Potrzebne paramtru przepływomierza NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Potrzebne paramtru przepływomierza NZ

Post autor: pablo111l » pn cze 08, 2009 16:16

Witam
Podejrzewam, że mam walnięty przepływomierz. Na gazie jak się nagrzeje chwile chodzi dobrze a potem chyba za mało powietrza dostaje. Niskie, nierówne obroty. Odłącze kostkę od przepływki i jest dobrze. Ma moze ktoś parametry przepływki. Chodzi mi o opór i napięcia przy temperaturach i w których miejscach mierzyć.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt cze 09, 2009 16:20

miedzy 3 i 4 560 omów, miedzy 2 i 3 zmienna rezystancja płynnie w czasie poruszania przesłoną. Między 1 i 4 2,3- 2,7 kilooma przy 20 stopniach C.



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr lip 15, 2009 19:55

w czasie poruszania przeslona tzn dodawania i odejmowania gazu tak???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 15, 2009 20:47

Lub otwierania palcem ręcznie. Ale najleiej mierz nie opór tylko napięcie, czyli włącz zapłon, odchyl gume z wtyczki, i mierz napięcie na 2 lub 3 kablu nie pamiętam otwierając palcem klapkę po uniesieniu pkrywy filtra razem z przepływomierzem. Napięcie ma rosnąć płynnie od ok 0,24 V do 4,5 - 5 Voltów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 15, 2009 22:10

pietka_86 pisze:w czasie poruszania przeslona tzn dodawania i odejmowania gazu tak???
Nie przepustnicą, ale przesłoną ( klapą ) w przepływce.



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr lip 15, 2009 22:21

no a jak dodaje gazu i odejmuje to klapka w przeplywce nie otwiera sie i nie zamyka????????



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 15, 2009 22:25

Paweł Marek pisze:włącz zapłon, odchyl gume z wtyczki, i mierz napięcie na 2 lub 3 kablu nie pamiętam otwierając palcem klapkę po uniesieniu pkrywy filtra razem z przepływomierzem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 15, 2009 22:39

pietka_86, no przecież chyba jasno piszemy. Podnieś pokrywę filtra, wówczas masz palcem dojście do klapki przepływomierza


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » czw lip 16, 2009 15:36

ok dobrze,podniose pokrywe i sprawdze jak mowicie.ale dokladnie mam to mierzyc miedzy 2 i 3 czy miedzy masa i jednym z nich????

[ Dodano: 16 Lip 2009 16:45 ]
bylem przed chwilka i zmierzylem co trzeba:
napiecie:masa i kabel nr 2 od 0,4 do 4,53 V
rezystencja:
-miedzy 3 i 4 kablem 561 omów
- miedzy 1 i 4 kablem jak zmierzylem na poczatku bylo 1,03 kilooma po 10 minutach 1,25 kilooma nie wiem czy te 20 stopni Celcjusza chodzilo o temperature silnika czy otoczenia,chyba silnika:)silnik jeszcze cieply napewno wiecej niz 20 stopni bo dopiero co przyjechalem
-miedzy 2 i 3 kablem podczas ruszania klapka zaczyna sie od 600 omów pozniej wzrasta do ponad 1000 i pozniej stopniowo maleje do 110omów
i co powiecie??? przeplywka ok??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lip 16, 2009 18:06

OK


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » czw lip 16, 2009 18:13

teraz jeszcze poszedlem z ciekawoscci zmierzyc ten opór na 1 i 4 i bylo juz 1,44 noi jest tak jak mowicie,jak odpiolem przeplywke to na benzynie zapali pochodzi kilka sekund i gasnie a na gazie ok

[ Dodano: 16 Lip 2009 18:19 ]
wczoraj to wogole zrobilem tak:wymienilem filtr powietrza i paliwa(data produkcji poprzedniego 24.07.89r czyli nie wymieniany od nowosci),przeczyscilem swiece,byly troszke okopcone ale ie znacznie,noi ta przeplywke sprawdzilem,czysta i klapka bez oporow pracuje w srodku...
jeszcze musze kable wn sprawdzic,moze dzis to zrobie,to sie robi w ten sposob,idzie sie po zmroku do autka pali sie i pryska sie woda po kablach,jesli lataja iskry to do wymiany,tak?

[ Dodano: 16 Lip 2009 21:29 ]
sprawdzilem kable tak jak pisalem i zero jakiej kolwiek iskry nic...czyli dobre kable sa...przeplywomierz ok,swiece tez ok,filtr paliwa i powietrza wymienione,co jeszcze ewentualnie mogl bym sprawdzic w miare mozliwosci,tzn sam????
obecnie wyglada to tak: na benzynie ok,tylko teraz na gazie nie dostaje takich dlugich zmuleń,ze tak to nazwe, tylko podczas jazdy na lpg dostaje nagle mula takiego,ze samochodem przychamuje i za okolo sekunde,dwie wraca do normy...dziwne i to bardzo
a co do parownika to kiedys chcialem spuscic z niego ten syf,odkrecilem srube ta u dolu reduktora i ani grama nie bylo syfu...



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » pt lip 17, 2009 10:35

a weź spróbuj mu dac większą dawkę gazu
śrubą na węzu daj z 1 obrót w lewo i zobacz
jak nie pomoze to wróć do poprzedniego ustawienia



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pt lip 17, 2009 17:45

kurde dzis jak jechalem z pracy 30 km przerzucilem go na benzyne,myslalem ze moze tam we wtryskach cos jest zapchane...juz sam nie wiem co mam myslec...noi zauwazylem ze na benzynie przy wcisnieciu gazu do spodu jak przyspieszalem to troszeczke tak jak by go minimalnie mulilo ale to naprawde minimalnie,chyba ze mi sie wydaje bo zwracam na to caly czas uwage...sam juz nie wiem



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » sob lip 18, 2009 11:36

wtryski nie biorą udziału w jeździe na lpg (chyba, że masz sekwencje :))a lekkie przymulenie z wciśniętym gazem do oporu to wg mnie normalne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości