Strona 1 z 1

Złe prowadzenie paska rozrządu 1.8 ABS

: śr paź 12, 2005 12:48
autor: raf2234
Witam.
Po wymianie paska rozrządu i napinacza pasek rozrządu ustawia sie przy krawędzi zewnętrznej kół zębatych. Czasem wystaje ok 1mm. Na napinaczu pasek pracuje w skrajnym położeniu (ociera sie bokiem o krawedz). Zaraz po wymianie po nagrzaniu silnika słychać było głośne "jęczenie" rozrządu. Mechanik poluźnił pasek i przestał on hałasować, natomiast dalej pracuje na krawędzi koła. Co może być przyczyną tego zjawiska? Mechanik stwierdził, żeby sie nie przejmować i jeździć...
Poza tym silnik pracuje OK.
Silnik 1.8 ABS (model z 04-1994 - były ponoć w tym roku 2 wersje rozrządu w tym modelu).
Pasek - GATES.
Napinacz - ?
P.S. Przed wymianą pasek pracował na środku kół zębatych

: śr paź 12, 2005 15:49
autor: tomek26106
wymieniałem pask w MK2 i MK3 i miałem to samo co ty, pasek pracował na jednym boku koła, przejechałem juz 20kkm po wymianie i teraz jest ok, mysle ze niema sie czym przejmowac.

: śr paź 12, 2005 16:42
autor: tomyart
Ja mam tak samo u siebie, a niedawno wymieniałem i u mechanika jak patrzyliśmy to było ok, ale pojechałem do domu 100m i z ciekawości zajrzałem jeszcze raz no i już był na krawędzi (przed wymianą zresztą też) to chyba musi być częsty przypadek bo ten mechanior coś mówił o tym ale dopiero teraz skojarzyłem (pasek- Contitech, napinacz SKF)
Przedtem tak jedziłem trochę to teraz chyba też nic nie będzie

: śr paź 12, 2005 18:06
autor: greg
no jak będzie to będzie głowica do roboty. Lepiej żeby od chodzenia po krawędzi nic się nie stało.

: śr paź 12, 2005 18:25
autor: tomyart
greg pisze:no jak będzie to będzie głowica do roboty. Lepiej żeby od chodzenia po krawędzi nic się nie stało.
Ale co myślisz że spadnie z koła?

: śr paź 12, 2005 18:53
autor: rys
Wszystkie "kółeczka" po których pomyka pasek mają być "dobite" na swoje miejsce tak jak to było przed demontażem,wystarczy że któreś z nich jest nieznacznie nie w osi no i cyrk.Dobrze jeżeli nie spadnie paseczek,a mowa mechaniora że tak ma być to totalne olewanie klienta.

: śr paź 12, 2005 19:19
autor: tomyart
A może się przesuwa koło z wałkiem? Bo np. jest wyrobiony(wałek albo głowica)

: śr paź 12, 2005 19:42
autor: daaroo
przy ABS-ie nawet jak spadnie pasek to zalozysz i pojedziesz dalej co jest raczej niemozliwe mimo ze czasami wystaje 1 mm :wink:

[ Dodano: Sro Paź 12, 2005 7:44 pm ]
A może się przesuwa koło z wałkiem? Bo np. jest wyrobiony(wałek albo głowica)

wałek raczej sie nie przesuwa, pierwsze o czyms takim slysze

: śr paź 12, 2005 21:19
autor: tomekra
to ABS jest bezkolizyjny ?

: śr paź 12, 2005 21:21
autor: raf2234
Dzieki za odpowiedzi. Troche mnie uspokoiliscie. Pasek trze bokiem o krawędz napinacza i wyglada to tak, jakby to napinacz utrzymywał pasek przed zjazdem z kół. Poza tym nowy pasek wydaje sie minimalnie dłuższy od poprzedniego, bo napinacz zawadzał zdziebko o plastykowa obudowe. Kilku użytkowników forum zauważylo podobną okoliczność.
Trzeba przyobserwowac. Jak zacznie sie drzec z boku pasek to trzeba bedzie jechać do mechanika. Na razie zrobione 2 kkm.