Problem z silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Problem z silnikiem

Post autor: mendrek » śr cze 10, 2009 13:12

Witam Panów i Panie mam taki maly problem poniewaz mój silnik bieze olej w troche duzych ilosciach i czasami lubi lekko pod obciazeniem puscic dymek niebieski. Silnik to jest 1.8 rp na 1 punkcie. Moje pytanie brzmi co z tym fantem zrobic. Chcialbym poszukac drugiego silnika 1.8 8v nie wiem o jakim oznaczeniu rp cy inny lub mozna pokusic sie o remoncik tego co mam. Drui problem to ze sie zapala czasami brzeczyk od oleju. Cisnienie wporzadku 1.5 bara na wolnych 5 spadajace na 4.5 na wyzszych. Silnik ma najechane 250tys. WIec czy oplaca sie kupic rp lub inny 1.8 8v w bdb stanie od kogos z forum np i przelozyc graty ze swego. Mozecie doradzic dodam ze bierze 1l na 2tys km. Narazie mi to nie przeszkadza jezdzi dobrze tylko te branie oleju. Poradzcie co z tym fantem zrobic



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 10, 2009 13:17

na twoim miejscu remoncik zrobił bym we własnym zakresie



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr cze 10, 2009 13:17

trzeba sprawdzić dlaczego bierze jeżeli nie ma wycieków, sprawdzić ciśnienie i próbę olejową zrobić, jak ciśnienie mocno podskoczy to pierścienie, jak niewiele to uszczelniacze zaworowe, może warto go naprawić bo w używanym nie wiadomo jaki stan jest


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » śr cze 10, 2009 14:59

sprawdzilem cisnienie na cylindrach i jest na sucho 10.5 na kazdym, a po wlaniu oleju 12 wiec mysle ze to uszczelniacze. Norma cisnienia od 9 do 12. wiec co radzicie



bobston087
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 23:10
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: bobston087 » śr cze 10, 2009 17:41

Witam mam podobny problem, wlasnie z braniem oleju, mam golfa IV 1.4 16V :P ehee ma przejechane niby teraz 127 a jak go kupilem we wrzesniu ubieglego roku 106 tys. Rok mojego autka to 99 listopad niby w srodku jest zadbany ale ale.... mam troche inne zdanie, mysle ze licznik byl krecony 1,5 roku w kraju !Jezeli by mi ktos napisal jak sprawdzic cisnienie bo bylem u mechanika a nie chce zeby mnie oszukal, remont silnika 2,5 klocka takze tego..... ! :) prosze o jakis opis PORADE :)


YYYyyyy

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr cze 10, 2009 21:27

Uszczelniacze zaworów - na 95%.
Wymienić i zaglądnąć na zawory ssące - mogą być "zalepione" odkładem z oleju.
Przerabiałem ten temat... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » czw cze 11, 2009 01:04

dzieki lecz mechanior mi mówil ze bez sciagania glowy da sie to zrobic. Mysle ze i tak glowice musze sciagnac poniewaz lekko sie poci uszczeleczka w jednym miejscu i wtedy cala se obejrzę glowice i wymienie uszczeleczke i bede mial zglowy. Mam jeszcze jedno pytanie peka mi przewód od odmy juz 3 razy wymienialem. Mozecie cos na ten temat powiedziec.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw cze 11, 2009 09:00

ja bym itak radzil wymienic pierscionki, sprawdzic wszystko, odczyscic z nagarow, ewentualnie wymienic panewki korbowodowe. Ps jak wyglada odma i dolot. Bardzo sa zaolejone??


BB (borówka, bandit ...)

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw cze 11, 2009 09:01

Ściągniesz głowicę to i zawory przetrzesz...
Odma - cóż robione są z takiej gumy że...wymieniasz. :pub:
@GTI
Zdziwił bym się gdyby było inaczej ...
Dodam od siebie - przebieg 280 kkm gdy zmieniałem uszczelki - nic poza tym nie było potrzebne. :pub:
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 09:05 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » czw cze 11, 2009 09:36

Przy wymianie tego przewodu zauważyłem ze troszeczke jest brudny. Wczoraj jezdzilem na filtrze na odmie i nie widac zeby plul olejem. Wiec zostaje zrobic uszczelniacze i uszczelke pod glowica i klawiatura moze pokuse sie o wymiane pierscionków. Co do oleju w danej chwili jezdze na mineralnym lecz nie wiem jaki czy moge zmienic na pól syntetyk. Czytalem ze niektórzy zmieniaja i auto lepiej chodzi spadlo zuzycie oleju i cichsza praca motoru. Co myslicie zebym zmienil na pólsyntetyk. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 10:03 przez mendrek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw cze 11, 2009 11:06

jesli jezdzisz na mineralny to jezdzij nadal. Zmienia sie przewaznie na gęstszy. Co do odmy to zawsze bedzie zaolejona. Tylko ciekawe jak bardzo dolot jest zaolejony. Jesli potrafi puscic dymka to moze warto pierscionki wymienic. Pozatym jak sciagniesz glowice to wyciagnij tlok, sciagnij pierscien i zmierz zamek jak sie domyka (luz szczelinomierzem). Ja jestem tego zdania, ze przy tym przebiegu jesli glowica sciagnieta to warto zmienic pierscienie.


BB (borówka, bandit ...)

bobston087
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 23:10
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: bobston087 » pt cze 12, 2009 03:51

Dziekuje za odpowiedz :D PozDrawiam


YYYyyyy

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » ndz cze 14, 2009 07:51

dzieki koledzy za pomoc kontrolki jusz sie nie pala wina byly poprzecierane(popekana izolacja kabli), i slabo trzymaly sie w sówkach. Co z olejem to w okresie letnim postanowilem ze zajze do silniczka. Mozliwe ze zrobie maly remoncik wymiana pierscieni i uszczelniaczy w glowicy jak i ich oczyszczanie. Mozliwe ze pomoze. Po takim zabiegu jaki olej zalac. Oczywiscie jeszcze wymienie pare innych simeringów co sa zeby byl szczelny



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » ndz cze 14, 2009 11:18

mendrek pisze:Po takim zabiegu jaki olej zalac.
Wg mnie zalej nie rzadszy niż 10w40 API-SF lub SG i bedzie w sam raz. przynajmniej tak mowi norma książkowa:) na początek wymień uszczelniacze bez zdejmowania głowicy zeby nie iść w niepotrzebne koszta. jesli to nie pomoze to wtedy zdejmiemy głowice i wymienimy pierścienie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 444 gości