor: Byku21
Czy nie ma żadnej zadry na kole.Chyba,że nigdzie Ci się nie mogło uszkodzić,ale i takie przypadki są,że zadra się zrobiła,bo coś komuś wpadło twardego,i się jeździ z tym...Ale jak kolega wyżej pisze też możliwe,że padło sprzęgiełko.

: śr cze 17, 2009 10:17
autor: buliking
jedno co mi nie pasuje to to ze kolko na alternatorze ma jeden rowek wolny, tzn ma jeden rowek wiecej niz pozostale kola, czy to normalne? po poludniu zakladam nowy pasek i nowy aku zeby dojechac na kanal

: śr cze 17, 2009 10:20
autor: damcio151
Sztomel pisze:zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź koło pasowe alternatora czy obraca się swobodnie w przeciwnym kierunku niż normalny kierunek obrotu tego koła z paskiem - jeśli nie będzie się swobodnie obracał a będzie również kręcił wałkiem alternatora to znaczy, że padło w tym kole pasowym sprzęgło i to jest powodem wykańczania napinacza paska i samego paska wielorowkowego.
tam nie ma kółka ze sprzęgiełkiem

: śr cze 17, 2009 10:55
autor: Sztomel
damcio151 pisze:tam nie ma kółka ze sprzęgiełkiem
niech buliking poda nr alternatora i nr z samego koła to się okaże czy jest sprzęgło w kole czy nie ma,
a tu tak tylko dla porównania :
http://motoallegro.pl/item652860570_kol ... di_vw.html

: śr cze 17, 2009 11:01
autor: damcio151
pasować pasuje , tylko to jest 1.9D ... nawet w starszych TDI tego nie było

: śr cze 17, 2009 11:12
autor: Sztomel
ale zauważ, że kolega ma przy nim inne koło pasowe (jeden rowek więcej) i jak sądzę również inny alternator.

: śr cze 17, 2009 11:33
autor: damcio151
dobrze to czekamy najlepiej na zdjęcie altka i kółka