Strona 1 z 1

[Passat B3] Wymiana silnika - wyjmować skrzynie czy nie?

: pn cze 15, 2009 21:32
autor: Amanda
Passat B3 - przymierzam się do wymiany silnika.
Nie wiem czy wyjmować silnik ze skrzynią czy można sam silnik, a poskładać toto już w samochodzie.
Jak lepiej, prościej?
Nowy (używka) silnik jest ze sprzęgłem, więc nie ma problemu z wycentrowaniem tarczy

Dotyczy silnika ABS

: pn cze 15, 2009 21:53
autor: speeder
moim zdaniem w calosci, bo po co sie potem pitolic z wcisnieciem skrzyni i przykreceniem jej, jak bedziesz mial silniczek jak na talerzu? mysle, ze lepiej ci bedzie poodkrecac przeguby i wyciagnac silnik ze skrzynia, niz odkrecac skrzynie od bloku i zostawiac w aucie. a gdybys tak robil, to musisz miec miejsce zeby odsunac skrzynie od silnika na szerokosc kola zamachowego i docisku, a mysle, ze tyle miejsca w komorze nie bedzie, wiec chyba opcja 1

: pn cze 15, 2009 21:58
autor: TAZ
Jak masz wózek do silników to tylko silnik, jedyny warunek to brak klimy lub klima bez czynnika, którą można rozmontować.

: pn cze 15, 2009 22:04
autor: Amanda
Wózka nie mam, klimy nie mam - będę wyciągał silnik górą (wciągarka)
To wyjmować skrzynię czy nie :kac: ?

W wielu informacjach/postach przewija się info, że są problemy z odkręceniem śrub od półosi - prawda czy fałsz (mam kpl kluczy z gwiazdkami)?

: pn cze 15, 2009 22:10
autor: speeder
no mozesz miec problem, szczegolnie, jesli dawno nie bylo nic robione, ale jak sie chce to sie wszystko da ;) podstawa to bardzo dobre torxy, i mlotek ;) zeby je nabic. ale przed tym wydlubac caly syf ze srodka jaki jest, zeby klucz gleboko siadl.
przekonasz sie, czy zestawjest solidny czy nie :bajer:

: pn cze 15, 2009 22:36
autor: Amanda
Czyli najpierw najlepiej do kanału i spróbować jakość troxów oraz ew. "odporność" śrub :grin:

: pn cze 15, 2009 23:12
autor: mariusz75
Ja też uważam że razem ze skrzynią będzie o wiele wygodniej i nie trzeba manewrować aby potem zmontować skrzynie z silnikiem, a uwierz mi to nie jest tak prosto. piszesz że jest wyciągarka więc będzie miodzio prosto silniczek ze skrzynią. Najważniejsza rzecz przy odkręcaniu przegubów to dobrze przywalić kilkakrotnie w torx i wydłubać smar i błoto z śruby. Musi się odkręcić.

Obrazek

: wt cze 16, 2009 00:24
autor: guti
odezwij sie do kolegi changer , na dniach wyciagał silnik , w b3 jest akurat tyle miesca pod macha, ze mozna biegac dookoła :) w kazdym badz razie da sie wyciagnac bez skrzyni , ze skrzynia to albo bedziesz mial problemy z odreceniem przegubów, ogolnym manewrowaniem caloscią, moim zdaniem sam silnik bedzie poreczniejszy w manewrowaniu no i mniej z tym roboty.

: wt cze 16, 2009 08:07
autor: Amanda
Dzięki wzystkim za uwagi - to już teraz wiem że wyciągać ze skrzynią (albo i bez) :green_fuck:

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 11:36 am ]
Silniczek już zamontowany - zero problemów z wyjęciem/włożeniem.
Gdybym miał komuś radzić - to wyjęcie silnika bez skrzyni biegów - żaden problem (należy tylko odkręcić koła pasowe od wału)