kiedy zmienic na na inny rodzaj oleju silnikowego ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dm84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:36
Lokalizacja: Małopolska

kiedy zmienic na na inny rodzaj oleju silnikowego ??

Post autor: dm84 » wt cze 02, 2009 13:14

posaidam golfa z rocznika 2002 przy pzrebiegu 270tys i jezdze na oleju 5W30 i po przejechaniu ponad 10tys km musialem dolac pare setek oleju , moze tzreba zmienic na jakis inny 10W40 czy jakis inny ,doradzcie bo nie mam pojecia w tym temacie, aha i jeszcze jedno moge dolac do oleju 5W30 ktory teraz mam jakis inny np. 10W40 chodzi mi o dolewke mala:) ??



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: kiedy zmienic na na inny rodzaj oleju silnikowego ??

Post autor: doggie » wt cze 02, 2009 13:19

dm84 pisze:posaidam golfa z rocznika 2002 przy pzrebiegu 270tys i jezdze na oleju 5W30 i po przejechaniu ponad 10tys km musialem dolac pare setek oleju , moze tzreba zmienic na jakis inny 10W40 czy jakis inny ,doradzcie bo nie mam pojecia w tym temacie, aha i jeszcze jedno moge dolac do oleju 5W30 ktory teraz mam jakis inny np. 10W40 chodzi mi o dolewke mala:) ??
generalnie nie powinno się stosowania praktyki dolewek np. 10W do 5W, gdyż jeden jest olejem w pełni syntetycznym a drugi półsyntetycznym, silniki z PD mają tendencję do pobierania oleju nawet gdy silnik jest w 100% sprawny - moje zdanie jest takie - jeżeli jest to tylko kilka setek na 10 kkm, to dalej lałbym pełen syntetyk

dm84 mój Mk5 ma już sporo ponad 300.000 km i nadal jeździ na pełnym syntetyku
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 13:22 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 02, 2009 13:28

ciekawa lektura :bigok:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt cze 02, 2009 22:53

mettenos pisze:10W do 5W, gdyż jeden jest olejem w pełni syntetycznym a drugi półsyntetycznym
Temat już wałkowany - wprowadza to niepotrzebnie ludzi błąd - klasa lepkości nie nie jest tożsama z tym czy olej jest syntetyczny czy nie!



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt cze 02, 2009 22:58

własnie w instrukcji jest jasno jaka ma byc klasa lepkosciowa
...w... nic nie znaczy to tylko parametry lepkosci w max zimnym i max ciepłym


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

dm84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dm84 » wt cze 02, 2009 23:20

czyli jak przejechałem prawie 10 tys km i dolałem 400ml oleju to mam sie tym nie przejmować i jeździć na tym samym oleju dalej??



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt cze 02, 2009 23:29

Jeśli przy tym przebiegu spala ci 400 ml na 10 tys. km to nic tylko się cieszyć i jeździć. Ja mam 80 tys nabite i muszę dolewać 250 ml na każdy 1000 km i żyję :chytry:

Przy dolewkach nie mieszaj olejów o różnych klasach lepkości i wytwarzanych w rożnych technologiach (syntetyk, pól-, i mineralne_)! Zawsze dolewaj najlepiej ten sam olej! A generalnie, nie zaszkodzi sugerować się zaleceniami VW co do specyfikacji (jest w instrukcji a każdy producent taka informację podaje dla różnych produktów)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr cze 03, 2009 08:42

dm84, temat wałkowanmy uuuuuuu i jeszcze troche
na każde 1000km wg. normy może brać do 600ml
jaki masz silnik ?jakie oznaczenie ?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

dm84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dm84 » śr cze 03, 2009 09:04

silnik mam bodajze o oznaczeniu AXR na 99%



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr cze 03, 2009 10:46

no to producent zaleca przez cały okres eksploatacji olej 5W40 api/acea:CH/B2
i byle jakiego nie możesz zalać tylko z normą VW
zwykły katalizator norma 505.01
z filtrem cząstek stałych norma 507.00
jesli chcesz long life to 5W30
norma506.01
a z filtrem cząstek stałych norma 507.00


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

dm84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dm84 » śr cze 17, 2009 16:02

no dobra ale dalej nie wiem czy przy silniku AXR 5W30 jest ok?? ponizej zamieszczam etykiete z tego leju co uzywam czy te normy tez moga byc bo sa troche inne jakos mi sie wydaje Obrazek



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr cze 17, 2009 19:32

no przeciez spełnia norme 5w30 i normy VW niższa i wyższa więc o co ci chodzi :grin:
producent auta zaleca norma B2 a ty dajesz mu nawt wyzaszą bo nowszy olej B3,B4więc jest ok :bigok:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

dm84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dm84 » ndz paź 25, 2009 12:20

przejechalem na tym oleju ok 13-14 tys w rok ,co ile jest zalecana zmiana tego oleju bo na nim chyba mozna wiecej jezdzic , dolalem przez ten czas prawie1,5 litr tego oleju 5w30, czy jakbym zmienil na jakis 10W40 to bedzie mniej bral czy do popmowtryskow (silnik axr)wogole go nie wlewac, bo nie ukrywam chcialbym zostac przy marce castrol ale ekspolotacja przy tym oleju samochodu jest droga (300zl sam olej )a oleju typu 10w40 ,5w40castrol sa napewno tansze



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz paź 25, 2009 13:50

przy long lifie co 30 000km ale ja bym silniczka nie męczył i zmienił na tanszy olej i zmieniał co 15 000.
Tu jest polska a nie niemcy.Silnik na takim longlife ma przejechać ileś tam set tyś i iść na złom a w polsce nie mamy tyle kasy i lepiej o silnik dbać i lać na czas wymieniac dobry olej-to takie moje zdanie

[ Dodano: 25 Paź 2009 12:58 ]
powtórze to co napisałem wyżej
no to producent zaleca przez cały okres eksploatacji olej 5W40 api/acea:CH/B2
i byle jakiego nie możesz zalać tylko z normą VW
zwykły katalizator norma 505.01
z filtrem cząstek stałych norma 507.00
jesli chcesz long life to 5W30
norma506.01
a z filtrem cząstek stałych norma 507.00
więc powinienes lac 5W40

kupujesz CASTROL-a którego tak lubisz 5L i 0,5 na dolewke masz
koszt na allegro 108zł
o tu http://motoallegro.pl/item788320718_cas ... iecki.html

tylko dopytaj o specyfikacje apiacea i jaka norma VW posiada\\
Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości