Strona 1 z 1

kontrolka oleju silnik 1.3 NZ

: pn cze 01, 2009 15:27
autor: rafal85rtc
witam wszystkich :bigok: od jakiegos czasu mam maly problem z silnikiem a dokladnie ze smarowaniem :grrr: problem polega na tym iz po odpaleniu silnika(rano gdy jest zimny) wszystko jest ok ale po jakims czasie zaczyna żażyć sie kontrolka oleju na wolnych obrotach a na wysokich obrotach mruga :crazy:, nie mam pojecia co jest ,czasami nawet na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkunastu kilometrow gdy juz złapie temperaturę, bylem z tym u mechanika zostalo zmierzone cisnienie jest ok i wymienione 3 czujniki na nowe na ktorych wystapil problem poniewaz po przekreceniu stacyjki nawet nie mrugala kontrolka zadnej reakcji. moze ktos juz sie spotkal z takim przypadkiem jesli tak to prosze o jakies wskazówki jak to naprawic z gory dzieki :okej:

: pn cze 01, 2009 15:30
autor: Damian3942
jakieś spięcie mozesz miesz miec... mi mrugnie z dwa razy po odpaleniu i potem nic przyzwyczailem sie już :) a te czujniki cisnienia oleju masz dobrze wkręcone? moze pompa oleju raz dobrze działa a raz jak jej sie uwidzi?

: pn cze 01, 2009 15:46
autor: rafal85rtc
jesli chodzi o pompe to robi caly czas od 0,15-0,50 bara czyli wedle ksiazki jest oki tak czujniki sa dobrze wkrecone oczyszczona powierzchnia przed wkrecaniem i na czujniku i bloku

: pn cze 01, 2009 16:10
autor: wojteo CK
Witam!!

Rozumiem że ciśnienie było mierzone podczas świecenia kontrolki i na rozgrzanym silniku?? ;)Jeśli tak to czytaj niżej :D
Spróbuj podmienić czujniki te co masz na oryginalne, fabryczne. W moim akurat przypadku to było powodem świecenia kontrolki ciśnienia oleju( również świeciła mi po rozgrzaniu silnika). Po wymianie na używany fabryczny czujnik jak ręką odjął :bigok:
Również może być problem z filtrem oleju( czytałem kilka tematów na temat popularnych filtronów-często podczas używania tych filtrów występowały w/w objawy) oraz olej może stracił swoje właściwości jeśli jest już stary. Skoro ciśnienie dobre to nie wydaje mi się żeby była to pompa albo panewki-chociaż ch... wie :chytry:

Pozdrawiam!!

: pn cze 01, 2009 16:22
autor: rafal85rtc
wojteo CK Tak cisnienie mierzone na rozgrzanym silniku czujnik wykrecilem a wkrecilem czujnik do pomiaru wiec kable byly odlaczone i kontrolka sie nie swiecila, wiec tak zmienialem czujniki 2 podruby a 1 ori i nie dalo to zadnego rozwiazania poniewaz zadnej reakcji kontrolki ani sie nie palila ani mrugala jak powinna.
co do oleju wymiana byla jakies 2 miesiace temu w raz z filtrem ale bardzo malo jezdze raptem max 20 km dziennie

: pn cze 01, 2009 16:43
autor: wojteo CK
cisnienie mierzone na rozgrzanym silniku czujnik wykrecilem a wkrecilem czujnik do pomiaru wiec kable byly odlaczone i kontrolka sie nie swiecila
Chodziło mi o to czy chwilę przed pomiarem ciśnienia kontrolka świeciła :) a czujniki jak dobierałeś?? Bo ja raz kupiłem i powiedziałem tylko że do golfa 1.8 i mi facet podał jakiś. dosyć że podróbka to z wadą fabryczną :/ a załącza Ci się brzęczyk?? Czytałeś podobne tematy na forum?? jest ich średnio 1 na tydzień. W tamtym tygodniu bodajże 2 albo 3 były. Słyszałem że padają również liczniki w golfach ale nie wiem czy to się tak często znowu zdarza. Podaję Ci trochę tematów(w jednym jest coś o braku styku jakiegoś kabla przy alternatorze)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43163

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237541

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 55bb70021b

Wpisz w szukajkę na dole strony "kontrolka oleju" albo "miga kontrolka oleju" a wyskoczy Ci tyle stron że nie zdążysz ich przeczytać dzisiaj :)

: pn cze 01, 2009 16:53
autor: rafal85rtc
wojteo CK, tak swiecila akurat jak zajechalem pod warsztat. czujnik koles w sklepie dobieral wedlug katalogu.raz mi sie brzeczyk zalaczyl jak kabel z czujnika zmasowalem.tematow nie czytalem ale poczytam bo wkur........... mnie ta usterka :helm:

: pn cze 01, 2009 17:01
autor: wojteo CK
Ja po kupnie samochodu tak miałem (czyli po rozgrzaniu kontrolka + brzęczyk-myślałem zę mnie ch... strzeli) i już myślałem że znowu kupiłem samochód z silnikiem do roboty ;( ale kupiłem nową podróbę czujnika i jak świeciła kontrolka po rozgrzaniu tak wtedy zaczęła pulsować nawet na zgaszonym silniku. Ciśnienie miałem książkowe więc to olałem. Wziąłem się za to ostatnio i znowu pomiar ciśnienia i było super a powodem świecenia niefabryczny czujnik. Wiem kolego dokładnie jak drażni ta sprawa :) A jak u Ciebie z silnikiem?? Ma moc normalną??Nie pracuję trochę głośniej??

A do poczytania masz mój temat z innego forum.Może się przyda ;)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1252960.html

Pomocy możesz również szukać na tym forum_jeśli się okaże że to coś z zegarami to tam Ci wszystko powiedzą ;)

: pn cze 01, 2009 17:23
autor: rafal85rtc
wojteo CK, jesli chodzi o silnik to moc jest taka jak byla wczesniej zadnej odczuwalnej zmiany, te żażenie jest na ori czujniku u mnie przeczytalem troche tego co podeslales i doszlem do wniosku ze to raczej elektryka bo teraz sobie przypomnialem ze do wymiany aku bylo wszystko oki i do wyciagania alternatora bo robilem polerke :helm:

: pn cze 01, 2009 17:27
autor: wojteo CK
skoro ciśnienie dobre to, asfalt rwie i przy tym chodzi w miarę cicho to najpewniej coś z elektryką :) Pewnie jakaś pierdółka ale żyć normalnie nie daje :) Poczytaj trochę a może znajdziesz coś na swojego golfa :P

Pozdrawiam!!

P.S. Daj znać co było przyczyną :)

: pn cze 01, 2009 18:06
autor: rafal85rtc
wojteo CK, wielkie dzieki :helm:

: pn cze 01, 2009 18:10
autor: wojteo CK
Dzięki za punkcik ale nie wiem czy się należy bo jeszcze nie rozwiązałeś problemu a więc nie wiadomo czy Ci pomogłem :P

: pn cze 01, 2009 18:54
autor: rafal85rtc
wojteo CK, mam nadzieje ze tak :helm: ps bardzo ciekawo opisane masz to na elektrodzie sporo mozna wywnioskowac np wyczailem ze mam zly licznik bo przekladalem zeby miec obrotka :bigok: