Strona 1 z 2

Bicie przy hamowaniu

: ndz cze 14, 2009 23:13
autor: mate64
Przeszukałem zasoby jednakowoż standartowe pomysły nie pasują do mojego przypadku:

Bije mi kierownica przy hamowaniu ale WYŁĄCZNIE w zakresie 120-110 km. W większości przypadków z wyszukiwarki winę ponoszą tarcze lub klocki. Ale:

Wymieniłem wcześniej tarcze na MIKODE-syf totalny,pokrzywiły sie i zmieniłem po 1500 km na FEBI Bilsteiny i klocki Ferodo. FEBI obmierzone, nie ma bicia na tarczy, klocki? nie wiem nowe Ferodo....

Amory i gumy zawieszenia nowe (amory Bilsteina jakieś 3 kkm, gumy wachaczy febiego, łączniki stabilizator podobnie)....

Łożyska rouvile'a mają jakieś 10kkm, ciche nie szumią....

Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....

Dziwne jest to że kierownica drży tylko w wąskim zakresie 120-110 km/h, tylko przy hamowaniu, ale nie czuje charakterystycznego bicia pedału, nie ma problemu poniżej 100...

Skończyły mi sie pomysły, może ktoś ma jakąś myśl?

mk2 abs brak, 4 tarcze

: ndz cze 14, 2009 23:28
autor: edzio
ostatnio słyszałem,że brak odważnika na półosi może miec wpływ na to,może warto tam zobaczyc.

: pn cze 15, 2009 21:06
autor: MarcinQ90
sprawdź czy masz proste koła...

: pn cze 15, 2009 21:31
autor: Leon_Wechtel
do tego możliwośc krzywych piast...tarcze mogą byc ok ale krzywe piasty

: wt cze 16, 2009 08:03
autor: mate64
MarcinQ90 pisze:sprawdź czy masz proste koła...
mate64 pisze:Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....


[ Dodano: 16 Cze 2009 08:03 ]
Leon_Wechtel pisze:do tego możliwośc krzywych piast...tarcze mogą byc ok ale krzywe piasty

tylko czemu wyłącznie w w wysokim zakresie prędkości? Przy wolnej jeździe nic nie czuć. :crazy:

: wt cze 16, 2009 09:27
autor: Beszczyk
Ja jak kolega wyżej proponuję obejrzeć pół osie , Sąsiad miał coś podobnego w passacie . kupił tarczę ,klocki i nic dopiero po przejażdżce z mechanikiem stwierdzili że to pół oś, choć objawy były dziwne bo zaczynało bić po przejechaniu iluś tam km jak tarcze się nagrzały.

: wt cze 16, 2009 10:07
autor: MarcinQ90
kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło... :bajer:

: wt cze 16, 2009 12:13
autor: mate64
Beszczyk pisze:Ja jak kolega wyżej proponuję obejrzeć pół osie , Sąsiad miał coś podobnego w passacie . kupił tarczę ,klocki i nic dopiero po przejażdżce z mechanikiem stwierdzili że to pół oś, choć objawy były dziwne bo zaczynało bić po przejechaniu iluś tam km jak tarcze się nagrzały.
Coś bardziej konkretnego wiesz może? Tłumik drgań? Krzywa półoś?

[ Dodano: 16 Cze 2009 12:15 ]
MarcinQ90 pisze:kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło... :bajer:
Czytasz ze zrozumieniem? 2 razy napisałem że koła są wyważone, felgi sprawdzone, opony w porządku. NIE SĄ KRZYWE.

: ndz cze 21, 2009 12:44
autor: BLIND
mate64 pisze:2 razy napisałem że koła są wyważone
Pewnie sprawdzałeś tylko na wyważarce? Ja u siebie co sezon robie wyważenie do tarcz, czy jak to się tam nazywa, czyli koła na aucie i jazda. Wszystkie drgania znikają :bajer:

: pn cze 22, 2009 20:32
autor: mate64
Po oględzinach stwierdzono co następuje:
-Tłumik drgań półośki odpada bo auto go nie posiada, problem długości półosi rozwiązany jest ich grubością.
-Półosie nie są krzywe
-tarcze zdjęte i sprawdzone na obrabiarce, bicie poprzeczne zamyka sie w wartości 0,04 mm według producenta dopuszczalne bicie poprzeczne tarczy to 0,20 mm , czyli 5 razy więcej niż jest....
Piast nie mam jak obmierzyć.........
skończyly mi się pomysły.


BLIND, nie wiem do końca o czym mowa, przybliż temat :chytry:

: pn cze 22, 2009 20:36
autor: C4NC3R
mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?

: pn cze 22, 2009 20:45
autor: mate64
C4_KAWON pisze:mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?

hmmm nawet nie wiem czy w Łodzi robią coś takiego i ile to kosztuje.

Maglownica w porządku luzów nie ma, końcówki drążków mają jakieś 10 kkm

: wt cze 23, 2009 13:59
autor: BLIND
mate64 pisze:C4_KAWON napisał/a:
mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?
Dokładnie o to mi chodziło, a fachowo nazywa sie to "wyważanie elektronowe kół bez ich demontażu z samochodu". W razie gdybyś chciał się dowiedzieć na ten temat coś więcej to zadzwoń do nich: http://www.hpa.ipr.pl/

: wt cze 23, 2009 14:57
autor: mate64
No więc wyważenie całego zespołu odpada bo najbliższy zakład wykonujący tego typu usługę mam w odległości 140 km (Częstochowa lub Wa-wa) W Łodzi ponoć nikt nie doważa kół na aucie. :crazy:


Czy taki objaw może dawać źle pracujący na prowadnicach zacisk? Niestety nie mam oryginalnych wkładek teflonowyh tylko zamienniki i mam podejrzenia że jeden zacisk zbyt ciężko pracuje na prowadnicach. :goof: