Strona 1 z 1

Półoś-Mk III (GTI)

: pt paź 14, 2005 19:04
autor: Dawid 19
Podczas jazdy coś mi walnęło z przodu.Gdy zatrzymałem się i obejrzałem dokładnie okazało się iż na półosi prawej oberwał się taki pierścień na gumie,który był zamontowany na półosi(chyba jakieś wyważenie półosi czy coś w tym stylu).W związku z tym rozciąłem ten stalowy pierścień szlifierką(jedna tarczka poszła :grin: ).Przejechałęm na próbę parę kilometrów z różnymi prędkościami i jest niby ok. tzn. nic nie wali i nie stuka.Pytanie czy można jeździć bez tego ''wyważenia'' czy lepiej zdemontować półoś i zamontować tą część(mam nadzieję,że występuje osobno)?No chyba,że można bez obawy jeździć bez.

: pt paź 14, 2005 20:02
autor: Paweł Marek
Po coś ten ciężarek jednak jest. Obyś się nie przekonał o jego potrzebie przy jakiejś extremalnej jeździe na gołoledzi :), kiedy niedoważone koło wcześniej ci przyczepność zerwie jak drugie. Na suchym to zapewne niezauważalne, a i na śliskim pewnie ciężko się przekonać o jego braku

: pt paź 14, 2005 20:51
autor: darekkolo
mam mk3 tdi i miałem ten sam problem i tekze rozciołem ten pierscien ale doradzono mi zebym założył półoś z tym tzw tłumikiem drgań. osobno to mozna to dostac tylko w serwisach i podobno kosztuje to ok 1 tys zł. ja kupiłem cała półoske razem z dwoma przegubami za 120 zł

: pt paź 14, 2005 20:57
autor: Bula88
to jest zalane guma?? na prawej poloscie??

: pt paź 14, 2005 21:46
autor: Paweł Marek
tak. Pierścień metalowo gumowy. Sciągnąłbym z jakiejś starej półośki na szrocie a nie wydawał tyle kasy

: ndz paź 16, 2005 12:24
autor: piotr1979
no dobra ale po to to jest?jezeli mozna to kupic na szrocie i smemu zalozyc to po co to wogole zakladac jak i tak nie znamy przeznaczenia tego czegos

: ndz paź 16, 2005 12:32
autor: Paweł Marek
Nazwa wskazuje na przeznaczenie. Część ta wyrównuje masę obu półosi. Po to żeby bezwładność obu była jednakowa. W jakiejś niepewnej sytuacji np przyśpieszanie na śliskiej nawierzchni lżejsza półoś szybiej się zakręci i po tej stronie koło łatwiej straci przyczepność. Odwrotnie przy hamowaniu silnikiem. Ale zgadzam się że ciężko byłoby sprawdzić czy to się kiedyś może przydać. Zresztą w MK2 w słabszych wersjach tego nie montowali. Chodzi też pewnie o rownomierne obciążenie mechanizmu różnicowego.

: ndz paź 16, 2005 14:29
autor: Bula88
to chyba montwoali dlatego ze ta poloska jest ktrotsza od drugiej dla wyrownania masy