Strona 1 z 2

termostat

: czw cze 04, 2009 22:50
autor: krisss.79
Witam.Panowie mam problem z temperatura,w miescie jest tak ze auto po 4 km lapie temp do 80c a pozniej tak jakby co mu nie pozwalalo sie dalej rozgrzac i po 4,5 km jest dopiero 90c i zaraz wlacza sie wiatrak.Na trasie mam niecale 80c,zaznaczam ze termostat[wahler] otwiera sie idealnie przy 84c spradzane na postoju,czujnik temperatury zmnieniony na oryginal.Nie wiem moze uklad zapowierzony,moze plyn zmnienic ,mam go juz 2 lata.Czekam na opinie.

: pt cze 05, 2009 16:41
autor: sas_gti
krisss.79 pisze:do 80c a pozniej tak jakby co mu nie pozwalalo sie dalej rozgrzac i po 4,5 km jest dopiero 90c
to prawidłowo. W momencie otwarcia termostatu , do obiegu włączona zostaje chłodna woda która czekała sobie w pogotowiu w zamknietym duzym obiegu. Jak tylko termostat zaczyna się otwierać to można zaobserować chwilowy przestój we wzroscie temp silnika. To tak jakby do obiegu wlać nagle kilka litrów zimnej wody. Logiczne ze przez chwile temp nie bedzie wzrastać. Stąd ten przestój który zaobserwowałeś

: pt cze 05, 2009 17:40
autor: krisss.79
sas_gti zgodze sie z toba,ale czemu auto tak dlugo sie rozgrzewa?,czujnik oryginal wiec odpada,termos wahllera i otwiera sie gdy na liczniku mam 84 wiec idealnie,dziaj zmnienilem plyn w chlodnicy i zobacze choc watpie czy to cos pomoze :(

: pt cze 05, 2009 18:20
autor: Paweł Marek
krisss.79 pisze:czemu auto tak dlugo sie rozgrzewa?
4.5 km to jest norma powiedzmy średnia, na upale zrobią z się z tego 3 km, na mrozie 10 km i tak ma być. Silnik golfa jest ciężki, blok żeliwny, musi mieć czas żeby się zagrzać

: pt cze 05, 2009 19:52
autor: krisss.79
Paweł Marek zle mnie zrozumiales,po 4km rozgrzewa sie do 80 a po nastepnych 4,5 jest dopiero 90c

: pt cze 05, 2009 22:20
autor: ociu
krisss.79 pisze:Witam.Panowie mam problem z temperatura,w miescie jest tak ze auto po 4 km lapie temp do 80c a pozniej tak jakby co mu nie pozwalalo sie dalej rozgrzac i po 4,5 km jest dopiero 90c i zaraz wlacza sie wiatrak.Na trasie mam niecale 80c,zaznaczam ze termostat[wahler] otwiera sie idealnie przy 84c spradzane na postoju,czujnik temperatury zmnieniony na oryginal.Nie wiem moze uklad zapowierzony,moze plyn zmnienic ,mam go juz 2 lata.Czekam na opinie
krisss.79 pisze:Paweł Marek zle mnie zrozumiales,po 4km rozgrzewa sie do 80 a po nastepnych 4,5 jest dopiero 90c
Kolego poczytaj spokojnie co piszesz.... Masz wszystko w porządku :bigok: Odpalasz auto na zimnym silnku i do póki jedziesz do momentu otwarcia się termostatu 84c wskaźnik pokazuje ci mnie więcej 80c wtedy płyn "chodzi" w "małym obiegu", gdy termostat się powolutku otwiera dostaje się do układu zimny płyn z "dużego obiegu" w którego skład wchodzi chłodnica i wtenczas płyn sie dłużej nagrzewa... :bigok:

: pt cze 05, 2009 23:31
autor: krisss.79
OCIU masz racje niema co kombinowac,zostawie to w spokoju.Pozdrawiam;]

[ Dodano: 19 Lip 2009 18:27 ]
Hehe nadal podraze ten temat bo nie daje mi to spokoju.Dzisiaj jechalem do marketu,po przejechanie 5km na na liczniku mialem 82C jazda po miescie,zakupilem termometr techniczny do mierzenia plynu w chlodnicach itd,rozgrzalem auto do 92C az wlaczyl sie wiatrak ,odkrecilem korek zbiorniczka i zmierzylem plyn,na termometrze bylo max 79?C???,zaznaczam ze przy odkrecaniu korka myslalem ze bedzie wieksze cisnienie w ukladzie a tu tylko delikatnie syknelo.I teraz niewiem czy termometr zle pokazuje czy korek nie trzyma cisnienia i dlatago auto sie dluzej rozgrzewa.Co wy nato?

[ Dodano: 19 Lip 2009 18:30 ]
Hehe nadal podraze ten temat termostatu bo nie daje mi to spokoju.Dzisiaj jechalem do marketu,po przejechanie 5km na na liczniku mialem 82C jazda po miescie,zakupilem termometr techniczny do mierzenia plynu w chlodnicach itd,rozgrzalem auto do 92C az wlaczyl sie wiatrak ,odkrecilem korek zbiorniczka i zmierzylem plyn,na termometrze bylo max 79?C???,zaznaczam ze przy odkrecaniu korka myslalem ze bedzie wieksze cisnienie w ukladzie a tu tylko delikatnie syknelo.I teraz niewiem czy termometr zle pokazuje czy korek nie trzyma cisnienia i dlatago auto sie dluzej rozgrzewa.Co wy nato?

: czw wrz 03, 2009 22:27
autor: wicekdw
Proste pytanie: Golf Mk3, silnik 1,9TDI 1Z, temperatura powietrza jakieś 15-20stopni, silnik zimniutki. Zapalam i w jakim mniej więcej czasie na wolnych obrotach na postoju ma się zagrzać do 90 stopni? (nie wiem czy nie mam walniętego termostatu). Proszę posiadaczy tego silnika o opinie jak długo się u nich grzeje.

: czw wrz 03, 2009 23:03
autor: Jarowo
krisss.79 pisze:I teraz niewiem czy termometr zle pokazuje czy korek nie trzyma cisnienia i dlatago auto sie dluzej rozgrzewa.Co wy nato?
krisss.79, jeśli chodzi o temp płynu to porównał bym wskazania zegara z deski z tym co widzi sterownik silnika. Uważam także że niższa temp cieczy zbiorniku niż np. w głowicy to sprawa normalna.
Ciśnienie w układzie jest po to aby podnieść temp wrzenia płynu czyli temp w ukł. chłodzenia, podobnie jak przez stosowanie płynu zamiast wody. Płyn poza tym że w zimie raczej nie zamarza to także w lecie wrze nieco później czyli w ciś. atm. powyżej 100 st.C. Nigdy nie lubiłem termodynamiki (jakiś kretyn katował nas tylko wzorami bo chyba niewiele umiał albo miał takie hobby), ale z tego co prawdopodobnie zapamiętałem z obiegów to wyższa temp to wyższa sprawność czy coś koło tego.
Jak widać sam posiadam ABD i wydaje mi się że z tą temp jest podobnie i wcale mnie to nie niepokoi podobnie jak 100 st C w korku .

: pt wrz 04, 2009 08:46
autor: Paweł Marek
wicekdw, wracając do twojego pytania, to konkretnie nie odpowiem, ale na pewno bardzo długo bo diesel jest sprawnym silnikiem i stosnkowo mało ciepła wydziela

: pt wrz 04, 2009 10:11
autor: wicekdw
Paweł u mnie się grzeje jakieś 20min i to raczej muszę go lekko gazować. W czasie jazdy no to z 10km a w zimie jeszcze wolniej. Dziwi mnie to bo znajomy ma w starym Nissanie 2.0 Diesla i grzeje się w ciągu kilku minut i wszystko tam jest sprawne. U siebie próbowałem macać chłodnicę i po odpaleniu górny wąż za chwilę robi się ciepły natomiast dolny jest zimny, dopiero po tych około 20min robi się gorący. Czy można w ten sposób ustalić czy termostat jest padnięty czy chłodnica chłodzi na tyle skutecznie że dolny wąż przez długi czas pozostaje zimny nawet przy otwartym dużym obiegu?

: pt wrz 04, 2009 12:41
autor: krisss.79
wicekdw ja uwazam ze te nowe liczniki maja takie cos ze zawsze pokazuja 90C,choc faktycznie tej temp nie ma.Bo jak wytlumaczyc fakt ze jadac z pod pracy ,ja swoim ,a koles reno megane,jak po 2 km jadac trasa mam 60C a on 90C,szybciej sie jego rozgrzewa??,nie sadze,poprostu to taka natura nowych licznikow.Ja podmienialem licznik z golfa 3 96r i caly cza pokazywal 90C na trasie a na moim liczniku 84?. :hmm:

: pt paź 23, 2009 14:20
autor: Mako
Witajcie, u mnie pojawił się problem tego typu iż któregoś razu zamast 90s jak zwykle, doszło tylko do 80s i więcej nie dochodziło nawet jak się przycisneło, potem poszło mi ogrzewanie od silnika dawało ale od nawiewów ni hu hu, wymieniłem termostat ogrzewanie powróciło, silnik jakby szybciej się nagrzewa ale tylko do 80s juz do 90s jak kiedys nie chce sie nagrzać, co może być ? przy starym termostacie podłączyłem vaga i pojeździłem z nim temperatura 88.2s więcej nie jezdziłem bo chyba według kompa jest ok, tylko czemu wskazówka nie chce do 90s dojsc ? :chytry:

: pt paź 23, 2009 14:50
autor: Paweł Marek
najczęściej świadczy to o tym że pożałowałeś kaski na dobry termostat - czytaj z ASO