Strona 1 z 1

Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU

: pn cze 08, 2009 14:51
autor: Yuri
Temat wałkowany sporo razy ale mam w sumie chyba nietypowe pytanie. A mianowicie czyściłem ostatnio przepustnicę i mój mechanior powiedział, że skoro jest na linkę to nie ma potrzeby robić adaptacji. I generalnie z silnikiem nic się w sumie nie dzieje, no może oprócz tego, że po dłuższym postoju (np. po nocy jak jadę rano do pracy) jak odpalam to obroty przez 2-3 minuty na jałowym stoją na 1600-1700 rpm. Potem już się stabilizują i jest elegancko. I w sumie nie przejmowałbym się tym gdyby nie to, że przez przypadek trafiłem gdzieś na temat, który mnie zaprowadził tutaj:

http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

Z czego wynika, że nawet jak jest linka to adaptację trzeba/można zrobić. Z tym, że jest "aneks", że:

"Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy."

Moje pytanie jest takie:

Czy AGU ma ten ISV? I czy w ogóle w AGU trzeba adaptować przepustnicę czy nie? Bo już słyszałem tyle opinii, że głupieję powoli. Generalnie tak jak mówię, nie przejmowałbym się tym gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.

: pn cze 08, 2009 14:53
autor: Paweł Marek
niema, adaptuj. ISV w starszych wtryskach digifanta i k-jetronica jest

: pn cze 08, 2009 14:54
autor: Yuri
I normalnie VAG COM'em czy sztuczkami typu odłączanie klem itp.?

Re: Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU

: pn cze 08, 2009 17:50
autor: pszczyna
Yuri pisze: gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.
podwyższone obroty biegu jałowego które ustępują po przejechaniu ok. 1.000tyś km są efektem czyszczenia przepustnicy , a magia typu zwieranie klem to pomaga tylko w MK3

: pn cze 08, 2009 18:06
autor: Yuri
pszczyna pisze:podwyższone obroty biegu jałowego które ustępują po przejechaniu ok. 1.000tyś km
Nie zależnie czy się zrobi adaptację?

: pn cze 08, 2009 18:47
autor: pszczyna
Zrobisz czy nie to obroty będą podwyszone

: pn cze 08, 2009 22:33
autor: Yuri
Zrobione VAG COM'em. Wszystko bangla. Temat można zamknąć albo dla potomnych zostawić.