Wspomaganie kierownicy - blokowanie się i trzaski

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szafek_ml
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 19:40
Lokalizacja: Gliwice

Wspomaganie kierownicy - blokowanie się i trzaski

Post autor: szafek_ml » pt cze 12, 2009 15:11

Witam.
Mam pewien problem z układem wspomagania ( a bynajmniej tak mi się wydaje).
Otóż. Jakiś czas temu podczas skręcania kół (czy to w prawo czy w lewo) po przekroczeniu około połowy skrętu coś zaczyna trzaskać i stukać jednocześnie coś blokowało mi dalszy skręt kierownicą. Problem występował jedynie w momencie gdy samochód stał. Podczas jazdy problem nie występował.
Niestety zignorowałem ten objaw i tak jeździłem dalej. Na chwilę obecną, prócz tamtych objawów pojawił się kolejny.
Zdarzyło mi się już 2x, że przy niskich prędkościach (do 40 km/h) wspomaganie mi się wyłączyło.
Co może być tego przyczyną, od czego najlepiej zacząć diagnostykę ew. naprawę.

Poziom płynu sprawdzony - jest OK.
Wiekowość płynu - ???????, ale nie sądzę że może mieć to wpływ na owe zachowanie (mogę się jednak mylić).

Pozdrawiam.


prosze pisac w odpowiednim dziale !!! - Adamm
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 18:16 przez szafek_ml, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 12, 2009 18:03

Zacznij od pompy wspomagania.Możliwe,że na wolnych obrotach nie wytwarzała odpowiedniego ciśnienia.Stąd takie objawy.
Druga ewentualność,to maglownica.
Ale trudno tak jednoznacznie ocenić,co może być kucnięte.


AFN 165,5@380,8

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pt cze 12, 2009 18:04

pompa i silownik sa dosc czule na plyn wspomagania. Pewnie plyn juz stary i pompa poszla albo silownik.


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

szafek_ml
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 19:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: szafek_ml » sob sie 22, 2009 14:15

Rozwiązanie problemu:
Po długim czasie zwlekania ze zrobieniem wspomagania w końcu się zebrałem i zacząłem działać. Okazało się, że wina owych pisków i dziwnych odgłosów to za luźny pasek klinowy. Po wymianie paska jak ręką odjął. Wspomaganko działa bez zarzutów.

UWAGA!!!
Po wymianie paska zaczęła mi ciec pompa od chłodziwa. Niestety zakończyło sie to oddaniem samochodu na warsztat. Tam stwierdzili, że za mocno naciągłem pasek klinowy.
Wydaje mi się jednak że jest to wielka lipa, bo raczej nie ma wielu pozycji naciągnięcia paska prócz jednej( możliwość wkręcenia śruby blokującej)
Możliwe, że opchnęli mi za ciasny pasek :/.
Przy okazji dowiedziałem się, że mam do wymiany pasek rozrządu, cieknie mi pompa paliwa i jeszcze olej spod uszczelki na misce olejowej :/.
SUCKS :/
To tyle w temmacie wspomagania.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 335 gości