Strona 1 z 2

Problem z silnikiem

: śr cze 10, 2009 13:12
autor: mendrek
Witam Panów i Panie mam taki maly problem poniewaz mój silnik bieze olej w troche duzych ilosciach i czasami lubi lekko pod obciazeniem puscic dymek niebieski. Silnik to jest 1.8 rp na 1 punkcie. Moje pytanie brzmi co z tym fantem zrobic. Chcialbym poszukac drugiego silnika 1.8 8v nie wiem o jakim oznaczeniu rp cy inny lub mozna pokusic sie o remoncik tego co mam. Drui problem to ze sie zapala czasami brzeczyk od oleju. Cisnienie wporzadku 1.5 bara na wolnych 5 spadajace na 4.5 na wyzszych. Silnik ma najechane 250tys. WIec czy oplaca sie kupic rp lub inny 1.8 8v w bdb stanie od kogos z forum np i przelozyc graty ze swego. Mozecie doradzic dodam ze bierze 1l na 2tys km. Narazie mi to nie przeszkadza jezdzi dobrze tylko te branie oleju. Poradzcie co z tym fantem zrobic

: śr cze 10, 2009 13:17
autor: dziejo
na twoim miejscu remoncik zrobił bym we własnym zakresie

: śr cze 10, 2009 13:17
autor: T.O.B.I.
trzeba sprawdzić dlaczego bierze jeżeli nie ma wycieków, sprawdzić ciśnienie i próbę olejową zrobić, jak ciśnienie mocno podskoczy to pierścienie, jak niewiele to uszczelniacze zaworowe, może warto go naprawić bo w używanym nie wiadomo jaki stan jest

: śr cze 10, 2009 14:59
autor: mendrek
sprawdzilem cisnienie na cylindrach i jest na sucho 10.5 na kazdym, a po wlaniu oleju 12 wiec mysle ze to uszczelniacze. Norma cisnienia od 9 do 12. wiec co radzicie

: śr cze 10, 2009 17:41
autor: bobston087
Witam mam podobny problem, wlasnie z braniem oleju, mam golfa IV 1.4 16V :P ehee ma przejechane niby teraz 127 a jak go kupilem we wrzesniu ubieglego roku 106 tys. Rok mojego autka to 99 listopad niby w srodku jest zadbany ale ale.... mam troche inne zdanie, mysle ze licznik byl krecony 1,5 roku w kraju !Jezeli by mi ktos napisal jak sprawdzic cisnienie bo bylem u mechanika a nie chce zeby mnie oszukal, remont silnika 2,5 klocka takze tego..... ! :) prosze o jakis opis PORADE :)

: śr cze 10, 2009 21:27
autor: oldstaszek
Uszczelniacze zaworów - na 95%.
Wymienić i zaglądnąć na zawory ssące - mogą być "zalepione" odkładem z oleju.
Przerabiałem ten temat... :pub:

: czw cze 11, 2009 01:04
autor: mendrek
dzieki lecz mechanior mi mówil ze bez sciagania glowy da sie to zrobic. Mysle ze i tak glowice musze sciagnac poniewaz lekko sie poci uszczeleczka w jednym miejscu i wtedy cala se obejrzę glowice i wymienie uszczeleczke i bede mial zglowy. Mam jeszcze jedno pytanie peka mi przewód od odmy juz 3 razy wymienialem. Mozecie cos na ten temat powiedziec.

: czw cze 11, 2009 09:00
autor: GTI KR
ja bym itak radzil wymienic pierscionki, sprawdzic wszystko, odczyscic z nagarow, ewentualnie wymienic panewki korbowodowe. Ps jak wyglada odma i dolot. Bardzo sa zaolejone??

: czw cze 11, 2009 09:01
autor: oldstaszek
Ściągniesz głowicę to i zawory przetrzesz...
Odma - cóż robione są z takiej gumy że...wymieniasz. :pub:
@GTI
Zdziwił bym się gdyby było inaczej ...
Dodam od siebie - przebieg 280 kkm gdy zmieniałem uszczelki - nic poza tym nie było potrzebne. :pub:

: czw cze 11, 2009 09:36
autor: mendrek
Przy wymianie tego przewodu zauważyłem ze troszeczke jest brudny. Wczoraj jezdzilem na filtrze na odmie i nie widac zeby plul olejem. Wiec zostaje zrobic uszczelniacze i uszczelke pod glowica i klawiatura moze pokuse sie o wymiane pierscionków. Co do oleju w danej chwili jezdze na mineralnym lecz nie wiem jaki czy moge zmienic na pól syntetyk. Czytalem ze niektórzy zmieniaja i auto lepiej chodzi spadlo zuzycie oleju i cichsza praca motoru. Co myslicie zebym zmienil na pólsyntetyk. Pozdrawiam

: czw cze 11, 2009 11:06
autor: GTI KR
jesli jezdzisz na mineralny to jezdzij nadal. Zmienia sie przewaznie na gęstszy. Co do odmy to zawsze bedzie zaolejona. Tylko ciekawe jak bardzo dolot jest zaolejony. Jesli potrafi puscic dymka to moze warto pierscionki wymienic. Pozatym jak sciagniesz glowice to wyciagnij tlok, sciagnij pierscien i zmierz zamek jak sie domyka (luz szczelinomierzem). Ja jestem tego zdania, ze przy tym przebiegu jesli glowica sciagnieta to warto zmienic pierscienie.

: pt cze 12, 2009 03:51
autor: bobston087
Dziekuje za odpowiedz :D PozDrawiam

: ndz cze 14, 2009 07:51
autor: mendrek
dzieki koledzy za pomoc kontrolki jusz sie nie pala wina byly poprzecierane(popekana izolacja kabli), i slabo trzymaly sie w sówkach. Co z olejem to w okresie letnim postanowilem ze zajze do silniczka. Mozliwe ze zrobie maly remoncik wymiana pierscieni i uszczelniaczy w glowicy jak i ich oczyszczanie. Mozliwe ze pomoze. Po takim zabiegu jaki olej zalac. Oczywiscie jeszcze wymienie pare innych simeringów co sa zeby byl szczelny

: ndz cze 14, 2009 11:18
autor: mustang877
mendrek pisze:Po takim zabiegu jaki olej zalac.
Wg mnie zalej nie rzadszy niż 10w40 API-SF lub SG i bedzie w sam raz. przynajmniej tak mowi norma książkowa:) na początek wymień uszczelniacze bez zdejmowania głowicy zeby nie iść w niepotrzebne koszta. jesli to nie pomoze to wtedy zdejmiemy głowice i wymienimy pierścienie.