Witam, Mam golfa z 2 klaksonami (pod zderzakiem są 2 nie wiem - chyba były takie wersje)
Ale odkąd go kupiłem klakson nie działa! jezdze tak 7 miesiecy, a pasowałoby jednak takowy klakson mieć. No i tak - bezpiecznik dobry, przekaźnik zapewne też, ale co mi z przekaźnika, jak sprawdzałem miernikiem tam gdzie jest wpięty i nigdzie nie ma prądu, pytanie teraz dlaczego ? i jak to jakoś obejść?
Szukałem na forum , ale przyczyny są inne u innych , a że ktoś nie ma pradu na przekaźniku a bezpiecznik ma dobry nie znalazlem. Jakies wskazówki?
Mk3 Nie ma prądu na przekaźniku, klakson nie działa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
weź sobie kawałek kabla i połącz nim styk w klaksonie ( obojętnie którym ) do którego dochodzi oryginalnie kabelek brązowo - czarny z masą , jeśli zadziała to znaczy że masz uszkodzony styk pod przyciskiem kierownicy , jeśli nie zadziała to do sprawdzenia przekaźnik , ale czy na pewno masz przekaźnik do klaksonu ?
[ Dodano: 05 Cze 2009 08:56 ]
do przekaźnika sygnału , prąd dochodzi tylko po włączeniu zapłonu , i jest tylko na jednym styku cewki , reszta jest sterowana masą
[ Dodano: 05 Cze 2009 08:56 ]
do przekaźnika sygnału , prąd dochodzi tylko po włączeniu zapłonu , i jest tylko na jednym styku cewki , reszta jest sterowana masą
nic nie odłączaj , tylko kawałkiem kabla połącz styk klaksonu do którego oryginalnie dochodzi kabelek brązowo - czarny i dołącz go do masy , sygnał plus dostaje z bezpiecznika F13 , masa idzie przez przekaźnik , przez główne styki , a cewka przekaźnika jest załączana przez wyłącznik w kierownicy , więc jak zrobisz tak jak pisze i zadziała to znaczy że problem jest z masą do sygnałów , jeśli nie zadziała to szukaj albo brak zasilania z F13 , albo masz coś nie tak z przekaźnikiem , lub same sygnały coś nie tak , można jeszcze zamiast sygnału , podpiąć do jednej wtyczki żarówke i zobaczyć czy zaświeci jak naciśniesz przycisk na kierownicy
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 11:45 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- hepos
- GT Owner
- Posty: 288
- Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf VII
- Silnik: CJZA
No to kupie dziś kabel i jutro biore się za sprawdzanie - sesja sesja
[ Dodano: 06 Cze 2009 20:39 ]
Sprawdzałem ale końca nie doszedłem. Do klaksonu idzie z instalacji odgałęzienie, w nim są 4 kable. Dwa były zaizolowane (czarno żółty i brązowo czarny) a obok jeszcze dwa - zielony i brązowy. I te 2 szły do klaksonu, przed klaksonem były do nich dołączne jeszcze 2 które szły do drugiego klaksonu, nie wiem, jakaś samoróbka?
Sprawdzałem wszystkie 4 kable na + 12V, to chyba w jednym tym zaizolowanym był stały plus, a na pozostałych była masa cały czas, wciskanie klaksonu nic nie zmieniało.
Jak sprawdzić miernikiem co i jak i jak to wogole powinno być? I jak to z tymi kablami jest?
tutaj daje schemat dziecinny ze tak powiem![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Dodano: 07 Cze 2009 19:21 ]
halo haalo![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
[ Dodano: 06 Cze 2009 20:39 ]
Sprawdzałem ale końca nie doszedłem. Do klaksonu idzie z instalacji odgałęzienie, w nim są 4 kable. Dwa były zaizolowane (czarno żółty i brązowo czarny) a obok jeszcze dwa - zielony i brązowy. I te 2 szły do klaksonu, przed klaksonem były do nich dołączne jeszcze 2 które szły do drugiego klaksonu, nie wiem, jakaś samoróbka?
Sprawdzałem wszystkie 4 kable na + 12V, to chyba w jednym tym zaizolowanym był stały plus, a na pozostałych była masa cały czas, wciskanie klaksonu nic nie zmieniało.
Jak sprawdzić miernikiem co i jak i jak to wogole powinno być? I jak to z tymi kablami jest?
tutaj daje schemat dziecinny ze tak powiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://img5.imageshack.us/img5/7874/schemato.jpg)
[ Dodano: 07 Cze 2009 19:21 ]
halo haalo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości