Falowanie obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Falowanie obrotów

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 16:38

Witam , zauważyłem że falują mi obroty , tzn jak włączę elektroniczny obrotomierz , to pokazuje on 900 - 950 i tak sobie falują , słuchając silnika jest słyszalne falowanie , takie jak by trzęsienie. Czy to jest normalne ? i gdzie szukać ? przyczyny ? Byłem tez u mechanika i niby miałem zapłon przestawiony om parę stopnie , wyjechałem od niego kasę wziął i dalej to samo.Czasem po zmianie biegu czuje jak by zadławienie a potem dopiero wchodzą obroty, tak jak by miał ubytek obrotów lub się zakrztusił, ale to jest czasami.

Wymienione zostały:

Przewody zapłonowe
Świece zapłonowe
Kopułkę
Palec
Flirt powietrza
Filtr paliwa
Pompa paliwa
Czujnik temp. silnika niebieski
Cewkę wraz z modułem zapłonowym
Sczytywałem z kompa błędy ( wszystko OK)
Sonda lambda działa prawidłowo
Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
Zapłon jest ustawiony.
Rozrząd ustawiony prawidłowo.
Odma sprawdzona szczelna.

I mam jeszcze jedno pytanie jak to możliwe ze u mnie sonda lambda ma tylko jeden przewód czarny ? od sondy idzie jeden czarny przewód gdzie tam do wiązki.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 19:34 przez jawirax, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » śr cze 03, 2009 16:44

jawirax pisze:Czujnik temp. silnika niebieski
a nie powinien być żółty?? nie jestem pewnien ale wydaje mi sie ze powinien być żółty. a co do sondy to w AAM'ie jest sonda jednoprzewodowa czyli wszystko ok.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 16:46 przez ziolo115, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 16:48

ziolo115 pisze:
jawirax pisze:Czujnik temp. silnika niebieski
a nie powinien być żółty?? nie jestem pewnien ale wydaje mi sie ze powinien być żółty. a co do sondy to w AAM'ie jest sonda jednoprzewodowa czyli wszystko ok.
Niebieski, bo kupowałem doi kodu silnika.

Aha czyli z sondą OK , teraz tylko te obroty falujące.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 16:48 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 03, 2009 17:05

to jest niemozliwe zeby był niebieski. Musi byc zołty. Najlepiej to sprawdz jak auto bedzie sie zachowywało jak odepniesz czujnik.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 17:21

dani3lo pisze:to jest niemozliwe zeby był niebieski. Musi byc zołty. Najlepiej to sprawdz jak auto bedzie sie zachowywało jak odepniesz czujnik.
To dziwne ze jak auto kupowałem i poniżej go wymienilaem to czujnik był niebieski wsadzony też o co kaman?



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 03, 2009 17:25

nom ok moze sie myle ale ja tez miałem z tym czujnikiem same problemy... Ale jak go kupiłes to juz tak sie działo czy od kiedy? opisz dokładnie.



karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » śr cze 03, 2009 17:32

Sprawdź czy nie masz odmy sparciałej i z dziurami.



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 03, 2009 17:34

odme bym wykluczył ale warto sprawdzic:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 03, 2009 17:49

teraz w ASO sprzedają niebieski w miejsce dawnych żółtych i taki jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 17:50

Czujnik już mam żółty , ale obroty dalej falują. Sprawdzę odmę .



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 03, 2009 19:20

jak nie pomoze odma sprawdz sonde...



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 19:31

dani3lo pisze:jak nie pomoze odma sprawdz sonde...
Odma OK , sonda była sprawdzana na komputerze i przez elektromechanika i działa poprawnie.

Ruszałem też podstawą wtrysku , i niby różnicy nie ma , tzn jak przegiąłem ją w jeden bok to obroty nic nie wariowały , tylko było słychać lekką zmianę pracy ślinika takie tryyyyy cieniutkie przechodzące w syczenie.To tak taki objaw jak się aparatem reguluje zapłon i zmienia się praca p[przy każdym kawałku obrotu praca silnika , to to sam jest przy przegięciu podstawy.Tylko po przegiecie nie zmienia sie parca suilnika tak ze skaczą obroty czy siem dusi czy dławi, zmienia sie tak jak opisłąem.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 19:32 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 03, 2009 19:37

czyli moze Ciagnac lewe powietrze. Wez sprawdz metoda deo :bajer:



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr cze 03, 2009 19:42

dani3lo pisze:czyli moze Ciagnac lewe powietrze. Wez sprawdz metoda deo :bajer:
Sprawdz metodą DEO ? :D o co kaman ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 346 gości