[mk2]sprezyny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

[mk2]sprezyny

Post autor: levi » śr paź 12, 2005 20:06

Witam
Czy moge załozyć sprezynki np.-60 do zwykłych amorkow olejowo-gazowych chodzi mi o to czy twardośc sprezyn im nie zaszkodzi i czy nie bedzie maił za duzych luzow.Bardzo bym prosił o odpowiedz osoby majace wiedze na ten temat lub juz miały z tym osbiscie do czynienia :)

z gory dziekuje :pub:



Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » śr paź 12, 2005 21:50

Z tego co wiem seryjne amorki można stosować ze sprężynkami do -40 niższe springi wymagają wymiany amorków.


Są auta i są VolksWageny

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » śr paź 12, 2005 22:27

te sprężyny są za krótkie do seryjnych amorów i po złożeniu kolumny sprężyna nie trzyma się sztywno tak jak powinna tylko jest luźna co jest złe......jeżeli zdecydujesz sie tak jeździć to nie tylko amorki szybko padną, ale też właściwości jezdne nie będą zbyt dobre ponieważ amortyzator będzie pracował cały czas w nienaturalnym położeniu ;) przy mocnym odbiciu może też dojść do przestawienia się sprężyny w kolumnie.....ogólnie nie polecam takiego rozwiązania....jeżeli już koniecznie chcesz na seryjne amory założyć sportowe sprężyny to nie niższe niż 40mm.....ale najlepiej kupić odrazu sportowy kompletny kit ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw paź 13, 2005 09:25

Dokładnie. Ja za śmieszne pieniądze kupiłem bardzo mało używany komplecik (sprężyny i amortyzatory) -60mm. Na Allegro często są one do kupienia ze sprowadzanych samochodów które sprzedawane są na części ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » czw paź 13, 2005 09:42

Prawda jest taka ze spężynki -40 na seryjnych amorach to NIEBEZPIECZNE!.
Sprezyna taka jest za krótka i po calkowitym wyciągnieciu amorka na pełną jego długość spreżyna jest luźna i nie trzyma się sztywno. Wyobrazmy sobie co by sie stalo gdybys szybko jechal i jakis cudem wyskoczyl z jakiegos wzniesienia -> gdyby kola oderwaly sie od ziemii to sprezyna moglaby zmienic swoje miejsce polozenia - tzn. przesunąć się, krzywo ustawic a co za tym idzie pęknąć. Nie radze nawet -40 zakladac do serii. I nie mowie tu o spekulacjach tylko o faktach, moj jeden znajomy mial taka sytuacje ze mu krotsza sprezyna zmienila polozenia w amorku po czym pekla. Chlopak bał sie wsiadac do swego autka przez dluugo.
:bigok:



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw paź 13, 2005 10:12

Ja wcześniej miałem sprężyny -35mm na zupełnie seryjnych amortyzatorach i... żadnych problemów z tym nie było ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » czw paź 13, 2005 14:02

B_O_N_K pisze:Ja wcześniej miałem sprężyny -35mm na zupełnie seryjnych amortyzatorach i... żadnych problemów z tym nie było ;)
To spróbuj poskakać na jakiś wybojach... życzę powodzenia...



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw paź 13, 2005 14:31

Na -35mm nie próbowałem a na obecnym -60mm możesz mnie nawet podrzucać i nic się nie stanie z zawieszeniem :jezor:

Pozdrawiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » czw paź 13, 2005 14:34

B_O_N_K pisze:Na -35mm nie próbowałem a na obecnym -60mm możesz mnie nawet podrzucać i nic się nie stanie z zawieszeniem :jezor:

Pozdrawiam ;)
a masz sprezyny -60 na seryjnych amorach??
ja mialem -40 na amorach krotszych o -40 - i tak to powinno fachowo byc :smoke:



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw paź 13, 2005 14:45

Amortyzatory też są odpowiednio krótsze ;) Razem sprzedawane - to tak jakby komplet zawieszenia tyle że z przodu SPAX a z tyłu KONI ;) Odpowiednio dobrane sprężyny i amortyzatory przez producenta ;)

Tak jak wcześniej wspomniałem - udało mi się je kupić za śmieszną cenę z autka sprowadzonego z Niemiec i sprzedanego na części.

Pozdrawiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw paź 13, 2005 18:14

MikeBer nie masz racji....spreżyny 40mm nie są na tyle krótkie żeby miały sie poluzować bo kolumna mocno je dociska i nie ma takiego niebezpieczeństwa.....dopiero przy większych obniżeniach występuje ten problem....

pozatym jak masz sprężyny krótsze o 40mm to wcale nie znaczy że o tyle ma być krótszy amortyzator......bo sportowe amorki przeważnie są krótsze o ok. 25mm niezależnie od tego jakie dajemy spręzyny.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » czw paź 13, 2005 18:29

micab pisze:MikeBer nie masz racji....spreżyny 40mm nie są na tyle krótkie żeby miały sie poluzować bo kolumna mocno je dociska i nie ma takiego niebezpieczeństwa.....dopiero przy większych obniżeniach występuje ten problem....

pozatym jak masz sprężyny krótsze o 40mm to wcale nie znaczy że o tyle ma być krótszy amortyzator......bo sportowe amorki przeważnie są krótsze o ok. 25mm niezależnie od tego jakie dajemy spręzyny.....
No to bardzo dziwne bo u mnie akurat jak zmienialem amorki na seryjne i chcialem wlozyc sprezyny ktore mialem wczesniej (-40) to jakos miały zbyt duze luzy po zalozeniu tego "talerza" i skręceniu śruby. A amortyzatory wyobraź sobie szanowny kolego że specjalnie zmierzyłem i w stosunku do serii były krótsze dokładnie o 4cm.
Wiesz, zależy wszystko od firmy/modelu itd. Ja miałem własnie taką sytuację jak opisałem, wiec nie chce się wykłócać o swoją rację i nikogo przekonywac ze tak musi byc....
Zdróweczko... :pub:



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » czw paź 13, 2005 18:44

aha oki dziekuje wam bardzo za pomoc :pub: teraz bede tylko musiał coś wypolować z allegro :))



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw paź 13, 2005 19:02

MikeBer pisze:
No to bardzo dziwne bo u mnie akurat jak zmienialem amorki na seryjne i chcialem wlozyc sprezyny ktore mialem wczesniej (-40) to jakos miały zbyt duze luzy po zalozeniu tego "talerza" i skręceniu śruby. A amortyzatory wyobraź sobie szanowny kolego że specjalnie zmierzyłem i w stosunku do serii były krótsze dokładnie o 4cm.
Wiesz, zależy wszystko od firmy/modelu itd. Ja miałem własnie taką sytuację jak opisałem, wiec nie chce się wykłócać o swoją rację i nikogo przekonywac ze tak musi byc....
Zdróweczko... :pub:
nie napisałem że amorki nie mogą być krótsze o 4cm.....tylko że wcale nie jest to zasada że jak sprężyna krótsza 4cm to amorki też muszą być o tyle krótsze....

ja miałem okazje montować sprężyny -40mm na seryjne amory do kilku escortów, golfa 3 i golfa 1 i nigdy nie było problemu że latały luźno.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 308 gości