Strona 1 z 2

Gleba w MK2

: ndz paź 16, 2005 00:06
autor: tauka
Witam. Chcem posadzić swojego golfika na glebe. Zastanawiam się jak to zrobić aby było dobrze i tanio. Ma to być 40/40. Tak się zastanawiam czy lepiej kupić Kompletne zawieszenie supersporta na Allegro za 800PLN czy może kupić sobie poprostu sprężynki i do tego zwykłe standartowe amorki przyjdą. Znalazłen na necie springi Enzo za 350 PLN. Co o tym sądzicie?? Myślałem też nad weiteciem za 600 PLN. A i jeszcze powiedzcie czy odczuje różniece przy amorkach miedzy gazówkami a olejami??

: ndz paź 16, 2005 00:26
autor: micab
zakładaj używany kit....wyrwiesz za 250-500zl......seryjne amory zostaw w spokoju......niech sobie leżą na półce....a jak glebić to na sportowych ;)
gazowe są sztywniejsze.....

: ndz paź 16, 2005 03:56
autor: tauka
Aha no i dodam, że nie chcem aby to było super twarde. Chcem tylko , zuto niżej posadzić. Najlepiwj,żeby z twardościąpozostało tak jak było.

: ndz paź 16, 2005 11:31
autor: micab
nie da się zostawić seryjnej twardości......zawsze będzie twardziej.....może być mniej albo więcej....a to już zależy od producenta zawieszenia....;)

: ndz paź 16, 2005 11:39
autor: tauka
no no to rozumiem, ale nie ma byc taka twordziocha, że jak ci siada 3 osoby na maske, to sie nie ugnie. A co sądzisz o tym?? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23908

: ndz paź 16, 2005 16:22
autor: B_O_N_K
Mam właśnie takią zawiechę że jak się usiądzie na maskę to samochód nie obsiada, hehe :) I powiem, że da się przyzwyczaić ;) Przód to komplet SPAX (-60mm), tył to KONI (regulowana wysokość).
Jak się później (po kupnie) dowiedziałem SPAX specjalizuje się w zawieszeniach stosowanych w sportach motorowych - rajdach i wyścigach... tak więc nie wiem czy się cieszyć z wytrzymałości czy żałować twardości.
Na ale jak nie patrzeć nisko = twardo. Inaczej być nie może, więc obniżając, choćbyś nie wiem jak się starał, stracisz na komforcie.

PozdraVWiam ;)

: ndz paź 16, 2005 16:53
autor: dioob
Jeśli chcesz miec w miare okej komfort to dobre amorki gazwe + spręzyny najlepiej znanej firmy a nie jakies no name.Ja jeźdże na superspocie ale osbisćie nie polecam, miałem wczesniej weitec i to były konkretne spręzyny.Jeżdze na supersporcie +amorki gazowe na obniżeniu -60/-40 i jest okej.Wczesniej miąłem amory koni ale to były taczki nie jazdana naszych drogach, fakt faktem jak zawiecha to conajmniej kit albo hwint ale powoli powoli.
Aha nie obniżej nawet na -40/-40 bo nie ma sensu, przód nie siądzie tak jak trzeba i bedzie uczucie jakby przód był wyżej od tyłu , żenada, poprostu 1,3 jest lekki i dla tego.Najlepiej odrazu -60-40.

: ndz paź 16, 2005 19:05
autor: madox
Sam się zastanawiam nad -40/-40. Po wypowiedzi dioob'a zastanawiam sie. Moze jest ktos z golfem 1.3 i wstawil taka glebe ??????

: ndz paź 16, 2005 19:12
autor: tauka
mam ten sam problem po posciedioob'a, tym bardziej że już teraz mam przód wyżej niż tył. Ale jak przypuszczam jest to wina zuzytych sprężyn.

: ndz paź 16, 2005 19:16
autor: B_O_N_K
Ja mam z przodu -60mm a tył regulowany tyle że w mk2 GTI. Muszę przyznać że na seryjnym profilu opon jest ciężko. Da się jeździć ale czasem obciera opona o nadkole. Na wiosnę zakładam opony 195/45R15, które po raz ciężko jest znaleźć a po dwa są drogie. Tak więc zastanów się nad tym -60mm z przodu...
PS: tu są zdjęcia na -60mm z przodu http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=3158

PozdraVWiam.

: ndz paź 16, 2005 19:20
autor: madox
tez mam przod do gory i wyglada to do d*** :/

Własnie znalazlem taki temat (mk2 1,3)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=15

: ndz paź 16, 2005 23:11
autor: micab
no właśnie po to w kitach przeważnie jest regulowana wysokość z tyłu żeby dopasować ładnie z przodem ;) ale ogólnie też uważam że jak już glebić to conajmniej 60mm....a im więcej tym lepiej....;)
dioob.....wcale nie musi być tak że tanie zawieszenie no name będzie twarde.....dla przykładu.....bardzo dobra i droga firma KAW.....produkuje naprawdę baardzo twarde zawiasy.....a z kolei niezbyt droga FK robi miękkie ;)
amorki KONI sport mają regulowaną twardość....i przy istawieniu na miękko są dość komfortowe ;)

tauka to co pokazałeś wlinku to raczej dolna półka jakościowa ;)

: ndz paź 16, 2005 23:44
autor: tauka
tak właśnie myślełem, bo za taki komplet weitec'a trzeba dać 1700PLN :D

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 23:53 ]
B_O_N_K pisze:PS: tu są zdjęcia na -60mm z przodu
Z taką glebą jak u ciebie to nie wjadę do garażu :P Już teraz mam problem. Ale na poważnie to u mnie tak chyba nie siądzie, bo mam dużo lżejszy niż 1.8. Wstawiłbym najwyżej springi -60/40, tylko czy ten przód -60 bedzie sie nadawał do oryginalnych amorów?? Mam prawie nówki i szkoda mi je wyciagać. Ale z drugiej strony, jak założe te-60 to skoro mój samochód jest lżejszy więc nie powinny te springi tak siąść więc może by podpasiły do standartu??

: ndz paź 16, 2005 23:56
autor: micab
60 są za krótkie do seryjnych amorów i sprężyna po skręceniu kolumny jest luźna.....miałem okazję to sprawdzić bo zakładałem koledze ;)

zobacz np. na tą aukcję:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=68077780