Strona 1 z 1

Dziwne spięcie szarpnięcie podczas jazdy, radio reset

: sob cze 06, 2009 11:51
autor: Dami133
Witam, jest to mój pierwszy post na forum, mam nadzieje że wszystko z nim w pożądku :(Stałem sie niedawno szczęśliwym posiadaczem VW Golfa 3 1.4 1992r. I mam niepokojący problem. Od niedawna czyli 2ch dni mam spięcie gdzieś na kablach. Podczas jazdy słuchając muzyki słychać przeskok iskry, z czym wiąże się reset radia, przygaśnięcie świateł, nawet i szarpnięcie auta. Myślałem że to wina radia ale o dziwo gdy odłącze radio dzieje sie podobnie jednak nie z taką siłą. Zaniepokojony pisze bo wczoraj auto mi umarło na 10 sekund. Straciłem pełne zasilanie w samochodzie, przepchałem z znajomym auto 5metrów dalej i wróciło. nie mam pojęcia co jest przyczyną. Akumulator jest sprawny, napięcie sprawdzałem i jest w pożądku na instalacji. Radio podpięte poprawnie. Jest może jakieś zabezpieczenie w aucie przeciw spięciu ? i gdzie szukać przyczyny, zastanawia mnie np czy nie jest cos nie tak z alternatorem, lub masą silnika, nie wiem od czego zacząć i to jest problem. Sprawdziłem instalacje w prawej części deski rozdzielczej i wszystko w pożądku ( Od radia w dół ). Może to pomoże że tez mam śmieszny problem ze swiatłami, podczas jazdy na wyłączonej całkowicie elektronice, w sensie radio ogrzewanie, światła i podświetlenie zegarów mi przygasa na jakis czas a potem wraca do normy. Wole od razu zapytać o jakieś porady żeby nie stanąć gdzieś i juz więcej nie ruszyć. Może też to pomoże że na zgaszonym silniku radio sie nie resetuje. Nie wiem jeszcze co mogłoby być istotne w tej sprawie. I prosiłbym żebyście mnie oświecili w których miejscach szukać masy podłączonej do karoserii bo bym przeczyścił styki i podokręcał. Pozdrawiam.

: sob cze 06, 2009 12:04
autor: miś fazi
jeśli robi Ci zwarcie w czasie jazdy , to prawdopodobnie od wstrząsów , tu musisz uważać , bo skoro robi Ci takie zwarcie i nie wybija bezpiecznika , to znaczy że zwarcie jest gdzieś na obwodzie nie zabezpieczonym , musisz najpierw szukać na połączeniu akumulator , rozrusznik , alternator , gruby czarny kabel , i szukaj szybko bo możesz spalić auto

[ Dodano: 06 Cze 2009 12:06 ]
następnie kabelki wychodzące z klemy plusowej akumulatora , czerwone , one idą do skrzynki bezpieczników , potem ewentualnie kabel masowy od akumulatora do masy silnika , jedź po tym kablu a znajdziesz mase

: sob cze 06, 2009 12:22
autor: Dami133
powiem szczerze że jestem w 100% pewien że to nie od wstrząsów. Nie znam przyczyny tego ale nie są to napewno wstrząsy chyba że chodzi Ci o drganie silnika.

: sob cze 06, 2009 12:24
autor: Paweł Marek
Zacznij od stacyjki

: sob cze 06, 2009 12:24
autor: miś fazi
tak o to mi chodzi

[ Dodano: 06 Cze 2009 12:27 ]
Paweł Marek pisze:Zacznij od stacyjki
może być , tylko czy przerwa w zasilaniu przez stacyjkę powodowała by reset radia , no chyba że ma pamięć podpiętą pod jedno

: sob cze 06, 2009 13:56
autor: Dami133
teoretycznie możliwe to jest, bo pyknięcie idzie z lewej strony. tyle że tam są jakieś zabezpieczenia porobione więc możliwe że to przez to. będe grzebał przy Tym. możliwe że coś jest niezaizolowane i co jakis czas od wstrząsu sie zewrze co powoduje taką sytuacje.



AAA co do radia źle sie wyraziłem, radio nie traci pamięci, radio sie wyłącza i włącza ale piosenka ten sam moment i ustawienia zostają !!!!! ;) wybaczcie za błąd

--------------------

przyczyna znaleziona :) źle przykręcony czerwony kabel do + :)