Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU

Post autor: Yuri » pn cze 08, 2009 14:51

Temat wałkowany sporo razy ale mam w sumie chyba nietypowe pytanie. A mianowicie czyściłem ostatnio przepustnicę i mój mechanior powiedział, że skoro jest na linkę to nie ma potrzeby robić adaptacji. I generalnie z silnikiem nic się w sumie nie dzieje, no może oprócz tego, że po dłuższym postoju (np. po nocy jak jadę rano do pracy) jak odpalam to obroty przez 2-3 minuty na jałowym stoją na 1600-1700 rpm. Potem już się stabilizują i jest elegancko. I w sumie nie przejmowałbym się tym gdyby nie to, że przez przypadek trafiłem gdzieś na temat, który mnie zaprowadził tutaj:

http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

Z czego wynika, że nawet jak jest linka to adaptację trzeba/można zrobić. Z tym, że jest "aneks", że:

"Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy."

Moje pytanie jest takie:

Czy AGU ma ten ISV? I czy w ogóle w AGU trzeba adaptować przepustnicę czy nie? Bo już słyszałem tyle opinii, że głupieję powoli. Generalnie tak jak mówię, nie przejmowałbym się tym gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 08, 2009 14:53

niema, adaptuj. ISV w starszych wtryskach digifanta i k-jetronica jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn cze 08, 2009 14:54

I normalnie VAG COM'em czy sztuczkami typu odłączanie klem itp.?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Re: Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU

Post autor: pszczyna » pn cze 08, 2009 17:50

Yuri pisze: gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.
podwyższone obroty biegu jałowego które ustępują po przejechaniu ok. 1.000tyś km są efektem czyszczenia przepustnicy , a magia typu zwieranie klem to pomaga tylko w MK3



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn cze 08, 2009 18:06

pszczyna pisze:podwyższone obroty biegu jałowego które ustępują po przejechaniu ok. 1.000tyś km
Nie zależnie czy się zrobi adaptację?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn cze 08, 2009 18:47

Zrobisz czy nie to obroty będą podwyszone



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn cze 08, 2009 22:33

Zrobione VAG COM'em. Wszystko bangla. Temat można zamknąć albo dla potomnych zostawić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 289 gości