Strona 1 z 1

Czy to pada cewka?

: sob maja 30, 2009 14:18
autor: spec
Witam, mam problem z silnikiem ABU, który objawia się tym że często gaśnie jak się nagrzeje i czasem chce a czasem nie chce odpalić. Mam nowy palec i kopułkę, nowe świece. Ostatnio w nocy spryskałem przewody wodą i patrzyłem czy nie skacze gdzieś iskra ale wszystko jest w porządku. Znajomy mówił że może to już być koniec cewki. Wyczytałem że cewkę jest trudno zmierzyć czy działa poprawnie. Jaką cewkę kupić?
Czy można taką no name? KLIK

: sob maja 30, 2009 14:55
autor: dziejo
cewka owszem ale i czujnik halla w aparacie zapłonowym nalezy sprawdzic
ps
poszukaj boscha
jesli chodzi o cewkę

kiedys spotkałem sie z podobnym przypadkiem w ABU z tym ze pomogła dopiero wymiana ECU

: sob maja 30, 2009 15:14
autor: spec
dziejo, nie strasz:)
A miał ktoś już taką cewkę noname? Wiem że Boscha są lepsze ale i cenowo droższe.

: sob maja 30, 2009 15:21
autor: mishabest
ja się spotkałem z takim problemem w audi a3 1.8T i po diagnostyce vag-iem okazało się, że winowajcą był czujnik położenia wału. Dokładnie takie same objawy, natomiast nie mam pojęcia czy takie coś w ogóle w ABU jest :)

: sob maja 30, 2009 15:24
autor: Paweł Marek
ja mam za 130 zeta firmy meyle. Dwa lata już działa.

: sob maja 30, 2009 17:47
autor: dziejo
dziejo, nie strasz:)
nie straszę :bajer:

: sob maja 30, 2009 18:37
autor: piteR-ek
Skoro jestesmy w temacie cewek, czy ta jest oryginalna http://allegro.pl/item631457788_modul_c ... rgina.html ???

: sob maja 30, 2009 19:38
autor: kelebrion
Polecam cewki Beru ja kupilem uzywke za 100zl i juz dwa lata smiga,

mdamian86 nie kupuj w ciemno cewki wez od kogoos z mk3 podmien cewke:) napewno masz kolege co ma mk3 bo tego badziewia jest pelno:) a jak nie to jak pisalei koledzy ze hall :)

: sob maja 30, 2009 20:11
autor: spec
No właśnie znajomy sprzedał swojego golfa i nie mam od kogo przełożyć. A czujnik halla da się jakoś sprawdzić samemu? Z tego co słyszałem to cewki często padają w golfach.

: sob maja 30, 2009 21:04
autor: Paweł Marek
mdamian86, opisy na forum są. Byle jakim miernikiem mierzysz napięcie na środkowym kabelku czujnika (można się do niego dobrać wbijając szpileczkę przez izolację) podczas kręcenia rozrusznikiem. Mają być skoki napięcia, To metoda na komletnie padnięty czujnik, a nie taki co daje w kość czasem. Wówczas VAG lub podmianą na próbę

: śr cze 17, 2009 15:41
autor: spec
Kurcze sytuacja na chwile się uspokoiła ale dziś dalej gaśnie. Padało więc było wilgotno zapaliłem samochód i po chwili zaczął gasnąć. Sprawdziłem kopułkę ale nie zbierała się tam woda ani nic. Nawet nie mam jak podjechać do mechanika bo nie dojadę a nie ma mnie kto zaholować. Może jakieś pomysły?

: pt lip 03, 2009 21:49
autor: castagnet
A jak wymienić czujnik Halla w NZ (1.3 MPI)? Bo nie ma na nim żadnej śrubki.

: pt lip 03, 2009 22:36
autor: gumck
Jeśli masz problem w dni deszczowe to pewnie cewka bo ja miałem podobnie, u mnie miała przebicie, ze starości popękała jej obudowa i zaczęła się w tych miejscach dostawać woda. Posprawdzaj ją dobrze a jak możliwość to ją podmień na próbę. Jeśli się okaże że to napewno cewka to kup coś oryginalnego najlepiej BERU ale nie z Allegro BERU made in china tylko z pewnego sklepu. U mnie cewka "BERU" z allegro wytrzymała zaledwie parę miesięcy:(

: pt lip 03, 2009 22:44
autor: Maniek71
Moj kolega tak miał w polo i to była wina aparatu zapłonowego chyba czujnika halla jesli dobrze pamietam