Układ chłodzenia - pomocy
: wt cze 09, 2009 07:55
Witajcie
Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale wyszukiwarka do bani !!!!
Proszę o szybką pomoc osoby, które miały z tym problem.
MK2 1,6 RF
Zgubiłem pasek klinowy. Nie zauważyłem z powodu przepalonej lampki kontroli ładowania.
Na wskaźnik temperatury nie patrzyłem - mój błąd.
Silnik zagotował się momentalnie. Wystrzelił najsłabszy element - nagrzewnica !!
Temu, kto zaprojektował pudło z nagrzewnicą i zamocował to tam, dałbym w pysk z liścia. Sorry.(patrz wężę od strony komory silnika).
Po kontroli stanu elektryki w okolicy nagrzewnicy, wymianie nagrzewnicy, założeniu nowego paska i zalaniu płynem, uruchomiłem silnik.
Wszystko na oko OK, jadę ale..........
W czasie jazdy wskaźnik pokazuje mi ZIMNY silnik.
Przed awarią na tej trasie (do pracy) zawsze na parkingu docelowym miałem wskaźnik ponad połowę i załączony wentylator. Teraz tego nie ma. Wskazówka ledwo dotyka białego pola. Zalałem wodą, a nie płynem zielonym jak to było do tej pory!
Po wyłączeniu silnika i przekręceniu ponownie kluczyka w stacyjce (ale nie odpalenie silnika) wskaźnik rusza się i staje tuż za białym polem, ale dużo przed połowa wskaźnika, jak było to zawsze.
Gdzie szukać usterki?
Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale wyszukiwarka do bani !!!!
Proszę o szybką pomoc osoby, które miały z tym problem.
MK2 1,6 RF
Zgubiłem pasek klinowy. Nie zauważyłem z powodu przepalonej lampki kontroli ładowania.
Na wskaźnik temperatury nie patrzyłem - mój błąd.
Silnik zagotował się momentalnie. Wystrzelił najsłabszy element - nagrzewnica !!
Temu, kto zaprojektował pudło z nagrzewnicą i zamocował to tam, dałbym w pysk z liścia. Sorry.(patrz wężę od strony komory silnika).
Po kontroli stanu elektryki w okolicy nagrzewnicy, wymianie nagrzewnicy, założeniu nowego paska i zalaniu płynem, uruchomiłem silnik.
Wszystko na oko OK, jadę ale..........
W czasie jazdy wskaźnik pokazuje mi ZIMNY silnik.
Przed awarią na tej trasie (do pracy) zawsze na parkingu docelowym miałem wskaźnik ponad połowę i załączony wentylator. Teraz tego nie ma. Wskazówka ledwo dotyka białego pola. Zalałem wodą, a nie płynem zielonym jak to było do tej pory!
Po wyłączeniu silnika i przekręceniu ponownie kluczyka w stacyjce (ale nie odpalenie silnika) wskaźnik rusza się i staje tuż za białym polem, ale dużo przed połowa wskaźnika, jak było to zawsze.
Gdzie szukać usterki?