Strona 1 z 1

problem z rozruchem po zalaniu

: pt cze 05, 2009 10:32
autor: laki78
witam,

Ostatnio niestety udało mi sie wpaść w dość głęboką kałuże. Po przejechaniu kilkunasty metro silnik zaczął sie dlawic i w koncu zgasl i nie chcial odpalic. Dopiero po wzięciu samochodu na hol udało się zapalić i po około godzinie silnik na tyle przesechł, ze przestał szarpać i można było spokojnie jechać.
Teraz mam problemy z odpalaniem samochodu rano (w ciagu dnia jest juz OK). Dopiero za 4 razem udaje sie odpalic. Rozrusznik kreci. Na zimnym silniku samochód dodatkowo się trochę dławi.
Wczoraj czyściłem styki pod kopułką i smarowałem kapturki od kabli świec smarem węglowym, za poradą znajomego mechanika. Ale niestety dzisiaj rano to samo, nie pomogło.

Czy ktoś ma jakiś pomysł. Będę wdzięczny. Z góry dzięki.

: pt cze 05, 2009 10:42
autor: Byku21
długo nim kręcisz jak próbujesz odpalić????mogło zalać rozrusznik.zobacz czy nie miał poluzowanych śrub...

: pt cze 05, 2009 10:49
autor: sadzyk
skoro rozrusznik kręci to napewno nie jest przyczyna :panna: ja bym raczej szukał jeszcze wilgoci w układzie zapłonowym, zdjąc kopułke, wysuszyc suszarką do włosów, fajki na świecach, przy cewce itd

: pt cze 05, 2009 11:34
autor: laki78
Krece po 5-7 sek. Wczoraj zdjąłem kopułkę i wycierałem ja od środka + styki pod kopułką czyściłem. Fajki od świec też trochę wycierałem i nasmarowałem smarem węglowym.

[ Dodano: 05 Cze 2009 12:09 ]
A w którym miejscu znajduje się cewka zapłonowa??

: pt cze 05, 2009 12:20
autor: sadzyk
cewke znajdziesz idac po środkowym kablu przy kopułce zapłonowej, jest po drugiej stronie kabla:)

: pt cze 05, 2009 12:54
autor: miś fazi
fajki do świec to ja Ci radzę zdejmij , wymyj w benzynie z tego smaru i dobrze wysusz , przemyj dokładnie także kable zapłonowe

: pt cze 05, 2009 13:08
autor: ociu
Kolego cewka zapłonowa jest zazwyczaj tutaj....
Obrazek
Jak masz możliwość podmień się z jakimś kolegą, bo cewka do troche drogi zakup....

: pt cze 05, 2009 13:09
autor: Byku21
tomek264
rozrusznik może kręcić,ale jak są śruby luźne to zobacz,że długo schodzi z rozruchem...miałem tak u siebie w golfie...jak nie przytrafiło Ci się takie coś to nie masz o tym pojęcia...

: pt cze 05, 2009 21:53
autor: laki78
Tutaj na zdjęciu powyżej są zaizolowane taśmą kabelki odchodzące od cewki, u mnie natomiast są całkowicie bez izolacji taśmą, po prostu sobie wiszą. Może tutaj jest przyczyna problemów z odpalaniem??

: pt cze 05, 2009 22:00
autor: Paweł Marek
Ta parciana izolacja często odpada po latach, obejrzyj po prostu te kabelki, raczej nic im nie jest to owiń tylko na nowo. A na cewce pęknięć poszukaj. Pęknięcia cewki, zamoczenie okolicy kopułki i czujnika halla i ucieczka iskry to najczęstsze przyczyny takich kłopotów

: pt cze 05, 2009 22:40
autor: laki78
A czujnik halla w którym miejscu się znajduje - mam silnik 1,6 75KM z 94 r.??

[ Dodano: 12 Cze 2009 10:41 ]
witam,

fachowiec sprawdzal kopulkę i palec i jest OK, podmieniłem też kable WN na nowe BERU, ale problem nie zniknął, dalej kłopoty z odpalaniem i szarpie na zimnym silniku.
Mechanik powiedział mi, że można by podmienić czujnik wtrysku, ale to tak z czaszki bez sprawdzania. Co o tym myślicie ?