Nie załącza się wentylator chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Nie załącza się wentylator chłodnicy

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 16:05

Jak w temacie, nie zalacza mi sie wentylator przy chłodnicy. Wymieniłem juz czujnik ten przykrecany w chłodnice i nadal nic :( wentylator działa bo na "krótko" mogę go podpiac i smiga. Woda zaczela mi sie gotowac jak byłem na ustawianiu zapłonu. Okazalo sie ze wczesniej byl zle ustawiony i mogłem nie wiadomo jak szalec to woda sie nie gotowała, a teraz sie gotuje. Myslalem ze to wina małej chłodnicy bo mialem z 1,4, ale zmieniłem na chłodnice i pas z 2.0 i nadal to samo. Termostat wymieniłem. Moze pompa wody ?
Ostatnio zmieniony ndz cze 07, 2009 16:12 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 16:18

pytanie czy gotuje sie dlatego że wentylator sie nie włącza, czy wyjściwa przyczyna to awaria pompy, zablokowanie termostatu na zamkniętym, czy moze zapowietrzenie układu. O wszystkim było pisane na forum używaj szukajki z dołu strony. Kiedy już bedziesz pewien że to wina elektryki to do sprawdzenia masz bezpiecznik, i zależnie od rozwiązania w danym modelu sterownik wentylatorów pod zbiorniczkiem płynu, dodatkowy przekaźnik w skrzynce bezpieczników, okablowanie, wtyczki. Riozwiązań było kilka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 16:32

no wlasnie nie działa mi szukajka ;/ dlatego pisze na forum. Dzisiaj temp podskoczyła mi do 110 i szybko zalaczyłem ogrzewanie na ciepłe na max, moze z 20s poleciało ciepłe a ptem juz zimne bo sie układ zapowietrzył. Spiołem na krotko wentylator zeby ochłodzic wode i dolac mu płynu bo uciekł. Hm ... jechałem z kolega 200 Km do domu ta sama predkoscia z tym ze ja mialem juz wentylator na krotko zeby cały czas pracował i po wylaczeniu samochodu ja płyn miałem duzo powyzej kreski MAX a on w normie. Czyli co to moze byc. U kolegi nawet sie wentylator nie zalaczył.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 16:38

może być i pompa i termostat. Wymieniajc go trzeba było palcem sprawdzić stan wirnika pompy, inaczej nie ma jak się do tego dobrać bez demontażu samej pompy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 16:59

termostat wymieniałem, w starym bardzo ciezko chodziła ta sprezynka i ciezko sie otwierał, a w nowym leciutko. Czyli jednak pompa moze to byc. hmm... jak sie woda mi zagortuje, znaczy widze jak podniesiony jest poziom wody w zbiorniczku to waz u gory chłodnicy jest goracy, a na dole troche mniej, za to zbiorniczka nie da sie dotknac bo pazy i slychac jak woda sie w nim gotuje. Czy lepiej jest regenerowac pompe czy kupic nowa ? koszt nowej to okolo 40 zł


eSsssssssssss :))))

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz cze 07, 2009 17:44

Proponuję kupić nową pompę tylko nie SKF-u ,przed montażem przepłukać układ i zamontoewać nową pompę plus termostat WAHLERA musi być ok.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 19:28

wielblad2, termostat mam nowy, kupilem 2 tyg temu ale nie wahlera tylko jakis CONTINE czy cos teges .. cos na "C"

[ Dodano: 07 Cze 2009 19:31 ]
dodam jeszcze ze 20 min temu przejechalem sie po okolicy deptajac mu i wentylator sie zalaczyl i w zbiorniczku nic nie bulkało. juz nie wiem o co chodzi w tym wszystkim ;( raz działa raz nie ;(


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 19:36

Jest taka szansa że układ nie był dobrze odpowietrzony co wreszcie się dokonało. Jeździj i obserwuj. Proponuje sprawdź jeszcze drożność króćca na który jst nałożony cienki wezyk od zbiorniczka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 19:42

Paweł Marek, dobrze, zaraz sprawdze. Hm .. a np. jak jest ten kruciec co jest czujnik co wskazuje temp na liczniku .. tam jest jeden zaslepiony otwor. Ja mam ten czujnik blizej silnika a kolega w ABS ma akurat w tej 1 dziurce. Czy to tez moze byc jakas przyczyna zlego funkcjonowania ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » ndz cze 07, 2009 19:59

Albo przekaźnik padł od wentylatora w bezpiecznikach :-k


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 20:01

emsikemsik, a jaki ma on numer ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 20:02

Y@RO pisze:Ja mam ten czujnik blizej silnika a kolega w ABS ma akurat w tej 1 dziurce. Czy to tez moze byc jakas przyczyna zlego funkcjonowania ?
to bez znaczenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » ndz cze 07, 2009 20:43

przekaznik od wentylatora. Ja myslalem ze tam idzie stale napiecie na czujnik


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 20:48

2E ma zwykle serownik wentylatorów taki jak do klimy, mimo jej braku (pudełeczko pod zbiorniczkiem). Kolejna rzecz do sprawdzenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości