Czy ktoś może mi to sprawdzić? Silnik GX !!! PILNE !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Czy ktoś może mi to sprawdzić? Silnik GX !!! PILNE !!!

Post autor: chmurapawel » pt cze 12, 2009 12:39

Witam! Czy może mi ktoś sprawdzić napiecie na wtyczce do zaworu regulującego bieg jałowy w golfi 2 silnik 1.8 GX.

Zawór znajduje sie na lewym kielichu i idzie do niego wtyczka na 2 przewody kolry przewodów:

żółty z czarnym paskiem
brązowy z czarnym paskiem

Byłbym wdzieczny za pomoc, u m,nie nie ma tam napięcia, i prawdopodobnie zepsuł sie sterownik tego zaworu, ale chce sioe upewnić.

Najlepiej sprawdzać to na zapalonym silniku.

POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 14:40 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » pt cze 12, 2009 16:20

napięcie zasilania: 12 V
opór cewki: 4 - 12 omów
informacje o kształcie fali: regulacja silnika na biegu jałowym

Sterowanie elektryczne
Typy z dwoma końcówkami

Zawór sterowania biegu jałowego posiada złącze z dwoma końcówkami. Jedna z tych końcówek jest podłączona do napięcia akumulatora. To napięcie zasilania jest często przełączane przez przekaźnik. Druga końcówka prowadzi bezpośrednio do zespołu sterowania. Przepływ prądu przez cewkę jest włączany w czasie, gdy zespół sterowania podłącza tę końcówkę do uziemienia. W tym czasie napięcie na tej końcówce wynosi 0 V. W czasie gdy przepływ prądu przez cewkę jest wyłączony, napięcie na tej końcówce wynosi 12 V.


Pomiary:

Odłączyć złącze i zmierzyć opór cewki(wek). Wartość nominalna wynosi ok. 20 omów.

Sprawdzić przekaźnik przełączający zasilanie do zaworu sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy przekaźnikiem a zaworem sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy zaworem sterowania biegu jałowego a zespołem sterowania


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pt cze 12, 2009 19:18

To już mam sprawdzone tylko napiecie na wtyczce do tego zaworu.

Ale już na 100% wiem że mam uszkodzony sterownik.

Jak ktoś może to niech sprawdzi dla pewności jakie tam jest napiecie, i czy jest stałe czy skacze.

Wedłóg mnie powinno skakać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości