Strona 1 z 2

kiedy zmienic na na inny rodzaj oleju silnikowego ??

: wt cze 02, 2009 13:14
autor: dm84
posaidam golfa z rocznika 2002 przy pzrebiegu 270tys i jezdze na oleju 5W30 i po przejechaniu ponad 10tys km musialem dolac pare setek oleju , moze tzreba zmienic na jakis inny 10W40 czy jakis inny ,doradzcie bo nie mam pojecia w tym temacie, aha i jeszcze jedno moge dolac do oleju 5W30 ktory teraz mam jakis inny np. 10W40 chodzi mi o dolewke mala:) ??

Re: kiedy zmienic na na inny rodzaj oleju silnikowego ??

: wt cze 02, 2009 13:19
autor: doggie
dm84 pisze:posaidam golfa z rocznika 2002 przy pzrebiegu 270tys i jezdze na oleju 5W30 i po przejechaniu ponad 10tys km musialem dolac pare setek oleju , moze tzreba zmienic na jakis inny 10W40 czy jakis inny ,doradzcie bo nie mam pojecia w tym temacie, aha i jeszcze jedno moge dolac do oleju 5W30 ktory teraz mam jakis inny np. 10W40 chodzi mi o dolewke mala:) ??
generalnie nie powinno się stosowania praktyki dolewek np. 10W do 5W, gdyż jeden jest olejem w pełni syntetycznym a drugi półsyntetycznym, silniki z PD mają tendencję do pobierania oleju nawet gdy silnik jest w 100% sprawny - moje zdanie jest takie - jeżeli jest to tylko kilka setek na 10 kkm, to dalej lałbym pełen syntetyk

dm84 mój Mk5 ma już sporo ponad 300.000 km i nadal jeździ na pełnym syntetyku

: wt cze 02, 2009 13:28
autor: dziejo
ciekawa lektura :bigok:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html

: wt cze 02, 2009 22:53
autor: _robert_s
mettenos pisze:10W do 5W, gdyż jeden jest olejem w pełni syntetycznym a drugi półsyntetycznym
Temat już wałkowany - wprowadza to niepotrzebnie ludzi błąd - klasa lepkości nie nie jest tożsama z tym czy olej jest syntetyczny czy nie!

: wt cze 02, 2009 22:58
autor: Fahoo
własnie w instrukcji jest jasno jaka ma byc klasa lepkosciowa
...w... nic nie znaczy to tylko parametry lepkosci w max zimnym i max ciepłym

: wt cze 02, 2009 23:20
autor: dm84
czyli jak przejechałem prawie 10 tys km i dolałem 400ml oleju to mam sie tym nie przejmować i jeździć na tym samym oleju dalej??

: wt cze 02, 2009 23:29
autor: _robert_s
Jeśli przy tym przebiegu spala ci 400 ml na 10 tys. km to nic tylko się cieszyć i jeździć. Ja mam 80 tys nabite i muszę dolewać 250 ml na każdy 1000 km i żyję :chytry:

Przy dolewkach nie mieszaj olejów o różnych klasach lepkości i wytwarzanych w rożnych technologiach (syntetyk, pól-, i mineralne_)! Zawsze dolewaj najlepiej ten sam olej! A generalnie, nie zaszkodzi sugerować się zaleceniami VW co do specyfikacji (jest w instrukcji a każdy producent taka informację podaje dla różnych produktów)

: śr cze 03, 2009 08:42
autor: Fahoo
dm84, temat wałkowanmy uuuuuuu i jeszcze troche
na każde 1000km wg. normy może brać do 600ml
jaki masz silnik ?jakie oznaczenie ?

: śr cze 03, 2009 09:04
autor: dm84
silnik mam bodajze o oznaczeniu AXR na 99%

: śr cze 03, 2009 10:46
autor: Fahoo
no to producent zaleca przez cały okres eksploatacji olej 5W40 api/acea:CH/B2
i byle jakiego nie możesz zalać tylko z normą VW
zwykły katalizator norma 505.01
z filtrem cząstek stałych norma 507.00
jesli chcesz long life to 5W30
norma506.01
a z filtrem cząstek stałych norma 507.00

: śr cze 17, 2009 16:02
autor: dm84
no dobra ale dalej nie wiem czy przy silniku AXR 5W30 jest ok?? ponizej zamieszczam etykiete z tego leju co uzywam czy te normy tez moga byc bo sa troche inne jakos mi sie wydaje Obrazek

: śr cze 17, 2009 19:32
autor: Fahoo
no przeciez spełnia norme 5w30 i normy VW niższa i wyższa więc o co ci chodzi :grin:
producent auta zaleca norma B2 a ty dajesz mu nawt wyzaszą bo nowszy olej B3,B4więc jest ok :bigok:

: ndz paź 25, 2009 12:20
autor: dm84
przejechalem na tym oleju ok 13-14 tys w rok ,co ile jest zalecana zmiana tego oleju bo na nim chyba mozna wiecej jezdzic , dolalem przez ten czas prawie1,5 litr tego oleju 5w30, czy jakbym zmienil na jakis 10W40 to bedzie mniej bral czy do popmowtryskow (silnik axr)wogole go nie wlewac, bo nie ukrywam chcialbym zostac przy marce castrol ale ekspolotacja przy tym oleju samochodu jest droga (300zl sam olej )a oleju typu 10w40 ,5w40castrol sa napewno tansze

: ndz paź 25, 2009 13:50
autor: Fahoo
przy long lifie co 30 000km ale ja bym silniczka nie męczył i zmienił na tanszy olej i zmieniał co 15 000.
Tu jest polska a nie niemcy.Silnik na takim longlife ma przejechać ileś tam set tyś i iść na złom a w polsce nie mamy tyle kasy i lepiej o silnik dbać i lać na czas wymieniac dobry olej-to takie moje zdanie

[ Dodano: 25 Paź 2009 12:58 ]
powtórze to co napisałem wyżej
no to producent zaleca przez cały okres eksploatacji olej 5W40 api/acea:CH/B2
i byle jakiego nie możesz zalać tylko z normą VW
zwykły katalizator norma 505.01
z filtrem cząstek stałych norma 507.00
jesli chcesz long life to 5W30
norma506.01
a z filtrem cząstek stałych norma 507.00
więc powinienes lac 5W40

kupujesz CASTROL-a którego tak lubisz 5L i 0,5 na dolewke masz
koszt na allegro 108zł
o tu http://motoallegro.pl/item788320718_cas ... iecki.html

tylko dopytaj o specyfikacje apiacea i jaka norma VW posiada\\
Obrazek