Strona 1 z 1

mk2 1.3 Zaplon

: pt paź 14, 2005 13:04
autor: b8tz
Powiedzcie mi na co ma wlpyw zle ustawiony zaplon, co spowoduje zaplon za wczesny a co za pozny? I jak ustawic go na sluch? Z goru dzieki

: pt paź 14, 2005 14:41
autor: kotem
Źle ustawiony zapłon to przedewszystkim osłabiona moc, nierówna praca silnika i większe spalanie żadko mniejsze.
*Jeśli ustawisz sobie przedzapłon to bedzie Ci wiecej palił, ale za to przy wysokich obrotach bedziesz miał dobrego kopa i większą prędkość maksymalną(u mnie tak jest i lata 160km i ma zapas) ale tez nie mozna przesadnie robić przedzapłonu bo po prostu silnik sobie zgaśnie. U mnie strzela iskierka kiedy tłok jest 1mm-1,5mm przed swoją szcytową wysokoscią
*Jeśli uda Ci sie zgrać zapłon czyli moment kiedy tłok jest na samej górze to masz bardzo małe spalanie i w zależnosci jak mu odbije to albo jedzie albo troszke sie muli, bo mieszanka tez musi mieć tą chwilke zeby sobie wybuchnąć, a w tym czasie tłok moze juz schodzić na dół. Ale niewątpliwie jeśli chodzi o spalanie to to jest najlepsza opcja. Predkość maksymalna wtedy to jakies 130km i to ciezko dochodzone(wg moich prób)
*Z zapłonem opóźnionym mamy do czynienia wtedy gdy tłok juz schodzi sobie na dół a mieszanka paliwowo powietrzna dopiero sobie wybucha. Niewątpliwie najgorsza z możliwych opcji!! Koszmarne spalanie zadnego przyspieszenia i tragicznie niska predkość 126p bierze bez problemu na kazdym biegu. Odpalenie samochodu to tez problem ogólnie po prostu tragedia.

: pt paź 14, 2005 18:24
autor: b8tz
Dzieki wielkie wlasnie oczekiwalem na taka odpowiedz :) Masz u mnie piwo :) Chcialem jeszcze zapytac spalanie jak smok dla silnika 1.3 na LPG to ile wynosi? z tego co slyszalem to zaplon dla LPG ma byc troszke wczesniejszy niz dla benzyny, ale o ile? Gdy krece aparatem zaplonowym to wtedy mi sie zmieniaja obroty silnika na wieksze/mniejsze. Tak wiec jak zaplon jest szybszy to sa obroty niskie czy wysokie? Z gory dzieki za odp. :)

: pt paź 14, 2005 21:28
autor: kotem
Kiedy zapłon jest nieco wczesniejszy to praca silnika jest najpłynniejsza czyli żadnych kołatań po prostu najpłynniejsza praca silnika. Co do gazu to nie wiem ale domyślam sie ze masz golfizne na wtrysku więc raczej nie ma zadnej różnicy. Parownik podgrzewa gaz a wtrysk pieknie go rozpyla więc raczej nie ma różnicy w czasie wybuchu gazu a paliwa. oczywiście to są tylko moje spekulacje i niech lepiej wyowie sie ktoś kto ma LPG. Za wszelkie błędy przepraszam. :pub: Niemniej jednak wiem co pisze ale palce jakos specjalnie płynnie nie chodzą:P

: ndz paź 16, 2005 17:43
autor: b8tz
no to czyli jak jest wczesniejszy to ma grać :) a ja nie mam wtrysku tylko gaznik, wiec haz zasysa sobie z powietrzem. Ale dzieki wielkie Masz u mnie <piwo>

: ndz paź 16, 2005 18:35
autor: Bezy
b8tz pisze:no to czyli jak jest wczesniejszy to ma grać :) a ja nie mam wtrysku tylko gaznik, wiec haz zasysa sobie z powietrzem. Ale dzieki wielkie Masz u mnie <piwo>
Jakie masz to spalanie LPG? Ile na 100 km?

: ndz paź 16, 2005 21:59
autor: b8tz
od 8 do 9 litrow, jade po trasie i luzuje to spada do 7.5

: ndz paź 16, 2005 23:02
autor: Alatus
lpg ma wyprzedzony zapłon o 1 stopień. Narka

: śr paź 19, 2005 19:09
autor: b8tz
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=68703851


Spojrzcie na to... Czy kupując takie cudo jestem w stanie sam sobie ustawic zaplon? Jesli tak to prosze o info jak mam to zrobic :)

: śr paź 19, 2005 22:38
autor: Alatus
b8tz pisze:Spojrzcie na to... Czy kupując takie cudo jestem w stanie sam sobie ustawic zaplon? Jesli tak to prosze o info jak mam to zrobic
Tak, ale jeżeli będziesz chciał ustawić zapłon wyprzedzony dokładnie o 1 stopień(lub o inną ilość) to będziesz musiał zrobić na czuja...bo porządne lampy mają pokrętło regulacji wyprzedzenia błysku. Ale oczywiście na 0 ustawisz bez problemu a potem można na oko przesunąć o parę stopni. Uważam że będzie to fajny gadget w garażu.

: czw paź 20, 2005 19:05
autor: b8tz
Dobra a mozesz mi wytlumaczyc lopatologicznie jak mam tym zaplon ustawić? Bo nie mam pojecia zielonego ;(

: czw paź 20, 2005 22:14
autor: Alatus
Więc zapłon można ustawiać na dwa sposoby(na zanki na kole zamachowym) i na znaki na kółku pasowym (również na wale) Podłączasz + i - do akumulatora i zaczepiasz "antenę" o przewód od pierwszej świecy. (pierwsza od strony rozrządu) lampka zaczyna błyskać. teraz czekasz aż się ściemni na polu popijając piwko ;) jak już będzie dostatecznie ciemno albo wykręcasz plastikową zatyczkę ze skrzyni biegów(od góry skrzyni) Doprowadzasz silnik do temperatury normalnej pracy. Odłącz wężyk od aparatu zapłonowego i zatkaj go, jak również zatkaj czymś rureczkę w aparacie zapłonowym aby nie było zasysane powietrze. Poluzuj śrubę od aparatu zapłonowego. Obroty powinny być ok. 1000/min. Teraz znacznik na kole zamachowym(prostokątny klin lowinien pokryć się z trójkątnym w kształcie strzałki skierowanej do koła zamachowego który jest na obudowie sprzęgła -oczywiście w środku, zobaczysz go po wykręceniu zatyczki) Teraz obracając aparatem zapłonowym zobaczysz jak znaczkik na kole ucieka w lewo lub prawo - musisz ustawić zapłon tak aby się pokrywały. Drugi sposób to ustawienie zapłonu na znakach na kole pasowym wału korbowego i bloku silnika(musisz zdjąć osłonę rozrządu, znaleźć na najniższym kółku pasowym znacznik (rowek) i ustawić go tak aby pokrywał się ze znacznikiem zaraz obok niego na bloku silnkia. Jest to trudniejsze bo trzeba wiedzieć który znacznik na bloku(są dwa)ma się pokrywać ze znacznikiem na kole-dla precyzji ma być to znacznik dalszy od ciebie(z literą "Z") Pozdrawiam i proponuję pierwszy sposób, gdyż po wykręceniu zielonej lub białej zatyczki ze skrzyni biegów wszystko stanie się jasne. Pozdrawiam Michał. Ale się Rozpisałem :)