Strona 1 z 1

Odczyt bledow

: ndz cze 07, 2009 20:34
autor: Mirek-zrv
Witam,

Na wstepie dodam odczyt VAG-COM 4.9

Przed usunieciem bledow silnik chodzil rowno, po usunieciu obroty faluja czasami gasnie po 20 km znowu zalapie bledow i silnik nie kuleje.

16786- uszkodzenie przeplywu recyrkulacji spalin zbyt duzy przeplyw zbyt duza opornosc
18044- magistrala CAN zabezpieczenie - brak sygnalu zbyt duza opornosc
16955- przelacznik stopu/hamulca uszkodzenie zbyt duza opornosc

: pn cze 08, 2009 10:08
autor: Jacek75
Na początek wymień wyłącznik świateł stopu na pedale hamulca.

: pn cze 08, 2009 10:43
autor: Mirek-zrv
wymieniony, bez zmian

: pn cze 08, 2009 11:42
autor: Jacek75
bład 16955 jest dalej po wymianie wyłacznika i skasowaniu błędu? lampy stopu działają prawidłowo? zwykłe żarówki czy LED?

18044 to chyba od poduszek

a pierwszy to słynny zawór EGR lub masz gdzieś lewe powietrze (nieszczelność pomiędzy przepustnicą a głowicą na dolocie)

: pn cze 08, 2009 12:13
autor: Mirek-zrv
Proszę o dokładne napisanie gdzie szukać z tym zaworem egr

: pn cze 08, 2009 13:02
autor: Jacek75
Kod literowy silnika?

: pn cze 08, 2009 13:08
autor: Mirek-zrv
AZD

: pn cze 08, 2009 13:13
autor: Jacek75
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=egr tu masz zdjęcie zaworu na pierwszym obrazku.
Zawór wymaga adaptacji po wymianie. Błąd może byc spowodowany uszkodzeniem potencjometru lub wiązki/wtyczki/komputera sterującej nim. Lewe powietrze też może dawac mylny sygnał, że EGR jest do bani.
Zawór może być zapchany i się nie domyka. W sytuacji odłaczenia rośnie spalanie paliwa.