Strona 1 z 1

Ciśnienienie w cylidrach

: czw cze 11, 2009 18:32
autor: Nexus
Witam robiłem ostatnio test ciśnienia w cylindrach i wyszło mi na 1 - 11,8 na 2 - 11 na 3 - 11 i na 4 - 10,5. Jak uważacie powinienem wymienić już popychacze i płytki czy jeszcze się wstrzymać auto ma przejechane 220 tys kilometrów jest bez instalacji gazowej.

: czw cze 11, 2009 18:34
autor: haps
a czy masz jakies problemy z autem? nie chce odpalac? telepie silnikiem? nie ma mocy? i w jakim celu robiles ten pomiar-cos niepokojacego? czy ciekawosc ktora teraz przeradza sie w obsesje? :helm:

: czw cze 11, 2009 18:39
autor: Nexus
Z ciekawości kolega pożyczył to urządzonko wiec zrobiłem bo miałem sposobność zrobienia za friko. A pytam bo z tego co wiem nominalnie powinno być 14 a ja mam na ciepłym silniku między 11,8 a 10,5. A co do mocy przy 60 koniach każdy konik liczy się podwójnie:). Auto pali na dotyk po nocy potrzebuje do 2 sekund max 2 przekręcenia kluczyka wiec nie jest źle.

: czw cze 11, 2009 18:57
autor: haps
no co prawda powinno byc rzedu 13atm na kazdym, a czy nie zapala sie kontrolka oleju, lub brzeczek??

: czw cze 11, 2009 18:57
autor: tympy mechanik
Nexus pisze:Jak uważacie powinienem wymienić już popychacze i płytki

te cześci o ktore pytasz czy wymienić nie odpowiadają za cisnienie tylko za regulacje luzu zaworowego i wymienia sie to wtedy gdy stuka ci klawiatura na odpalonym silniku :bajer:

: czw cze 11, 2009 19:12
autor: haps
najlepiej to zrob pomiar cisnienia po wstrzyknieciu oleju do cylindra, przetocz wtedy auto na 4-5biegu zeby sie olej rozprowadzil i na rozgrzanym silniku odpal i zrob pomiar...to sie tkzw proba olejowa nazywa i zobaczymy ile wtedy manometr pokaze...

pomiar cisnienia sprezenia powinno sie robic na rozgrzanym silniku, z wyciagnietym filtrem powietrza, jedna osoba powinna dociskac koncowke manometru, a druga odpalac auto wcisnac sprzeglo i pedal gazu, nie jestem pewien czy do konca, czy przepustnica musi byc max. otwarta czy tez nie... niech ktos mnie poprawi...

: pt cze 12, 2009 01:09
autor: Nexus
ja jak to robiłem to na luzie po prostu kręciłem auto silnik był po przejechaniu jakiś 1,5 kilometra. Nie zapala się żadna kontrolka tak jak mówię pomiar robiłem bo miałem po prostu sposobność.