Stukanie maglownicy.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Stukanie maglownicy.
Witam.
Mam pytanie odnośnie regulacji luzu na maglownicy.
Ostatnio postanowiłem poszukać przyczyny stukania w przednim zawieszeniu. Stuki były podczas ruszania kierownicą w obie strony. Wynikiem poszukiwań był jakiś luz w przekładni kierowniczej więc postanowiłem dokręcić śrubę regulacyjną. Z samym dokręcaniem nie było problemów ale...
Podczas dokręcania kolega cały czas ruszał kierownicą a ja delikatnie dokręcałem tak długo aż stuki umilkną. W pewnym momencie ustało, może nie całkowicie ale byłem już zadowolony z efektu, więc od razu zaprzestałem dokręcania, skontrowałem to tą duża nakrętką i w drogę. Niestety kierownica nie wracała już do prosta po skręcie, albo wracała ale ze strasznymi protestami.
I co teraz, jak na granicy stukania i ciszy zostawię śrubę to już kiera ciężko chodzi?? Czy to już dyskwalifikuje ten magiel i nadaje się on tylko do regeneracji??
Nie dawało mi to spokoju, więc odkręciłem tą śrubę całkowicie, żeby zobaczyć co jest w środku (nie ma problemów nie ma tam żadnego płynu) i zobaczyłem małą sprężynkę i taki plastikowy wkład w postaci takiej tulei który jest dociskany do ślimaka przez tą śrubę regulacyjną. Czy jest jakaś szansa że to np. ta sprężynka jest zużyta albo ten wkład i dlatego nie da się tak dokręcić żeby stracił się luz i dalej normalnie kierownica wracała? A może jakby przez ten otwór smaru napchać do magla, czy to by pomogło?
Z pytaniem kieruje się do Tych co trochę już grzebali w maglownicy i wiedzą o co chodzi i wiedzą co jest pod tą śrubą od regulacji luzu.
aha może warto wspomnieć. Przekładnia ze wspomaganiem TRW (USA XTR)
Mam pytanie odnośnie regulacji luzu na maglownicy.
Ostatnio postanowiłem poszukać przyczyny stukania w przednim zawieszeniu. Stuki były podczas ruszania kierownicą w obie strony. Wynikiem poszukiwań był jakiś luz w przekładni kierowniczej więc postanowiłem dokręcić śrubę regulacyjną. Z samym dokręcaniem nie było problemów ale...
Podczas dokręcania kolega cały czas ruszał kierownicą a ja delikatnie dokręcałem tak długo aż stuki umilkną. W pewnym momencie ustało, może nie całkowicie ale byłem już zadowolony z efektu, więc od razu zaprzestałem dokręcania, skontrowałem to tą duża nakrętką i w drogę. Niestety kierownica nie wracała już do prosta po skręcie, albo wracała ale ze strasznymi protestami.
I co teraz, jak na granicy stukania i ciszy zostawię śrubę to już kiera ciężko chodzi?? Czy to już dyskwalifikuje ten magiel i nadaje się on tylko do regeneracji??
Nie dawało mi to spokoju, więc odkręciłem tą śrubę całkowicie, żeby zobaczyć co jest w środku (nie ma problemów nie ma tam żadnego płynu) i zobaczyłem małą sprężynkę i taki plastikowy wkład w postaci takiej tulei który jest dociskany do ślimaka przez tą śrubę regulacyjną. Czy jest jakaś szansa że to np. ta sprężynka jest zużyta albo ten wkład i dlatego nie da się tak dokręcić żeby stracił się luz i dalej normalnie kierownica wracała? A może jakby przez ten otwór smaru napchać do magla, czy to by pomogło?
Z pytaniem kieruje się do Tych co trochę już grzebali w maglownicy i wiedzą o co chodzi i wiedzą co jest pod tą śrubą od regulacji luzu.
aha może warto wspomnieć. Przekładnia ze wspomaganiem TRW (USA XTR)
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 09:35 przez matti_vw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Samej maglownicy nie widziałem dokładnie w środku, ale sprawdź czy luz ten nie pochodzi z krzyżaków - przegóbów kolumny kierownicy. Wystarczy czasem ręką chwycić za gumową osłonę na dolnym krzyżaku tuż nad przekładnią a kolega niech poszarpie. Bo jeśli dokręcenie śróby spowodowało że kiera nie chce wracać to wychodzi na to że sama regulacja sprawnie działa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no ale własnie skoro regulacja luzu spowodowała praktycznie zanik stukania to by znaczyło że luz jest na samej listwie przekładni, co innego że po "wyregulowaniu" luzu kierownica nie wraca, co oznacza że zębatka jest zbyt mocno dociśnięta do listwy maglownicy, z tego co wiem to nie ma zestawów naprawczych do kupienia (jeśli już to ASO)Paweł Marek pisze:Bo jeśli dokręcenie śróby spowodowało że kiera nie chce wracać to wychodzi na to że sama regulacja sprawnie działa
matti_vw prawdopodobnie masz już zbyt zużytą zębatką lub listwę co kwalifikuje maglownicę do regeneracji, ja swoją regenerowałem to kosztowało mnie to 700zł, z demontażem i montażem, wyglądało to tak że moją starą zostawiłem a w to miejsce została zamontowana po regeneracji (czas ok 3 godz. i chodzi o maglownicę do passata),
napchanie smaru do niej może tylko na krótki czas przytłumić stuki
...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ano racja nie doczytałemmisiek10111 pisze:spowodowała praktycznie zanik stukania
[ Dodano: Pią Cze 12, 2009 10:04 am ]
ale matti_vw, ma takie potężne centrum szrotów w Jasienicy koło Bielska że chyba nie musi wydawać tyle kasy na regenrację
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ehe , no faktycznie, ale co do magla to bym wolał go zregenerować, bo można trafić takiego samego. Tak prawdę mówiąc, to juz raz zmieniałem magla właśnie na tą używkę, bo mój pierwszy się tak rozciekł że rano pod autem miałem wielką kałuże płynu o wspomagania.Paweł Marek pisze:ale matti_vw, ma takie potężne centrum szrotów w Jasienicy koło Bielska że chyba nie musi wydawać tyle kasy na regenrację
Jak kolega kiwał kierą to ja siedziałem pod autem i wszystko dotykałem i wydawało mi się że ten luz jest odczuwalny na lewym drążku kierowniczym (od kierowcy), ale po dłuższych oględzinach wyszło że jest raczej ok, no i to że w miarę ucichło po dokręceniu to chyba świadczy o maglu.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 10:38 przez matti_vw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Spróbuje coś wymyśleć może ze smarem i tą sprężynką co tam jest, bo ona dociska ta całą tuleje plastikową do ślimaków. A podczas ruszania kierownica ta tuleja tak pulsuje, czuć każdy ząb na listwie, wiec może jak ją rozciągnę to coś się zmieni.
Dzięki za udział w temacie. Jak by się coś udało zrobić to napisze, może komuś się przyda szczegółowy opis regulacji magla.
Dzięki za udział w temacie. Jak by się coś udało zrobić to napisze, może komuś się przyda szczegółowy opis regulacji magla.
ja sie dołacze do tematu, stuka mi w kierownicy, zawsze w tej samej pozycji jak kręce, podnioslem kolejno koła, ruszałem energicznie na boki, z lewym nic nie było slychać, a przy ruszaniu prawym własnie te stuki...
w tej sytacji podobno jest o końcówka drążka.... tylko że tego stukania nie slychać przy kole tylko gdzies dalej, wieć co to moze byc????
w tej sytacji podobno jest o końcówka drążka.... tylko że tego stukania nie slychać przy kole tylko gdzies dalej, wieć co to moze byc????
tą śruba się likwiduje luz miedzy zębny a nie stukanie maglownicy
za stukanie podczas kręcenie w lewo i w prawo kierownicą odpowiadają tuleje na końcach maglownicy
luz ten jest taki ze jak wejdziesz pod auto i złapiesz przez gumową osłonę koniec wysuniętej przekładni zębatej i poruszysz góra duł to ta listwa zębata będzie stukać w obudowie maglownicy
można to zregenerować na własną rękę wymieniając te tuleje wystarczy dotoczyć tą tulejkę
sa zakłady co profesjonalnie ci zregenerują całą maglownice za 150 -250zł z lakierowaniem jej na nowo
jeśli zlikwidowałeś stukanie tą śruba to porostu docisnąłeś zębatka listwę tak mocno ze oparła sie na tych tulejkach i nie stuka ale za to ciasno chodzi
taka przekładnia znowu się wytrze i będzie stukać
za stukanie podczas kręcenie w lewo i w prawo kierownicą odpowiadają tuleje na końcach maglownicy
luz ten jest taki ze jak wejdziesz pod auto i złapiesz przez gumową osłonę koniec wysuniętej przekładni zębatej i poruszysz góra duł to ta listwa zębata będzie stukać w obudowie maglownicy
można to zregenerować na własną rękę wymieniając te tuleje wystarczy dotoczyć tą tulejkę
sa zakłady co profesjonalnie ci zregenerują całą maglownice za 150 -250zł z lakierowaniem jej na nowo
jeśli zlikwidowałeś stukanie tą śruba to porostu docisnąłeś zębatka listwę tak mocno ze oparła sie na tych tulejkach i nie stuka ale za to ciasno chodzi
taka przekładnia znowu się wytrze i będzie stukać
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ciekawe gdzie?dziabi3 pisze:sa zakłady co profesjonalnie ci zregenerują całą maglownice za 150 -250zł z lakierowaniem jej na nowo
Jak się orientowałem to koszt takiej regeneracji wynosi 500-600zł
Próbowałeś to kiedyś zrobić?dziabi3 pisze:można to zregenerować na własną rękę wymieniając te tuleje wystarczy dotoczyć tą tulejkę
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
mały odkop
Pytanko:
Jakie dokładnie czynności należy wykonać, aby zmniejszyć luz na maglownicy?
Czy muszę poluzować te dwie śrubki na górze i dole, czy nie ruszać ich i na maxa spróbować ruszyć tą śrubkę w środku?
ps. proszę nie zwracać uwagi na ten olej - to wyciek ze skrzyni oczywiście już usunięty (wymieniłem uszczelniacze).
koledzy w poniedziałek poluzowałem te dwie śrubki na górze i na dole, lecz za chiny nie mogłem przekręcić tej śruby w środku. Nie chciałem odkręcaś do końca tych dwóch u góry i na dole, bo tam była wyżej wspomniana sprężynka, która mocno parła na to wieczko.matti_vw pisze:Spróbuje coś wymyśleć może ze smarem i tą sprężynką co tam jest, bo ona dociska ta całą tuleje plastikową do ślimaków.
Pytanko:
Jakie dokładnie czynności należy wykonać, aby zmniejszyć luz na maglownicy?
Czy muszę poluzować te dwie śrubki na górze i dole, czy nie ruszać ich i na maxa spróbować ruszyć tą śrubkę w środku?
ps. proszę nie zwracać uwagi na ten olej - to wyciek ze skrzyni oczywiście już usunięty (wymieniłem uszczelniacze).
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 20:51 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości