Strona 1 z 1

tankowanie do pełna - problem

: śr cze 03, 2009 09:36
autor: Denat
Witam wszystkich

Wczoraj nie udało mi się zatankować mojego mk5 1,6 Variant do pełna. Nie wiem czemu. Zwykle na prawie pustym baku tankuje do odbicia przez dystrybutor jakieś 50 - 51 litrów, wskazówka pokazuje wtedy full. Wczoraj weszło jedynie 44 litry i analogicznie wskazówka pokazła prawie pełny bak. Jak mozna ten problem rozwiązac by był tak jak dawniej ? Można cos samemu zaradzić, czy trzeba jechać do ASO, bo auto ma jeszcze gwarancję ?

Pozdrawiam
Michał

: śr cze 03, 2009 09:46
autor: Lukasz_mk2
jak masz auto na gwarancji to jedz do ASO, pewnie chodzi o odpowietrzenie baku. W mk3 jest taki pstryczek do tego przy wlewie paliwa w mk5 pewnie jest coś innego.

: śr cze 03, 2009 14:33
autor: roman58
Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.

: śr cze 03, 2009 14:59
autor: piteR-ek
roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
to nawet w tych golfach V macie czujniki w baku że bedzie błedy łapać ?? :D

: śr cze 03, 2009 15:25
autor: Denat
roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
Gorzej jak zacznie odbijać w połowie napełniania baku.

: śr cze 03, 2009 16:09
autor: swinkz
Denat pisze:
roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
Gorzej jak zacznie odbijać w połowie napełniania baku.
Ja kiedyś miałem taką sytuację, że odbiło mi w około połowy baku... Myślałem, że nalałem do pełna, poszedłem zapłacić, wracam, odpalam... A tu połowa baku... Później okazało sie, że zepsuty był pistolet dystrybutora :) Tak więc najlepiej jak będziesz miał taką sytuację to podjedź odrazu do jakiegokolwiek innego dystrybutora i sprawdź czy tam Ci też będzie odbijał.

Pozdrawiam,
Wojtek

: śr cze 03, 2009 22:37
autor: doggie
roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
nie przesadzaj żaden błąd nie wyskoczy - nie ma takiej możliwości bo nie ma tam żadnego czujnika/sterownika odpowiedzialnego za to. Miałem to samo - najlepszym rozwiązaniem problemu jest: zdjęcie tylnej kanapy, wymontowanie pompy paliwa a następnie włożenie ręki w zbiornik i "wytarganie" takiej kulki odpowiedzialnej za odpowietrzanie zbiornika ponieważ często się zacina w tym modelu aczkolwiek powstaje w ten sposób pewien mankamet, tzn. przy pełnym zbiorniku słychać czasem takie bylgotanie ponieważ paliwo wpływa w "gardziel" ale słychać to słabiutko i tylko przez moment, dopóki nie wypalimy odrobiny paliwa. Natomiast jeżeli ty masz auto na gwarancji to nie kombinuj tylko jedź do ASO i niech robią tak jak mówiłem i wymieniałem tę kulkę albo po prostu trzeba ją wcisnąć/naprowadzić w takie zatrzaski ale i tak będzie miała tendencję do wyskakiwania - najlepiej jej się pozbyć

: czw cze 04, 2009 00:59
autor: roman58
Już nie pamiętam jaki wyskoczył ale coś z układem przewietrzania .Tak sobie chciał dolać więcej do zbiornika.Niech chodzi na wolnych obrotach i odkręć korek wlewu paliwa czy nie zgaśnie.Rano zapytam w warsztacie co to było i dam znać jak będą pamiętać.
A więc co pamiętają to wyskoczył czujnik węgla aktywnego.

: czw cze 04, 2009 09:44
autor: Denat
nie przesadzaj żaden błąd nie wyskoczy - nie ma takiej możliwości bo nie ma tam żadnego czujnika/sterownika odpowiedzialnego za to. Miałem to samo - najlepszym rozwiązaniem problemu jest: zdjęcie tylnej kanapy, wymontowanie pompy paliwa a następnie włożenie ręki w zbiornik i "wytarganie" takiej kulki odpowiedzialnej za odpowietrzanie zbiornika ponieważ często się zacina w tym modelu aczkolwiek powstaje w ten sposób pewien mankamet, tzn. przy pełnym zbiorniku słychać czasem takie bylgotanie ponieważ paliwo wpływa w "gardziel" ale słychać to słabiutko i tylko przez moment, dopóki nie wypalimy odrobiny paliwa. Natomiast jeżeli ty masz auto na gwarancji to nie kombinuj tylko jedź do ASO i niech robią tak jak mówiłem i wymieniałem tę kulkę albo po prostu trzeba ją wcisnąć/naprowadzić w takie zatrzaski ale i tak będzie miała tendencję do wyskakiwania - najlepiej jej się pozbyć[/quote]

Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał

: czw cze 04, 2009 14:29
autor: doggie
Denat pisze:
Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał
ale problem może się powtarzać jeżeli ta kula w zbiorniku - o której pisałem ma tendencje do zacinania się - najlepiej ją wyrzucić wtedy problem z odpowietrzaniem zginie raz i na zawsze, zresztą mi doradził pracownik ASO VW, żeby ją wyrzucić

: pt cze 05, 2009 08:19
autor: Denat
mettenos pisze:
Denat pisze:
Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał
ale problem może się powtarzać jeżeli ta kula w zbiorniku - o której pisałem ma tendencje do zacinania się - najlepiej ją wyrzucić wtedy problem z odpowietrzaniem zginie raz i na zawsze, zresztą mi doradził pracownik ASO VW, żeby ją wyrzucić
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał

: pt cze 05, 2009 10:00
autor: doggie
Denat pisze:
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał
u mnie z początku też problem występował sporadycznie aż w końcu odpowietrznik zaciął się na dobre i niestety trzeba było się go pozbyć

: pt cze 05, 2009 14:35
autor: Denat
mettenos pisze:
Denat pisze:
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał
u mnie z początku też problem występował sporadycznie aż w końcu odpowietrznik zaciął się na dobre i niestety trzeba było się go pozbyć
OK, powoli przygotuje się psychicznie na przyszłą wizytę w ASO, chociaż mam ciągle nadzieje, że nie będzie ona konieczna.
Pozdrawiam,
Michał

: pt cze 05, 2009 23:14
autor: roman58
To jest Golf 5 a co te kody znaczą 17818,16825 P0441.