Strona 1 z 2

Układ chłodzenia - pomocy

: wt cze 09, 2009 07:55
autor: kogan77
Witajcie
Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale wyszukiwarka do bani !!!!


Proszę o szybką pomoc osoby, które miały z tym problem.
MK2 1,6 RF
Zgubiłem pasek klinowy. Nie zauważyłem z powodu przepalonej lampki kontroli ładowania.
Na wskaźnik temperatury nie patrzyłem - mój błąd.
Silnik zagotował się momentalnie. Wystrzelił najsłabszy element - nagrzewnica !!
Temu, kto zaprojektował pudło z nagrzewnicą i zamocował to tam, dałbym w pysk z liścia. Sorry.(patrz wężę od strony komory silnika).
Po kontroli stanu elektryki w okolicy nagrzewnicy, wymianie nagrzewnicy, założeniu nowego paska i zalaniu płynem, uruchomiłem silnik.
Wszystko na oko OK, jadę ale..........
W czasie jazdy wskaźnik pokazuje mi ZIMNY silnik.
Przed awarią na tej trasie (do pracy) zawsze na parkingu docelowym miałem wskaźnik ponad połowę i załączony wentylator. Teraz tego nie ma. Wskazówka ledwo dotyka białego pola. Zalałem wodą, a nie płynem zielonym jak to było do tej pory!
Po wyłączeniu silnika i przekręceniu ponownie kluczyka w stacyjce (ale nie odpalenie silnika) wskaźnik rusza się i staje tuż za białym polem, ale dużo przed połowa wskaźnika, jak było to zawsze.

Gdzie szukać usterki?

: wt cze 09, 2009 08:36
autor: dziejo
trzeba by było pomierzyć czujnik temperatury

: wt cze 09, 2009 08:50
autor: kogan77
Wróciłem.

Odpaliłem auto. Podłączyłem termometr elektroniczny. Wąż idący od silnika do pompy wodnej osiągnął szybko temperaturę 89-90 stopni i pewnie osiągnąłby więcej. Dolny biegnący od pompy wody do chłodnicy długo był letni, ale w końcu też się nagrzał - termostat działa.

Odłączyłem kostkę silnika wentylatora i podałem napięcie z aku na silnik "po kolorach" okablowania na kostce, czyli 1 blaszka (-), następne (+) , czyli bieg wolny i szybki osobno - nie działa, ale mogłem nieumiejętnie podłączyć napięcie. Omomierz wskazuje przejście pomiędzy wszystkimi stykami silnika (nie wiem, co mam o tym myśleć).

Po rozgrzaniu silnika podłączam się woltomierzem do kostki wentyklatora i ........nic 0,04V.
Czy to czujnik w chłodnicy ??? To byłby zbieg okoliczności, gdyz po wycieku z nagrzewnicy płynu, czujnik w chłodnicy był cały czas w kąpieli wodnej.
Ten czujnik sam steruje wentylatorem ???? Tzn, nic nie steruje czujnikiem ??? On jest tylko podłączony do zasilania ??? Może tu jest gdzieś przerwa??
I co z tym wskaźnikiem temperatury na cyferblacie ???Co nim steruje ??

Prosze o pomoc.
Daleki wyjazd tak blisko, a ja nie mam chłodzenia.

Czy na trasie omiatanie powietrzem wystarczy do chłodzenia ??
Uchylone okna i odsysanie gorącego powietrza ogrzewaniem wewnętrznym odpada - mam małego chorowitego synka.

[ Dodano: 09 Cze 2009 09:06 ]
Wskaźnik temperatury teraz wcale się nie rusza.

: wt cze 09, 2009 09:15
autor: Paweł Marek
kogan77 pisze:Czy na trasie omiatanie powietrzem wystarczy do chłodzenia ??
póki niema upału i nie trafi sie korek z powodu remontów, nie mozna tak jechać

: wt cze 09, 2009 09:55
autor: dziejo
mozna ewentualnie zmostkowac czujnik wtedy wentylator bedzie chodził non stop to jest rozwiązanie ale nie na dłuższą "metę"

: wt cze 09, 2009 12:36
autor: kogan77
Sam myślałem o wentylatorze poprzez przełącznik.

: wt cze 09, 2009 12:40
autor: chmurapawel
a układ odpowietrzony, czasami tam gdzie czujnik jest powietrze i nie pokazuje dobrze temperatury

: wt cze 09, 2009 12:45
autor: kogan77
Sprawdzę, ale zawsze po zalewaniu płynem, pompuję ręcznie wężem przy pompie i przy chłodnicy.

: wt cze 09, 2009 12:54
autor: Przemek
Ale macie problem napięcie które jest podawane na czujnik niczym nie jest sterowane tylko ma zwykły bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i tyle czerwony kabelek od czujnika powinien pokazywać 12 V jeśli niepokazuje to gdzieś jest urwany czy coś

: wt cze 09, 2009 13:02
autor: kogan77
Leśny SKrzacie.
Sprawdzę, jak dorwę kawałek przewodu. Po prostu dam zasilanie czujnika prosto z aku poprzez jakiś tam bezpiecznik i ominę kablownię pod dechą.

: wt cze 09, 2009 13:02
autor: chmurapawel
czerwony kabelek do czujnika ma napiecie 5V nie 12V

: wt cze 09, 2009 13:58
autor: kogan77
Żeby było jasne. Chodzi o czujnik wbudowany w dolną część chłodnicy ??
Zasilany jest napięciem 5V ??

No zrobiłbym błąd.

Dzieki

: wt cze 09, 2009 14:18
autor: dziejo
kogan77 pisze:Chodzi o czujnik wbudowany w dolną część chłodnicy ??
on odpowiedzialny jest za prawidłowa pracę wentylatora chłodnicy

: wt cze 09, 2009 22:28
autor: kogan77
Zamykam temat

Wentylator podłączyłem poprzez wolny włącznik na pulpicie.
Włączany ręcznie, ale zawsze mogę jechać do przodu.
W wolnej chwili skupie sie na rozwiązaniu tego problemu.

Pozdrawiam