Strona 1 z 3

Falowanie obrotów

: śr cze 03, 2009 16:38
autor: jawirax
Witam , zauważyłem że falują mi obroty , tzn jak włączę elektroniczny obrotomierz , to pokazuje on 900 - 950 i tak sobie falują , słuchając silnika jest słyszalne falowanie , takie jak by trzęsienie. Czy to jest normalne ? i gdzie szukać ? przyczyny ? Byłem tez u mechanika i niby miałem zapłon przestawiony om parę stopnie , wyjechałem od niego kasę wziął i dalej to samo.Czasem po zmianie biegu czuje jak by zadławienie a potem dopiero wchodzą obroty, tak jak by miał ubytek obrotów lub się zakrztusił, ale to jest czasami.

Wymienione zostały:

Przewody zapłonowe
Świece zapłonowe
Kopułkę
Palec
Flirt powietrza
Filtr paliwa
Pompa paliwa
Czujnik temp. silnika niebieski
Cewkę wraz z modułem zapłonowym
Sczytywałem z kompa błędy ( wszystko OK)
Sonda lambda działa prawidłowo
Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
Zapłon jest ustawiony.
Rozrząd ustawiony prawidłowo.
Odma sprawdzona szczelna.

I mam jeszcze jedno pytanie jak to możliwe ze u mnie sonda lambda ma tylko jeden przewód czarny ? od sondy idzie jeden czarny przewód gdzie tam do wiązki.

: śr cze 03, 2009 16:44
autor: ziolo115
jawirax pisze:Czujnik temp. silnika niebieski
a nie powinien być żółty?? nie jestem pewnien ale wydaje mi sie ze powinien być żółty. a co do sondy to w AAM'ie jest sonda jednoprzewodowa czyli wszystko ok.

: śr cze 03, 2009 16:48
autor: jawirax
ziolo115 pisze:
jawirax pisze:Czujnik temp. silnika niebieski
a nie powinien być żółty?? nie jestem pewnien ale wydaje mi sie ze powinien być żółty. a co do sondy to w AAM'ie jest sonda jednoprzewodowa czyli wszystko ok.
Niebieski, bo kupowałem doi kodu silnika.

Aha czyli z sondą OK , teraz tylko te obroty falujące.

: śr cze 03, 2009 17:05
autor: dani3lo
to jest niemozliwe zeby był niebieski. Musi byc zołty. Najlepiej to sprawdz jak auto bedzie sie zachowywało jak odepniesz czujnik.

: śr cze 03, 2009 17:21
autor: jawirax
dani3lo pisze:to jest niemozliwe zeby był niebieski. Musi byc zołty. Najlepiej to sprawdz jak auto bedzie sie zachowywało jak odepniesz czujnik.
To dziwne ze jak auto kupowałem i poniżej go wymienilaem to czujnik był niebieski wsadzony też o co kaman?

: śr cze 03, 2009 17:25
autor: dani3lo
nom ok moze sie myle ale ja tez miałem z tym czujnikiem same problemy... Ale jak go kupiłes to juz tak sie działo czy od kiedy? opisz dokładnie.

: śr cze 03, 2009 17:32
autor: karol27
Sprawdź czy nie masz odmy sparciałej i z dziurami.

: śr cze 03, 2009 17:34
autor: dani3lo
odme bym wykluczył ale warto sprawdzic:)

: śr cze 03, 2009 17:49
autor: Paweł Marek
teraz w ASO sprzedają niebieski w miejsce dawnych żółtych i taki jest ok.

: śr cze 03, 2009 17:50
autor: jawirax
Czujnik już mam żółty , ale obroty dalej falują. Sprawdzę odmę .

: śr cze 03, 2009 19:20
autor: dani3lo
jak nie pomoze odma sprawdz sonde...

: śr cze 03, 2009 19:31
autor: jawirax
dani3lo pisze:jak nie pomoze odma sprawdz sonde...
Odma OK , sonda była sprawdzana na komputerze i przez elektromechanika i działa poprawnie.

Ruszałem też podstawą wtrysku , i niby różnicy nie ma , tzn jak przegiąłem ją w jeden bok to obroty nic nie wariowały , tylko było słychać lekką zmianę pracy ślinika takie tryyyyy cieniutkie przechodzące w syczenie.To tak taki objaw jak się aparatem reguluje zapłon i zmienia się praca p[przy każdym kawałku obrotu praca silnika , to to sam jest przy przegięciu podstawy.Tylko po przegiecie nie zmienia sie parca suilnika tak ze skaczą obroty czy siem dusi czy dławi, zmienia sie tak jak opisłąem.

: śr cze 03, 2009 19:37
autor: dani3lo
czyli moze Ciagnac lewe powietrze. Wez sprawdz metoda deo :bajer:

: śr cze 03, 2009 19:42
autor: jawirax
dani3lo pisze:czyli moze Ciagnac lewe powietrze. Wez sprawdz metoda deo :bajer:
Sprawdz metodą DEO ? :D o co kaman ?