Rozwalone koło pasowe od alternatora, co dalej?
: pt cze 05, 2009 14:06
Jest problem
W skrócie - posypało się koło pasowe alternatora . Przez pół dnia słyszałem trochę głośniejsze niż zwykle dźwięki z komory silnika ale brzmiało to jak jakiś rezonujący plastik więc stwierdziłem że sprawę obadam w weeekend. Niestety, nagle dźwięk ustał a zapaliła się kontrolka aku na desce. Zaglądam, a tam luźny pasek od altka, koło pasowe leży na spodniej osłonie silnika a po mocujących je śrubach ani sladu .
Samo koło wyglądało na nieźle posiekane; nie wiem jak powienien wyglądać jego środek ale w moim był tylko resztki cienkich blaszek. Wydaje mi się że poza tym nic złego się nie stało.. Alternator to Bosch 120A o numerze 028 903 026 G. W etce znalazłem koło pasowe o numerze 028 903 119 F oraz zestaw naprawczy (śruba + podładka) o numerze 028 903 320 C.
Czy ktoś bardziej oblatany mógłby potwierdzić że dobre numery znalazłem?
Odnośnie wątku w dziale FAQ dot. wymiany koła pasowego w alternatorze, to padły tam jakieś kosmiczne ceny za koła - rzędu ~200 zł, a w ASO koło o numerze który podałem kosztuje 85 zł - skąd taka róznica?
Dodatkowo, prosiłbym tez o jakiś link do tych "specjalnych" kluczy (Intercars?) które będą potrzebne przy przykręcaniu koła pasowego.
Pozdro i z góry dzięki za pomoc
W skrócie - posypało się koło pasowe alternatora . Przez pół dnia słyszałem trochę głośniejsze niż zwykle dźwięki z komory silnika ale brzmiało to jak jakiś rezonujący plastik więc stwierdziłem że sprawę obadam w weeekend. Niestety, nagle dźwięk ustał a zapaliła się kontrolka aku na desce. Zaglądam, a tam luźny pasek od altka, koło pasowe leży na spodniej osłonie silnika a po mocujących je śrubach ani sladu .
Samo koło wyglądało na nieźle posiekane; nie wiem jak powienien wyglądać jego środek ale w moim był tylko resztki cienkich blaszek. Wydaje mi się że poza tym nic złego się nie stało.. Alternator to Bosch 120A o numerze 028 903 026 G. W etce znalazłem koło pasowe o numerze 028 903 119 F oraz zestaw naprawczy (śruba + podładka) o numerze 028 903 320 C.
Czy ktoś bardziej oblatany mógłby potwierdzić że dobre numery znalazłem?
Odnośnie wątku w dziale FAQ dot. wymiany koła pasowego w alternatorze, to padły tam jakieś kosmiczne ceny za koła - rzędu ~200 zł, a w ASO koło o numerze który podałem kosztuje 85 zł - skąd taka róznica?
Dodatkowo, prosiłbym tez o jakiś link do tych "specjalnych" kluczy (Intercars?) które będą potrzebne przy przykręcaniu koła pasowego.
Pozdro i z góry dzięki za pomoc