modyfikacja silnika 1.9 TDI z 90 km do 130 km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szarki87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 17, 2008 11:04
Lokalizacja: Nasielsk

modyfikacja silnika 1.9 TDI z 90 km do 130 km

Post autor: szarki87 » wt cze 09, 2009 00:06

Witam wszystkich niedawno opisywałem jak to z powodu wycieku oleju z silnika siadła mi turbina. Znajomy mechanik powiedział ze nie warto regenerowac jeśli mam naprawiac sam ochód dla siebie to lepiej kupic nową turbinkę. Tak też zrobiłęm przez znajomego ściągnołem z niemiec orginalną tylko ze do silnika o mocy 110 km. Po załorzeniu wszystko było ok... była na dotarciu po przejechaniu około 600 km gdy jechałem sobie do pracy nagle auto straciło moc i za mną pojawiło się strasznie dużo białego dymu, ludzie az się zatrzymywali i chceli mi gasic samochód. Zaholowałem auto spowrotem i ten mechanik powiedział mi ze turbina siadła przez brak katalizatora ( i to przez to ze mam wspawaną w wydech strumiennicę i wydech 2.5 '' ) Potrzebuję dobrej rady pownieważ chcę ten samochód naprawioc dla siebie i jeszcze pare latek nim pojeździc. A i tak w ogóle zapomiałem napisac ze mam w nim program na 130 km. W najbliższym czasie chcę wymienic wtryski na 0.10 i pompę bo podobno ona sie nie przebije przez nie.
1) Czy ta turbina od silnika 110 km wtryski 0.10 i nowa pompa wystarczą by ten silnik osiągnoł napisane w programie 130 km ?
2) jeśli nie to co trzeba zmienic aby z seryjnego 90 km zrobic 130km??
3) czt ta strumiennica naprawdę mogła zaszkodzic w tak krótkim czasie nowej turbinie??
4) jaki powinien byc wydech do tak zwiększonej mocy silnika... ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt cze 09, 2009 16:14

A dlaczego turbiny nie warto regenerować? I w jaki sposób siadła, jak tłumaczył to z tym katalizatorem?



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » wt cze 09, 2009 16:26

szarki87 pisze: jeśli nie to co trzeba zmienic aby z seryjnego 90 km zrobic 130km??
Witam, tak na wstępie.
Aby uzyskać te 130 koni wystarczy założyć wtryski od np: ALH (110 koni w mk4), potem program (który podobno masz), wystroić i to wsio. Turbo seryjne i pompa również wystarczą na uzyskanie pożądanej mocy.
szarki87 pisze:3) czt ta strumiennica naprawdę mogła zaszkodzic w tak krótkim czasie nowej turbinie??
Przecież nie jesteś jedyny z wydechem przelotowym, wg. mnie nie ma to znaczenia na żywotność turba, to samo się tyczy strumienicy
szarki87 pisze:4) jaki powinien byc wydech do tak zwiększonej mocy silnika... ?
wydech - znajomy ma serie (wspomniane wtryski + program), ale skoro masz już przelot to dużo łatwiej jest. Seryjny wydech ,,dusi" silnik.
stonefree pisze:A dlaczego turbiny nie warto regenerować? I w jaki sposób siadła, jak tłumaczył to z tym katalizatorem?
podłączam się do pytania, ciekaw jestem jaka była argumentacja p. mechanika :bajer:


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » wt cze 09, 2009 17:25

Witam!
Podepnę się pod wątek, moje dziecko natomiast straciło na mocy, tak mi się wydaję... jeszcze wczoraj jak jechałem na 3-ce i obroty przekroczyły 2200 czułem niesamowite przyśpieszenie, dzisiaj dzieje się to dopiero przy 3000obrotów/minutę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Nic w silniku nie było ruszane itp... chodź wczoraj elektryk podczas sprawdzania kseonów szukał przetwornicy która była pod zbiornikiem z płynem do spryskiwaczy, odpiął zbiornik lecz wylała się 1/2 wody z niego na podstawę gdzie siedzi, pod nią jest intercooler, czy mogło to zaszkodzić?


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

Awatar użytkownika
szarki87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 17, 2008 11:04
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: szarki87 » wt cze 09, 2009 19:13

Turbinka siadła przez brak oleju w slniku, ponieważ rozbiłem miskę olejową i jechałem kawałek bez oleju.... a powiedział ze nie warto regenerować jeśli chcę auto naprawić dla siebie ponieważ regenerowana to nie to samo... i jej żywotność jest sporo krótsza odnośnie katalizatora to powiedział ze ta nowa turbina co założył przez jego brak wkręcała się na zbyt wysokie obroty i to dla tego.... ( moim zdaniem g*wno prawda ale wolałem napisać do kogoś kto się zna żeby się wypowiedział... )
A i jeszcze mi teraz powiedział ze jesli nie bede miał tego katalizatora to on nie udzieli mi gwarancji na swoją robotę =( Bo ta nowa co mi zakładał i siadła to zareklamował i jest juz druga nowa...
Czyli mówicie ze to seryjne turbo co będe miał teraz założone wystarczy by silnik miał 130 km. ? nadmieniam ze to turbo co zakładam jest do silnika 110 km.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości