Strona 1 z 1

JAk zmienic gumki od zaworów w RPeku

: wt cze 16, 2009 14:08
autor: xXzulikXx
TAk jak w temacie, ogólnie chodzi mi o to czy muszę ściągać głowice czy też wystarczy odkręcić wałek rozrządu jeśli chcę zmienić gumki . a wogole od tych gumek może mi brać olej bo kiedy kupiłem auto to był już komplet nowych gumek w schowku (pewnie poprzedni właściciel nie zdarzył zamontować. ślinik trochę mi kopci i bierze olej ale wydaje mi sie ze pierścienie są dobre bo silnik jest silny i dobrze chodzi tylko martwi mnie ten dym i branie oleju...
Z gory dzieki za pomoc :pub:

: wt cze 16, 2009 14:13
autor: kedzior
może to być przyczyna

'sprawny' mechanik Ci to zrobi ale nie kazdy sie tego podejmuje bez zdejmowania glowicy bo robota jest żmudna a zysk niewielki. u mnie pod Poznaniem za wymiane tych uszczelniaczy mechanik wola 150zl z materialem w cenie

a ile Ci bierze tego oleju?

: wt cze 16, 2009 14:14
autor: krzycho85
Nie ma potrzeby zdejmowania głowicy jeśli dysponuje się narzędziami, które zatrzymają zawór aby nie wpadł do cylindra :grin:
Jeśli bierze dużo oleju to same uszczelniacze nie na długo mogą pomóc, możesz mieś prowadnice zużyte.
Sam wymieniałem kilka razy uszczelniacze w takich silnikach bez ściągania głowicy i roboty jest na 2-3godz :hmm:

: wt cze 16, 2009 14:15
autor: kedzior
podaj ile ci chlapie tego oleju 1l na 1tys czy 10tys km?

: wt cze 16, 2009 14:19
autor: Paweł Marek
Narzędzie które trzyma zawór to sznurek włożony do cylindra przez dziurę po świecy (albo sprężarka). Problem to narzedzie do naciskania sprężyn przez zdjęciam zamków ( do zrobienia raczej samodzielnie) i dobre szczypce do wyjecia starych gumek. Zresztą opisy są.

: wt cze 16, 2009 14:23
autor: krzycho85
Problem to narzedzie do naciskania sprężyn przez zdjęciam zamków
też fakt, ale potrzebne jest ono bez względu na to czy czapka zdjęta czy nie :bigok:

: wt cze 16, 2009 15:23
autor: haps
Paweł Marek pisze:Narzędzie które trzyma zawór to sznurek włożony do cylindra przez dziurę po świecy (albo sprężarka).
a najbezpieczniej to krecic walem tak aby rozbierane zawory byly podpierane przez tlok w jego GMP..

: wt cze 16, 2009 15:30
autor: Paweł Marek
najpierw sznurek, potem kręcenie wałem tak żeby sznurek ścinął się i podparł zawory. Bez sznurka i tak nawet w najwyższym położeniu tłoka zawór trochę opadnie co powoduje że założenie zamków jest bardzo trudne