Strona 1 z 2

Stukanie maglownicy.

: pt cze 12, 2009 09:31
autor: matti_vw
Witam.
Mam pytanie odnośnie regulacji luzu na maglownicy.
Ostatnio postanowiłem poszukać przyczyny stukania w przednim zawieszeniu. Stuki były podczas ruszania kierownicą w obie strony. Wynikiem poszukiwań był jakiś luz w przekładni kierowniczej więc postanowiłem dokręcić śrubę regulacyjną. Z samym dokręcaniem nie było problemów ale...
Podczas dokręcania kolega cały czas ruszał kierownicą a ja delikatnie dokręcałem tak długo aż stuki umilkną. W pewnym momencie ustało, może nie całkowicie ale byłem już zadowolony z efektu, więc od razu zaprzestałem dokręcania, skontrowałem to tą duża nakrętką i w drogę. Niestety kierownica nie wracała już do prosta po skręcie, albo wracała ale ze strasznymi protestami.
I co teraz, jak na granicy stukania i ciszy zostawię śrubę to już kiera ciężko chodzi?? Czy to już dyskwalifikuje ten magiel i nadaje się on tylko do regeneracji??

Nie dawało mi to spokoju, więc odkręciłem tą śrubę całkowicie, żeby zobaczyć co jest w środku (nie ma problemów nie ma tam żadnego płynu) i zobaczyłem małą sprężynkę i taki plastikowy wkład w postaci takiej tulei który jest dociskany do ślimaka przez tą śrubę regulacyjną. Czy jest jakaś szansa że to np. ta sprężynka jest zużyta albo ten wkład i dlatego nie da się tak dokręcić żeby stracił się luz i dalej normalnie kierownica wracała? A może jakby przez ten otwór smaru napchać do magla, czy to by pomogło?

Z pytaniem kieruje się do Tych co trochę już grzebali w maglownicy i wiedzą o co chodzi i wiedzą co jest pod tą śrubą od regulacji luzu.

aha może warto wspomnieć. Przekładnia ze wspomaganiem TRW (USA XTR)

: pt cze 12, 2009 09:43
autor: Paweł Marek
Samej maglownicy nie widziałem dokładnie w środku, ale sprawdź czy luz ten nie pochodzi z krzyżaków - przegóbów kolumny kierownicy. Wystarczy czasem ręką chwycić za gumową osłonę na dolnym krzyżaku tuż nad przekładnią a kolega niech poszarpie. Bo jeśli dokręcenie śróby spowodowało że kiera nie chce wracać to wychodzi na to że sama regulacja sprawnie działa

: pt cze 12, 2009 09:53
autor: misiek
Paweł Marek pisze:Bo jeśli dokręcenie śróby spowodowało że kiera nie chce wracać to wychodzi na to że sama regulacja sprawnie działa
no ale własnie skoro regulacja luzu spowodowała praktycznie zanik stukania to by znaczyło że luz jest na samej listwie przekładni, co innego że po "wyregulowaniu" luzu kierownica nie wraca, co oznacza że zębatka jest zbyt mocno dociśnięta do listwy maglownicy, z tego co wiem to nie ma zestawów naprawczych do kupienia (jeśli już to ASO)
matti_vw prawdopodobnie masz już zbyt zużytą zębatką lub listwę co kwalifikuje maglownicę do regeneracji, ja swoją regenerowałem to kosztowało mnie to 700zł, z demontażem i montażem, wyglądało to tak że moją starą zostawiłem a w to miejsce została zamontowana po regeneracji (czas ok 3 godz. i chodzi o maglownicę do passata),
napchanie smaru do niej może tylko na krótki czas przytłumić stuki

: pt cze 12, 2009 10:02
autor: Paweł Marek
misiek10111 pisze:spowodowała praktycznie zanik stukania
ano racja nie doczytałem

[ Dodano: Pią Cze 12, 2009 10:04 am ]
ale matti_vw, ma takie potężne centrum szrotów w Jasienicy koło Bielska że chyba nie musi wydawać tyle kasy na regenrację

: pt cze 12, 2009 10:12
autor: misiek
Paweł Marek pisze:ale matti_vw, ma takie potężne centrum szrotów w Jasienicy koło Bielska że chyba nie musi wydawać tyle kasy na regenrację
heh,racja, to jest własnie dobre :grin:

: pt cze 12, 2009 10:35
autor: matti_vw
Paweł Marek pisze:ale matti_vw, ma takie potężne centrum szrotów w Jasienicy koło Bielska że chyba nie musi wydawać tyle kasy na regenrację
Ehe ;), no faktycznie, ale co do magla to bym wolał go zregenerować, bo można trafić takiego samego. Tak prawdę mówiąc, to juz raz zmieniałem magla właśnie na tą używkę, bo mój pierwszy się tak rozciekł że rano pod autem miałem wielką kałuże płynu o wspomagania.

Jak kolega kiwał kierą to ja siedziałem pod autem i wszystko dotykałem i wydawało mi się że ten luz jest odczuwalny na lewym drążku kierowniczym (od kierowcy), ale po dłuższych oględzinach wyszło że jest raczej ok, no i to że w miarę ucichło po dokręceniu to chyba świadczy o maglu.

: pt cze 12, 2009 10:46
autor: misiek
matti_vw pisze:no i to że w miarę ucichło po dokręceniu to chyba świadczy o maglu.
no raczej tak

: pt cze 12, 2009 11:11
autor: Paweł Marek
Dopisze tylko że przerabiałem taki temacik w mojej starej jetce. Oczywiściwe sprawa była łączona: i maglownica i krzyżak wymagały wymiany

: pt cze 12, 2009 14:03
autor: matti_vw
Spróbuje coś wymyśleć może ze smarem i tą sprężynką co tam jest, bo ona dociska ta całą tuleje plastikową do ślimaków. A podczas ruszania kierownica ta tuleja tak pulsuje, czuć każdy ząb na listwie, wiec może jak ją rozciągnę to coś się zmieni.
Dzięki za udział w temacie. Jak by się coś udało zrobić to napisze, może komuś się przyda szczegółowy opis regulacji magla.

: wt cze 23, 2009 13:22
autor: vasil7
ja sie dołacze do tematu, stuka mi w kierownicy, zawsze w tej samej pozycji jak kręce, podnioslem kolejno koła, ruszałem energicznie na boki, z lewym nic nie było slychać, a przy ruszaniu prawym własnie te stuki...

w tej sytacji podobno jest o końcówka drążka.... tylko że tego stukania nie slychać przy kole tylko gdzies dalej, wieć co to moze byc????

: wt cze 23, 2009 15:26
autor: matti_vw
vasil7 pisze:w tej sytacji podobno jest o końcówka drążka.... tylko że tego stukania nie slychać przy kole tylko gdzies dalej, wieć co to moze byc????
Drążek kierowniczy

: wt cze 23, 2009 15:53
autor: dziabi3
tą śruba się likwiduje luz miedzy zębny a nie stukanie maglownicy

za stukanie podczas kręcenie w lewo i w prawo kierownicą odpowiadają tuleje na końcach maglownicy

luz ten jest taki ze jak wejdziesz pod auto i złapiesz przez gumową osłonę koniec wysuniętej przekładni zębatej i poruszysz góra duł to ta listwa zębata będzie stukać w obudowie maglownicy

można to zregenerować na własną rękę wymieniając te tuleje wystarczy dotoczyć tą tulejkę

sa zakłady co profesjonalnie ci zregenerują całą maglownice za 150 -250zł z lakierowaniem jej na nowo

jeśli zlikwidowałeś stukanie tą śruba to porostu docisnąłeś zębatka listwę tak mocno ze oparła sie na tych tulejkach i nie stuka ale za to ciasno chodzi

taka przekładnia znowu się wytrze i będzie stukać

: wt cze 23, 2009 17:54
autor: matti_vw
dziabi3 pisze:sa zakłady co profesjonalnie ci zregenerują całą maglownice za 150 -250zł z lakierowaniem jej na nowo
Ciekawe gdzie? :bajer:
Jak się orientowałem to koszt takiej regeneracji wynosi 500-600zł
dziabi3 pisze:można to zregenerować na własną rękę wymieniając te tuleje wystarczy dotoczyć tą tulejkę
Próbowałeś to kiedyś zrobić?

: śr kwie 21, 2010 20:49
autor: prezesik25
mały odkop :)
matti_vw pisze:Spróbuje coś wymyśleć może ze smarem i tą sprężynką co tam jest, bo ona dociska ta całą tuleje plastikową do ślimaków.
koledzy w poniedziałek poluzowałem te dwie śrubki na górze i na dole, lecz za chiny nie mogłem przekręcić tej śruby w środku. Nie chciałem odkręcaś do końca tych dwóch u góry i na dole, bo tam była wyżej wspomniana sprężynka, która mocno parła na to wieczko.

Pytanko:

Jakie dokładnie czynności należy wykonać, aby zmniejszyć luz na maglownicy?

Czy muszę poluzować te dwie śrubki na górze i dole, czy nie ruszać ich i na maxa spróbować ruszyć tą śrubkę w środku?

ps. proszę nie zwracać uwagi na ten olej - to wyciek ze skrzyni oczywiście już usunięty (wymieniłem uszczelniacze).

Obrazek